Onko deodorantti eri asia kuin antiperspirantti?? Kumpi tehokkaampi hienhajua vastaan?
Olen aina luullut että ne on vain eri tapoja sanoa sama asia. Miksi tv:ssä mainostetaan vain deodoranttia? Kumpi on tehokkaampi hienhajua vastaan?
Kommentit (20)
Antiperspirantti on tehokkaampi koska vähentää hikoilua.
Siinähän se sanotaan, antiperspirantti ja deodorantti. Mitä kyselet?
Hajuun vaikuttaminen muuntamalla sitä vähemmän pistäväksi tms. on vaarattomampaa kuin luonnolliseen toimintoon eli varsinaiseen hikoiluun puuttuminen.
Mieluummin sitten vaikka peseydyn useammin tai jopa lievästi haisen hieltä kuin otan jonkin syöpämuodon imusolmukealuetta tuhoamalla.
Mikset vain googlettanut tätä? Miksi nähdä vaivaa ja tehdä aloitus, kun vastauksen olisi saanut sekunnissa Googlesta?
Vierailija kirjoitti:
Hajuun vaikuttaminen muuntamalla sitä vähemmän pistäväksi tms. on vaarattomampaa kuin luonnolliseen toimintoon eli varsinaiseen hikoiluun puuttuminen.
Mieluummin sitten vaikka peseydyn useammin tai jopa lievästi haisen hieltä kuin otan jonkin syöpämuodon imusolmukealuetta tuhoamalla.
Ja mikä on ratkaisusi, jos henkilöllä on voimakasta hikoilua?
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain googlettanut tätä? Miksi nähdä vaivaa ja tehdä aloitus, kun vastauksen olisi saanut sekunnissa Googlesta?
Juu, ihan valtava häppee, tuhlasi arvovaltaisen ja asiantuntevan AV raadin kallista aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti peittää hienhajua, antiperspirantti ehkäisee hien syntymistä. Antiperspirantti vaikuttaa siis "syvemmälle".
Itse käytän Rexonan Maximum Protection "Stress Control" tuotetta, eikä mikään muu dödö ole tätä parempi. Hiki ei haise eikä kainalot ole märkänä. Maksaa Sokoksella 9,90 e, Tokmannilla n. 9 e
N23
Kiitos vinkistä. Eli tämä hyvä tuote on siis deodorantti eikä antiperspirantti? Olen alkanut kärsiä pahasta hienhajusta nimenomaan toisessa kainalossa.
AP
Näitä metallipersepantteja kun hieroo kainaloon niin on syöpä taattu ennen 50v. Ei se hiki haise jos käy päivittäin suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolta kysyt, mutta kerron, mistä itse sain avun. Olen aina hikoillut voimakkaasti ja hikeni on haissut todella pahalta ja voimakkaalta. Halusin mahdollisimman luonnonmukaisen dödön, mutta mikään ei tehonnut juuri yhtään. Vaikka aamulla kävin pesulla, laitoin dödöä ja puhtaan paidan, niin viimeistään iltapäivällä löyhkä oli kamala ja kaikki paidatkin alkoivat haista jo muutaman käyttökerran jälkeen niin etteivät lähteneet pesussakaan, ei liottamalla, ei millään. Aina oli palattava "myrkkyihin", mutta niillekin kävi niin, että menettivät vähitellen tehonsa ja oli aina vaihdettava merkkiä.
Olin kärsinyt aina myös vatsavaivoista ja ne yltyivät viime aikoina niin pahoiksi, että aloin saada voimakkaita kipukohtauksia. Kokeilin karppausta, ei apua. Kokeilin kasvissyöntiä, ei apua. Sitten päätin kokeilla lähes vegaani-ruokaa (käytän hieman hunajaa ja voita ja joskus fetaa) ja siitä sain avun. Nyt olen ollut puoli vuotta täysin kivuton. Samalla hikoilu väheni huomattavasti ja hikeni ei haise enää juuri miltään. Käytän Schmidt's deodoranttia, luonnonkosmetiikkaa siis.
Ruokavalion ohella olen opetellut juomaan runsaasti vettä, joten silläkin voi olla vaikutuksensa, vaikka join ennenkin vähitään litran päivässä, nyt menee 2-2,5 l. Tein myös maksanpuhdistuskuurin juomalla päivittäin porkkanamehua ja käyttämällä maarianohdakeuutetta. Silläkin voi olla vaikutusta, sillä eräs luontaishoitaja sanoi minulle jo vuosia sitten, että jos maksa voi huonosti, niin hiki on voimakkaanhajuista.
