Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystäväni roikotti minua perässään, uskotteli ja antoi turhia lupauksia - miten päästä taas uudesta aikuisena koetusta hylkäämistraumasta eroon?

Vierailija
27.01.2018 |

Kaverini lupaili turhia, ja myös suoraan sanoi että roikottaa minua perässään, koska tietää minun huolestuvan tällöin itsestään, yms. Varmaan sanomattakin selvää, että lapsuuteni on koostunut kylmistä vanhemmista ja perusturvallisuus on puuttunut. Olen jatkanut tätä aikaisemmin kavereihinikin soveltaen, että olen syyttänyt itseäni jos joku kohtelee huonosti. Kamalaa. Ja todella läheisriippuvaista tämä kaveruuskin ollut varmaati.... Nyt olen päässyt tästä syyttämisestä eteenpäin onneksi ja haluaisinkin päästä yli myös tuosta traumasta, jonka kaverini käytös aiheutti. En ole sen jälkeen pystynyt luottamaan ihmisiin ja jos joku vaihtaa suunnitelmaamme, mietin, että hän tekee kuitenkin saman kuin tuo kaverini. Eli suojaudun enkä pyydä ketään minnekään. Auttakaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa vaikealta. Oletko ollut jo terapiassa?

Vierailija
2/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa vaikealta. Oletko ollut jo terapiassa?

Kyllä, ja olisin nyt valmis päästämään irti tästä asiasta :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se sinun terapiasi taaskaan narsismia ymmärtävää. Sulle ois pitänyt antaa paljon enemmän arvon tunnetta siellä terapiassa, jotta se ois onnistunut, kuin selkeästi nyt on onnistuttu antamaan. Mullakin oli terapia vähän samanlaisten kokemusten jälkeen, kognitiivinen, eikä se mitään oikeastaan auttanut. Tai no tuossa vaiheessa luulin niin, mutta ei se antanut apua kuin ehkä siihen, etten musertunut taakan ja syyllisyyden alle, että hylkäsin minua hyväksikäyttäneen ystävän.

Vaikka eihän se nyt niin voi mennä. Että se oli mun vikani mitenkään. Mutta tunsin edelleen, että oli.

Vierailija
4/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se sinun terapiasi taaskaan narsismia ymmärtävää. Sulle ois pitänyt antaa paljon enemmän arvon tunnetta siellä terapiassa, jotta se ois onnistunut, kuin selkeästi nyt on onnistuttu antamaan. Mullakin oli terapia vähän samanlaisten kokemusten jälkeen, kognitiivinen, eikä se mitään oikeastaan auttanut. Tai no tuossa vaiheessa luulin niin, mutta ei se antanut apua kuin ehkä siihen, etten musertunut taakan ja syyllisyyden alle, että hylkäsin minua hyväksikäyttäneen ystävän.

Vaikka eihän se nyt niin voi mennä. Että se oli mun vikani mitenkään. Mutta tunsin edelleen, että oli.

Omalta osaltani olen saanut lisää omanarvontuntoa ja arvostusta. Mutta tosiaan, kuten tunnistit tästä kertomuksestani itsekin narsistisia piirteitä , niin niin se vaan menee, ettei tarvitse edes mainita itse tuota sanaa, kyllä narsismin uhrit tunnistaa tarinan takaa sen asian :/ Tämä toisaalta helpottaa myös itseäni ymmärtämään, että narsismin uhreja on monenlaisia ja taustalla on juuri tämä välinpitämättömyys siitä,mihin uhri joutuu. Eli en halua olla enää narsistisesta käytöksestä aiheutuneen tunnevallan uhri :) Tämä selkeytti ajatuksiani ja tämä oikeastaan on se asia, josta haluan eroon.

En halua enää olla toisen vallassa

Vierailija
5/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
6/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vain alapeukuttako :D

Vierailija
7/7 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta "ohutnahkainen narsisti".

Meidät löytää paksunahkainen pahantekijä narsisti.

Niin kauhealta kuin se kuulostaa, liian kiltti vetää näitä puoleensa. Googleta "jämäkkyys". Lue siitä joka päivä, tee jämäkkyysharjoituksia. Usko itseesi. Muutos on mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi