Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 12v oli nyrpistellyt mummon ruuille

Vierailija
27.01.2018 |

Soitti mummolasta äsken. Äitini (84v) oli eilen laittanut ruokaa, tarkemmin sanottuna keitettyjä silakoita ja perunoita, josta ruuasta sain itsekin pentuna "nauttia". Tämä ei ymmärrettävästä syystä ollut lapselle maistunut, mistä äitini oli saanut kunnon kohtauksen ja kuulemma haukkunut lapsen läskiksi nirppanokaksi ja todennut ettei tarvitse muutakaan ruokaa jos ei tämä maistu. Huomenna olisi pojan tarkoitus tulla takaisin. Mitähän tässä pitäisi tehdä, vai pitäisikö vaan olla puuttumatta mitenkään? Mummola on siis 120 kilometrin päässä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt silakat... Eikö mutsis on osaa paistaa niitä? Eikä 12v enää tarvi vahtimista, muille vastaajille tiedoksi.

Vierailija
22/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla vaan, mitä sitä toisen elämänkokemusta väen vängällä siloittelemaan? Pyytää anteeksi jos tulee kovakin nälkä. Riita tuosta tulee jos lähdet äitiäsi ojentamaan.

Ehkä lapsen kanssa voi myöhemmin jutella että ei synny katkeruutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se lapsi lihava, vai onko mummolla päässä vikaa?

Vierailija
24/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikuinen, saati vanhus, saati herranen aika jonkun äiti ei IKINÄ voi toimia väärin!? :o Mummot nyt vaan on sellaisia!

Ja sitten voivotellaan niitä yksinäisiä vanhuksia...

Vierailija
25/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele pizza taksiin, ja tilaa pari verde di maree, siis mummolle myös,

Vierailija
26/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuu lasta? Henkistä väkivaltaa. Lapsesi ei pitäisi enää mennä kylään sinne lainkaan, saattoi syntyä jo vahinkoa – ehkä voit keskustella lapsen kanssa, ettei haukkuminen ollut oikein ja ettei lapsi ole "läski". Silakasta tietää ettei se maistu

Vierailija
27/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakarasi on epäkohtelias nulikka, et ole käytöstapoja vaivautunut opettamaan?

Kyllä sinun on välittömästi lähdettävä pojalle viemään kumipitsaa ja energia juomaa, ettei raukka näänny nälkään.

Ja mummo se onkin sitten aikuinen ja hyväkäytöksinen...?

Minusta on aivan ok, että lapset tai aikuisetkaan eivät pidä kaikista ruuista. Mitä tahansa ei ole pakko syödä.

Ja vain dementoitunut/huonokäytöksinen mummo alkaa tuputtaa tai haukkua lasta.

Olennaista on, miten lapsi on reagoinut ruokaa. Kylässä ei tietenkään yökötellä!

Mutta saa jättää syömättä ja sanoa vaikka, että ei nyt maistu, kiitos vaan.

Kannattaa jutella lapsen kanssa ja kehottaa pyytämään anteeksi, jos oli yökötellyt.

Sitten juttelisin myös äidin kanssa. Että miten se tapaus menikään. Äidille voisi myös sanoa, että lapsia ei tuolla lailla saa haukkua, se on lapsellista käytöstä, ja sitäkin tyhmempää, että se tuli 84-vuotiaan suusta. 

Tarvittaessa hakisin lapsen pois, saavat molemmat hiukan miettiä tapahtunutta tykönään.

Vierailija
28/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tön ikäinen jo menee mummolle aviksi ja laittaa molemmille maittavat sapuskat. Mitä pullamössöjä taas...

Vierailija
29/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä silakoita? Mitä helvettiä? Kuka niitä KEITTÄÄ? Itsekään en söisi ikinä moista mössöä, silakathan hajoavat keitettäessä hitusiksi.

Miettikääpä kertaalleen. 

Kumpi käyttäytyi huonosti? 12-vuotias lapsi vai 84-vuotias isoäiti? Jos lapsi on sanonut, ettei maistu, se on ok. Läskiksi ei haukuta, missään oloissa.

