Yksi lapsi riittää minulle, muita?
Olen lähes 100 % (ottaen kuitenkin huomioon vanhan viisauden ”älä koskaan sano ’ei koskaan’) varma siitä, etten enää ikinä aio tietoisesti yrittää uutta lasta.
Syyt:
a) elämämme on kaikin puolin helpompaa ja rennompaa yhden kuin useamman lapsen kanssa, matkustelu ym.
b) lapseni oli vaativa vauva ja taapero
c) haluamme asua Helsingin keskustan liepeillä vastaisuudessakin ja lapsella ja aikuisilla on omat huoneet
d) haluamme nauttia myös omasta elämästämme, joka on helpompaa, kun on vain yksi, jonka hoitajaa/hoitopaikkaa täytyy miettiä
e) rahanmenoa ei ole yhtä paljon kuin useamman lapsen kohdalla, joten voimme tarjota tälle yhdelle myös taloudellisesta näkökulmasta katsoen hyvän alun elämälle
f) puolet vähemmän flunssia, ym. huolta lasten terveydestä kuin kahden lapsen kanssa
g) sanoinko jo rauha ja hiljaisuus talossa? Saa nukkua?
h) tämä yksi lapsi on minulle yhtä rakas kuin viisi lasta on jollekin toiselle
Kommentit (6)
Meillä on yksi lapsi ja tyytyväisiä tilanteeseen ollaan.
Nyt jo teini-ikäinen...
Yhden lapsen kanssa ollaan esim. matkusteltu tosi paljon, lapsi on sanut mahdolliuuden harrastaa suht kallista lajia ja meillä on ollut riittävästi aikaa touhuta lapsen kanssa silloin, kun oli pieni. Tämän seurauksena meillä edelleen läheiset ja hyvät välit ja tosi kivaa yhdessä.
Kavereita on mun lapsella ollut paljon, mutta myös ihanaa, kun talossa rauhallista kavereiden lähdettyä kotiin.
Miten kukaan jaksaa vapaaehtoisesti hoitaa monta lasta aikuiseksi? Yksi riittää vallan hyvin tämän hienon elämänkokemuksen saavuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan jaksaa vapaaehtoisesti hoitaa monta lasta aikuiseksi? Yksi riittää vallan hyvin tämän hienon elämänkokemuksen saavuttamiseksi.
Et kai vakavissasi kysy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai vakavissasi kysy?
Ehkä kysymys oli tarkoitettu retoriseksi.
Mullekin riittää yks tosi hyvin <3 (ei sillä et haittais vaik tulis enemmänkin näitä mussukoita ;P)
Sama täällä. Olin aina ajatellut, että yksi riittää ja teen sen vasta kolmenkympin jälkeen niin kuin teinkin, mutta syynä myös se ettei mulla ole pienipalkkaisena edes varaa useampaan lapseen... Haluan kuitenkin antaa ainoalle lapselleni kaiken minkä voin <3
Tiedän myös sellaisia perheitä joita hävettää, kun toista ei ole kuulunut ja on kovat paineet perhekoon kasvattamisessa, kun sukulaiset kyselee asiasta jatkuvasti. Mielestäni lapsiluku on jokaisen oma valinta, enkä pidä yksilapsisia perheitä mitenkään itsekkäinä.