Perspire = hikoilla
Antiperspirantti = hikoilua estävä tuote
Odor = haju
De-odor = poistaa hajua
Deodorantti = tuote, joka poistaa hajua
Pese kainalot palasaippualla. Pelkkä suihkuvaahdon käyttäminen ei riitä poistamaan hien hajua. Kuivaa kainalot hyvin. Laita antiperspiranttia. Puserot luonnonkuituisina. Et haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolta kysyt, mutta kerron, mistä itse sain avun. Olen aina hikoillut voimakkaasti ja hikeni on haissut todella pahalta ja voimakkaalta. Halusin mahdollisimman luonnonmukaisen dödön, mutta mikään ei tehonnut juuri yhtään. Vaikka aamulla kävin pesulla, laitoin dödöä ja puhtaan paidan, niin viimeistään iltapäivällä löyhkä oli kamala ja kaikki paidatkin alkoivat haista jo muutaman käyttökerran jälkeen niin etteivät lähteneet pesussakaan, ei liottamalla, ei millään. Aina oli palattava "myrkkyihin", mutta niillekin kävi niin, että menettivät vähitellen tehonsa ja oli aina vaihdettava merkkiä.
Olin kärsinyt aina myös vatsavaivoista ja ne yltyivät viime aikoina niin pahoiksi, että aloin saada voimakkaita kipukohtauksia. Kokeilin karppausta, ei apua. Kokeilin kasvissyöntiä, ei apua. Sitten päätin kokeilla lähes vegaani-ruokaa (käytän hieman hunajaa ja voita ja joskus fetaa) ja siitä sain avun. Nyt olen ollut puoli vuotta täysin kivuton. Samalla hikoilu väheni huomattavasti ja hikeni ei haise enää juuri miltään. Käytän Schmidt's deodoranttia, luonnonkosmetiikkaa siis.
Ruokavalion ohella olen opetellut juomaan runsaasti vettä, joten silläkin voi olla vaikutuksensa, vaikka join ennenkin vähitään litran päivässä, nyt menee 2-2,5 l. Tein myös maksanpuhdistuskuurin juomalla päivittäin porkkanamehua ja käyttämällä maarianohdakeuutetta. Silläkin voi olla vaikutusta, sillä eräs luontaishoitaja sanoi minulle jo vuosia sitten, että jos maksa voi huonosti, niin hiki on voimakkaanhajuista.
Kai tiesit, että noin suuren vesimäärän juominen rasittaa munuaisia?
Vierailija kirjoitti:
Pese kainalot palasaippualla. Pelkkä suihkuvaahdon käyttäminen ei riitä poistamaan hien hajua. Kuivaa kainalot hyvin. Laita antiperspiranttia. Puserot luonnonkuituisina. Et haise.
Tämä. Perushygieniaa.
Kyllä ne antiperspirantit ovat tehokkaampia. Nehän ovat yleensä tuoksuvia, mutta deodorantit ovat pelkkiä tuoksuja. Antiperspirantti myös ehkäisee hikoilua.
Tuo Rexonan Maximum protection on kyllä hyvä, samoin apteekin Triple dry. Näitähän voi käyttää öisin, jolloin teho on paras ja säilyy päiviä. Tuplasuojan saa, kun laittaa yöksi Triple dryta, pesee aamulla kainalot ja laittaa päiväksi jotain tuoksuvaa antiperspiranttia. Ei hikoile ei haise. Hyvä keino esim. ennen juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään porkkana ja maarianohdakekuuri ei tee mitään sun maksalle. Jos sun maksassa on vikaa niin seuraa ettet syö ja juo sellaista, että maksa rasvottuu, vähennä luontaistuotteet ja lääkkeet minimiin jos voit ja lopeta viinan juonti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti peittää hienhajua, antiperspirantti ehkäisee hien syntymistä. Antiperspirantti vaikuttaa siis "syvemmälle".
Itse käytän Rexonan Maximum Protection "Stress Control" tuotetta, eikä mikään muu dödö ole tätä parempi. Hiki ei haise eikä kainalot ole märkänä. Maksaa Sokoksella 9,90 e, Tokmannilla n. 9 e
N23
Kiitos vinkistä. Eli tämä hyvä tuote on siis deodorantti eikä antiperspirantti? Olen alkanut kärsiä pahasta hienhajusta nimenomaan toisessa kainalossa.
AP
Ei, vaan tämä Rexonan mitä käytän, on "voidemainen" antiperspirantti. Sanoin väärin "dödöksi" :)
Minulla toimii tehokkaimmin apteekeista ostettava Hicoroll. Pelittää vielä aamusuihkun jälkeen seuraavanakin päivänä, ja koska se on hajusteetonta, se ei riitele hajuvesien tai vartalovoiteiden tuoksun kanssa ikinä. Todella riittoisaakin on, tuubi kestää monta kuukautta.
*mainostaa*
Antiperspiranteissa on metalleja/metalliyhdisteitä jotka tukkivat hikirauhasia. Sopii paremmin ”kainalot koko ajan märkänä” henkilöille
Ihan kommenttina näille asiantuntijoille, että antiperspirantti vaikuttaa vain paikallisesti hikirauhaseen, eikä imeydy elimistöön aiheuttaen syöpää tai muitakaan sairauksia. Kainalo kun on umpiossa niin siellä bakteerit muhii siitä haju, koska muuten hiki ei haise. Hiki tulee sitten selästä tai jostain muualta ulos, mutta ei aiheuta hajuhaittoja.
Apteekista löytyy tehokkaimmat tuotteet , jos oikeasti kärsii voimakkaasta hikoilusta.
Itselläni ei toiminut Rexona.
N23