Vierailija
30/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus! Jo 40 vuotta sitten, kun olin itse lapsi, lapsia ei lähipiirissä jätetty epähygieenisten vanhusten ruokittaviksi. Tuon ikäiset ovat varsinaisia likakasoja, kun hygienian taso on surkea. Ei välitetä, jos kädet ovat vähän paskasia veskikäynnin jälkeen yms.

Samoihin aikoihin noin 40 v. sitten minut jätettiin "epähygienisten vanhusten" armoille.

Jostain syystä SINÄ et ole silakkalooran halutuin pala.

Ap:n tarina ei ole uskottava.

Miten vasta nyt, 12-vee, lapsi saa ekaa kertaa mummolassa syödäkseen samaa sörsseliä kuin itse aikoinaan?

Vai sekö se on se syy, miksi kauhee dilemma nyt? Että niillä sörsseleillä sama vaikutus, eli [naamapalmu]?

Vierailija
31/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus! Jo 40 vuotta sitten, kun olin itse lapsi, lapsia ei lähipiirissä jätetty epähygieenisten vanhusten ruokittaviksi. Tuon ikäiset ovat varsinaisia likakasoja, kun hygienian taso on surkea. Ei välitetä, jos kädet ovat vähän paskasia veskikäynnin jälkeen yms.

Samoihin aikoihin noin 40 v. sitten minut jätettiin "epähygienisten vanhusten" armoille.

Miten vasta nyt, 12-vee, lapsi saa ekaa kertaa mummolassa syödäkseen samaa sörsseliä kuin itse aikoinaan?

Vai sekö se on se syy, miksi kauhee dilemma nyt? Että niillä sörsseleillä sama vaikutus, eli [naamapalmu]?

Öh? Mitä yrität sanoa? Mitä erityisesti haluat sanoa minulle?

Vierailija
32/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on nyt toista kertaa mummolassa itsekseen. Aiemmin ollaan käyty perheen kanssa, mutta yleensä olen tarjoutunut itse laittamaan sapuskat koko porukalle ja vienyt aineetkin mukanani, kun tiedän että äidin mielestä kaikki on niin tolkuttoman kallista ja minun laittamani ruuat ovat hänen mielestään "erikoista" ja "hienostelua". En muista onko poika aiemmin juuri tähän silakkakeitokseen törmännyt, mutta aika samanlaisia ovat muutkin ruuat, mitä mummonsa laittaa.

ap.

Vierailija
33/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja hörhöjä tämäkin paikka on täynnä 😂

Eli teeppä aapee lasu ittestäs, kun työnnät väkisin sekopää vanhukselle huonosti kasvatetun naapurin siittämän nicopetterin.. vai miten tämä ny meneekään 🤔🤔

Vierailija
34/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen 12 -vuotiaan pitäisi laittaa ruokaa 84 -vuotiaalle?

Vierailija
35/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakoita keitetään? Kai silakat paistetaan voissa. 

Vierailija
36/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tätä olen kyllä itsekin ihmetellyt tämän ruokalajin kohdalla. Kuulemma vaan tulevat niin kätevästi ja joutuisasti kun laittaa perunoiden kanssa samaan kattilaan. Paistaminen menisi hänen mukaansa ylimääräiseksi sohlaukseksi, jossa kuluisi turhaan sähköä ja tulisi tiskiä. Äitini kammoksuu myös rasvaa ja on sitä mieltä, että ruokien paistaminen lihottaa.

ap.

Vierailija
37/37 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tätä olen kyllä itsekin ihmetellyt tämän ruokalajin kohdalla. Kuulemma vaan tulevat niin kätevästi ja joutuisasti kun laittaa perunoiden kanssa samaan kattilaan. Paistaminen menisi hänen mukaansa ylimääräiseksi sohlaukseksi, jossa kuluisi turhaan sähköä ja tulisi tiskiä. Äitini kammoksuu myös rasvaa ja on sitä mieltä, että ruokien paistaminen lihottaa.

ap.

Taitaa äitisi asua Porvoossa. Meinaan saa tuoretta silakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi