Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri poltti röökiä raskausaikana ja lapsi syntyi terveenä.

Vierailija
27.01.2018 |

Olin aika yllättynyt kun lapsi on ollut todella terve ja nopeasti kehittynyt. EI siitä jatkuvasta tupakan poltosta näyttänyt onneksi olevan haittaa lapselle. Turhaan siis haukutte tupakoivia mammoja.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on?

Vierailija
2/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka loistaa av-palstalla jälleen. 10 pistettä ja papukaijamerkki sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi siis on jo reilusti kouluikäinen? Kaikki vauriot eivät näy syntyessä eivätkä edes varhaislapsuudessa.

Tupakoiva odottava äiti on itsekkyyden huippu.

Vierailija
4/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih, no hapenpuutteen ongelmat sikiöaikana tulevat esille vasta viiveellä. Sitten kouluiässä kun pitäisi oikeasti olla, keskittyä ja oppia ollaankin vaikeuksissa. Mutta hei, syntyihän se terveenä!

Vierailija
5/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluiässä alkaa näkyä ikävämmät puolet

Vierailija
6/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Vierailija
7/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Lapselle aiheutettu hapenpuute ja kohonnut syöpäriski. Mutta kunhan ei syntynyt kaksipäisenä, niin kaikki hyvin!

Vierailija
8/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa lapsen suvunjatkamiskykyyn. Saattoi illa syntyessään pienempikokoinen ja riippuvainen nikotiinista = itkuisempi. Lisäksi altistunee edelleen passiiviselle tupakoinnille vaunulenkeillä.

Vierailija
9/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse tuhosin lapseni elämän tupakoimalla raskausaikana... Sanomattakin selvää, miten paljon kaduttaa :(

Vierailija
10/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aika yllättynyt kun lapsi on ollut todella terve ja nopeasti kehittynyt. EI siitä jatkuvasta tupakan poltosta näyttänyt onneksi olevan haittaa lapselle. Turhaan siis haukutte tupakoivia mammoja.

Monet äidit polttivat vielä askin päivässä odottaessaan lasta 80-luvulla.

Eikä mitään ongelmia ole ollut. Oma äitikin veti körssiä sen askin tai puolikkaan päivässä.

Vierailija
11/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ongelmat välttämättä heti näy. On toki näitäkin ihan vastasyntyneitä jotka jo heti synnyttyään on järkyttävissä tuskissa vieroitusoirineen. Oottele että vuodet kuluu ja tuu sitten kertomaan uudelleen että miten kävi, vieläkö on täysin terve....

Vierailija
12/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi on jo aikuinen, ehkä eläkeiässä? Kaikki ollut aina normaalia? On pystynyt lisääntymään jne? Täytyy kyllä olla todella itsekäs, jos ei voi 9kk olla polttamatta että oma lapsi saisi paremman elämän.

Vierailija
13/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet äidit polttivat vielä askin päivässä odottaessaan lasta 80-luvulla.

Eikä mitään ongelmia ole ollut. Oma äitikin veti körssiä sen askin tai puolikkaan päivässä.

Onneksi eivät uhrit itse näe omia vikojaan

Vierailija
14/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaluudet voi ilmetä myöhemmin esimerkiksi ongelmia voi olla oppimisessa tai keskittymisessä. Voi myös olla ettei ole ongelmia, tupakanpolttohan lisää riskiä lapsen vahingoittumiseen ei automaattisesti vahingoita joka ikistä lasta jonka äiti polttaa raskausaikana siinä on ero. Ei kaikki tupakanpolttajatkaan saa keuhkosyöpää tai keuhkoahtaumatautia mutta ei se poista sitä etteikö tupakka niitä saisi joillekin aikaan.

Typerys on kaverisi ollut kun valitsi tupakan ja otti tietoisen riskin vahingoittaa omaa lastaan. Miten siihen voi edes terve ihminen kyetä. Satuttaa viattomia.

Vierailija
15/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50- luvulla tupakointi oli terveellistä.

Itseäni tupakointi inhotti raskausaikana, mutta moni kaveri poltti. Ja isoja lapsia synnyttivät.

Huumeiden käyttö on vaarallista ja sairastuminen virustauteihin.

Vierailija
16/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanilmanlintuja täällä. Minä ainakin toivon, ettei ap:n kaverin lapsi koskaan joudu kärsimään äitinsä tupakoinnista. Enkä ole yhtään savuketta elämässäni polttanut.

Vierailija
17/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini poltti raskauden aikana. Sisareni syntyi reilusti ennen aikaisena ja itse olin todella pieni kooltani.

Olen aina ihmetellyt miksi minun on vaikea keskittyä mihinkään, siis pitkäjänteisyyttä ei vain ole vaikka kuinka yritän, en pysty. Olen aina saanut huutia kun kouluni on mennyt huonosti. Noh, nytpä olen osannut yhdistellä näitä asioita. Myöskään lapsen saaminen ei ole minulle itsestään selvää..

Vierailija
18/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahanilmanlintuja täällä. Minä ainakin toivon, ettei ap:n kaverin lapsi koskaan joudu kärsimään äitinsä tupakoinnista. Enkä ole yhtään savuketta elämässäni polttanut.

Ei kyse ole siitä, että joku toivoo lapselle jotain, vaan siitä, että jos sikiön altistaa tietynlaisille myrkyille, jotka vaikuttavat sikiön kehitykseen, sillä on seurauksensa.

Vierailija
19/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivätköhän kaikki tuota toivo? Se vain on fakta, että ne tupakoinnin mahdollisesti aiheuttamat haitat eivät näy välttämättä vielä vastasyntyneellä vauvalla.

Vierailija
20/38 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan taakse. Ihan vaan terveisiä raskaana tupakoiville äideille, että vaikka päin naamaa ei kehtaa kaikkea sanoa niin teuraaksi voisi viedä.