Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran kanssa pysähtyjät - miksi?

Mitäh
27.01.2018 |

Miksi pysähdyt odottamaan vastaantulevaa koiraa oman koirasi kanssa? En tunne sinua, enkä haluakaan tutustua, eikä myöskään koirani. Omalle koiralle erittäin stressaava tilanne, kun pitää ohittaa paikallaan vaaniva koira väkisin. Monta kertaa miettinyt, että mitä silloin tapahtuu kun kaksi pysähtyjää tapaa... seisotaan 10 min paikoillaan ja katsotaan kumman koira stressaantuu enemmän?

Mikä tässä on pointtina?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani ei stressaannu, vaan sille on ulkoilun kohokohta, aina kun pääsee hieromaan tuttavuuksia.. On pystykorva. Kulkee löyhässä hihnassa vierelläni vetämättä vaikka räksyttävän tai murisevan koirasi ohitse ja tekee tuttavuutta vain kun saa luvan sekä koiralta, että omistajalta. Ei tahdo tutustua vihaisuutta osoittaviin koiriin.

Vierailija
2/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua rassaa? Kävelet vaan ohi sen koirasi kanssa ja that´s it.

Ei, en pysähdy, ellei koirani jää siihen nuuskimaan jotain. Mutta ei mua liikuta pätkän vertaa muiden koirien tekemiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi hallita, kun ei ole valmiiksi liikkeessä, kun 70kg raakaa voimaa saa päähänsä pistää juoksuksi.

Vierailija
4/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi?tahtoisin kans tietää?

Vierailija
5/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi hallita, kun ei ole valmiiksi liikkeessä, kun 70kg raakaa voimaa saa päähänsä pistää juoksuksi.

Paitsi, että lähes kaikilla näillä pysähtyjillä on pienet tai max keskikokoiset koirat. 

Vierailija
6/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyn, koska joutuisin muuten raahaamaan koirani sinun koiraasi ohi. Menkää vain oho, jos sinusta siltä tuntuu, tai tulkaa tutustumaan. Mitä se sinua haittaa se pysähtyminen. Pysymme joka tapauksessa toisella puolella tietä ja sinulla on sama tila kulkea ohi meidän ollessa pysähtyneenä kuin, että liikkuisimme.

Miksi jotkut pyyhältävät ohi, vaikka koira ihan selkeästi haluaisi tutustua toiseen koiraan?

Vierailija
7/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira on alkanut tehdä tätä hiljattain. Sillä ei ole juuri koirakontakteja ja se tahtoisi välillä jäädä nuuskuttamaan vastaantulevan kanssa. En tietenkään anna sen tehdä tuttavuutta kehenkään ilman lupaa, mutta tällä hetkellä en ole keksinyt miten sen saisin liikkeelle. Hihnasta vetämällä vaan satutan sitä (siis tämä kirjaimellisesti raahautuisi mukana jalat suorina), ja kontaktia siihen ei saa millään.

Vinkkejä? 90% ohituksista menee siis hyvin, mutta jotkut vastaantulijat vaan saa sen aikaan että koirani pysähtyy niille sijoilleen kunnes vastaantulija on mennyt ohi. Oon nyt ottanut kontaktiharjoitukset lenkille mukaan mutta onko jotain muuta mitä voin tehdä?

Olen pahoillani jos koirasi tuntee minun koirani takia ahdistuneisuutta, se ei missään nimessä väijy vaan odottelee korvat höröllä häntä heiluen josko vastaantulija haluaisi leikkiä. Me vielä harjoitellaan joten olethan ymmärtäväinen.

Vierailija
8/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää kyllä, mutta koira olisi varmaan hyvä valita sen mukaan, että pystyy hallitsemaan ongelmitta.

Vierailija
9/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysähdyn, koska joutuisin muuten raahaamaan koirani sinun koiraasi ohi. Menkää vain oho, jos sinusta siltä tuntuu, tai tulkaa tutustumaan. Mitä se sinua haittaa se pysähtyminen. Pysymme joka tapauksessa toisella puolella tietä ja sinulla on sama tila kulkea ohi meidän ollessa pysähtyneenä kuin, että liikkuisimme.

Miksi jotkut pyyhältävät ohi, vaikka koira ihan selkeästi haluaisi tutustua toiseen koiraan?

Esim. kiire töihin tai muualle. Lisäksi kaksi leikkivää koiraa remmeissä ei ole kiva yhdistelmä, remmit on sekaisin ja jaloissa sotkeutuneena. Muutenkin hihnassa olo vaikuttaa koiran käyttäytymiseen toisten koirien kanssa. Kaksi koiraa voi irrallaan tulla vallan hyvin toimeen, mutta kytkettyinä tulee rähjä. Eikä monikaan tykkää tutustua vieraisiin koiriin tosta noin vaan, kun ei yhtään tiedä tautipesäke/rähjäroope vastapuoli on.

Vierailija
10/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se joka huonosti hallitsee koiransa, ei myöskään osaa oikein tulkita koiran elekieltä. Esim. heiluvaa häntää luullaan ystävälliseksi eleeksi vaikka se osoittaa kiihtymystä. Paikalleen jäävä koira joka intensiivisesti tuijottaa vierasta koiraa, on provosoiva ja rähäkkä syntyy helposti. Jos koira jumittaa, osta sille valjaat joissa on kahva selässä ja päättäväisesti ohjaat siitä sen eteenpäin, pois tilanteesta.

Ja miten monesti on käynyt niin, että nämä paikoilleen jumittavat tekevätkin hyökkäyksen, kun toinen koira on kohdalla!

Pysähtyjät on häiriköitä!

Vierailija
11/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko koiratreffit johonkin koirapuistoon niiden koirien kanssa, jotka haluavat leikkikaverin vertaisistaan? Mun koira on kiltti noin 7kg yli 10 vuotias narttu. Asutaan pk seudulla.

Vierailija
12/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira on alkanut tehdä tätä hiljattain. Sillä ei ole juuri koirakontakteja ja se tahtoisi välillä jäädä nuuskuttamaan vastaantulevan kanssa. En tietenkään anna sen tehdä tuttavuutta kehenkään ilman lupaa, mutta tällä hetkellä en ole keksinyt miten sen saisin liikkeelle. Hihnasta vetämällä vaan satutan sitä (siis tämä kirjaimellisesti raahautuisi mukana jalat suorina), ja kontaktia siihen ei saa millään.

Vinkkejä? 90% ohituksista menee siis hyvin, mutta jotkut vastaantulijat vaan saa sen aikaan että koirani pysähtyy niille sijoilleen kunnes vastaantulija on mennyt ohi. Oon nyt ottanut kontaktiharjoitukset lenkille mukaan mutta onko jotain muuta mitä voin tehdä?

Olen pahoillani jos koirasi tuntee minun koirani takia ahdistuneisuutta, se ei missään nimessä väijy vaan odottelee korvat höröllä häntä heiluen josko vastaantulija haluaisi leikkiä. Me vielä harjoitellaan joten olethan ymmärtäväinen.

Laita koiralle valjaat, joissa on selässä kahva. Kun koira pysähtyy niin kahvasta ohjaat sen liikkeelle. Sen lisäksi tietysti jatkat kontaktiharjoituksia, mutta tuolla voit ehkäistä sen ettei koira jää kyttäilemään. 

Vierailija
13/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peustetaan vaikka facebookiin eri alueille omia koiratreffi sivuja?

Koirapuisto treffit - Tampere

Koirapuisto treffit - Oulu

Koirapuisto treffit - Kauniainen

Koirapuisto treffit - Espoo

Koirapuisto treffit - Kuopio

Koirapuisto treffit - Helsinki

jne

Miltä kuulostaisi? Tällä tavalla sosiaaliset koirat saisi leikkiä puistoissa ja ehkä tämä makuukäyttäytyminen jäisi sitten kadulla pois, kun vastaan tulee muita koria...

Vierailija
14/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira kiinnostuu satunnaisesti toisesta koirasta niin että menee maahan littanaksi. Nostan valjaista ja kannan 4-5m päähän pientareelle että muut pääsevät helposti ohi. Muutaman kerran ollaan saatu moikata toista koiraa ja kaikilla on kivaa. :)

Vierailija
15/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita koiralle valjaat, joissa on selässä kahva. Kun koira pysähtyy niin kahvasta ohjaat sen liikkeelle. Sen lisäksi tietysti jatkat kontaktiharjoituksia, mutta tuolla voit ehkäistä sen ettei koira jää kyttäilemään. 

Käytössä on juuri sellaiset valjaat. Haluaisin kuitenkin että koira liikkuisi vapaaehtoisesti eikä väkivalloin.

Vierailija
16/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jne

Miltä kuulostaisi? Tällä tavalla sosiaaliset koirat saisi leikkiä puistoissa ja ehkä tämä makuukäyttäytyminen jäisi sitten kadulla pois, kun vastaan tulee muita koria...

Tuollaisia ryhmiä on jo pilvin pimein, sinne vaan treffailemaan :)

Vierailija
17/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koira kiinnostuu satunnaisesti toisesta koirasta niin että menee maahan littanaksi. Nostan valjaista ja kannan 4-5m päähän pientareelle että muut pääsevät helposti ohi. Muutaman kerran ollaan saatu moikata toista koiraa ja kaikilla on kivaa. :)

Mun koira oppi tuon littanaksi menon oltuaan hoidossa paikassa, missä oli muitakin koiria. Siellä myös kiintyi lajitovereihin, että haluaisi sosialisoida lenkeillä heidän kanssaan.

Littanaksi maahan menee, koska kokee sen parhaaksi keinoksi pysyä paikallaan niin etten minä häiritsisi hänen tutustumisyritystään. Hän menee vain silloin littanaksi kun haluaisi erityisesti tutustua joohonkin ja kokaa ystävällisiä kaverillisia viboja.

Kyllä raahaan tästä lähtien valjaista ohi, koska täällä on näitä nyrpeilijöitä. Ne näyttääkin lenkillä nyrpeätä naamaa ja vihamielisiltä. Tiedetään pysyä kaukana. En koskaan lähesty muita koiran ulkoiluttajia ellei he tee sitä ennen ja näytä ystävälliseltä.

Vierailija
18/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa monta ihmeellistä asiaa...

joidenkin koirat vain pistää jarrut päälle, eikä liiku vaikka kuinka käskee, mitä sitä repimään.

Vierailija
19/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne

Minkä nimisiä? Olen koittanut etsiä pääkaupunkiseudulla ryhmää, mutta ainuttakaan en ole löytänyt.

Vierailija
20/26 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne

Minkä nimisiä? Olen koittanut etsiä pääkaupunkiseudulla ryhmää, mutta ainuttakaan en ole löytänyt.

Kulkee yleensä nimellä [Kaupungin nimi] koirapuistot. Esim. Tampereen koirapuistot, tai Koirapuistot Tampere tms. Noissa yleistä keskustelua puistoista ja myös paljon näitä "treffi-ilmoituksia" :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi