Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yököttävää, korjatkaa koirienne jätökset!

Vierailija
26.01.2018 |

Siis te jotka ulkoilette koiranne kanssa taajamilla. Tässä meidänkin pihan edustalla on tuon yhden tien varrella varmaan 50 jätöskasaa, ajattelin mennä lähipäivinä niitä itse vastuuttomien koiranomistajien puolesta korjaamaan, ettei sitten tarvitse itse oman koiran kanssa niitä varoa. Pari kertaa olen astunut itsekin jonkun toisen koiran kakkoihin mennessäni korjaamaan oman koirani jätöksiä. Välillä taas on koira astunut naapurikoirien p*askaan niin että on saatu lenkin jälkeen kuurata tassuja. Todella yököttävää.

Jos on varaa pitää koiraa niin ei voi 3e/kk kakkapusseihin olla niin vaikeaa! Miten voi olla niin välinpitämättömiä ihmisiä? Eikö heitä itseään edes häiritse kun heidän oma koiransa astelee kakkakasoissa? Kenties heitä ei itseään sitten haittaa eikä kiinnosta vaikka olisi kotona lattiat koiranpaskasta ruskeina? Kiehuttaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien pitäminen kaupungissa ja taajamissa pitäisi kieltää. Paras tapa on tiputella paskareitille terästettyjä lihapullia ;}.

Vierailija
22/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä häiritse muut roskat yhtään joiden maantuminen kestää vuosia?

Koirista valittajat taitavat olla niitä pahimpia luonnon tärvääjiä roskaamalla jatkuvasti ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien pitäminen kaupungissa ja taajamissa pitäisi kieltää. Paras tapa on tiputella paskareitille terästettyjä lihapullia ;}.

Ja sitten jonkun näkövammaisen opaskoira syö nuo terästetyt pullat koska omistaja ei näe estää? Ja veronmaksajien rahoja kuluu yli 100 000 hukkaan ( kuollut opas 60 000, uusi opas60 000). Sairaanhoitopiirihän ne kustantaa, verorahoista. Puhumattakaan kaikesta surusta kun perheenjäsen kuolee

Vierailija
24/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi katsoa mihin astuu, ettei tallaa koirankakkaan.

Eikö niin?

Valitettavasti pitää, ja silti ei aina onnistu, olisi kyllä paljon rennompaa lenkkeillä joutumatta illalla pimeälläkin silmä tarkkana kyyläämään nurmea että missä kohdassa on paskaa. Niitä paskoja on vaikea täysin vältellä kun on nurmi sellaisen ripulimönjän peitossa isoissa länteissä sateisilla ilmoilla. Koira niitä sitten vielä vähemmän osaa välttää ja sitten on tassut p*skassa.

ap

Etkö voisi lenkkeillä siellä tiellä tai jalkakäytävällä? Kuka siellä nurmella käskee koheltamaan?

Itse käytän teitä ja jalkakäytäviä mieluummin :D

Valitettavasti sitä sontaa on niillä jalkakäytävillä myös. Tälläkin hetkellä leikkipuiston ohi kulkevalla kävelytiellä on ainakin kolme läjää.

Vierailija
25/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä tuossa on se, että nämä keräämättä jättävät pilaavat kaikkien koiranomistajien maineen. Sitten kun jollain sopivasti hullulla napsahtaa päässä ja alkaa levittämään myrkkyjä ja muuta, niin siinä on kunnollistenkin omistajien koirat vaarassa.

Vierailija
26/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En korjaa. Luonto korjaa. Paska on luonnon tuote ja luontoon se kuuluu.

Toisin kuin muovi, lasi, pelti jne roskat joita ei ihmiset roskikseen saakka saa vietyä. Läheinen puisto on enemmänkin kaatopaikka joten koiran kikkareet ovat pienempi paha. Viimeistään puolen vuoden päästä kikkareista ei ole jälkeäkään mutta se lasipullo tai mehupurkki ovat yhä siellä :(

Tuun hieromaan sen paskan sun naamaasi, jos satut joskus mun reitilleni :)

Vierailija
27/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ihanaa! Lumet kun sulaa, niin satamäärin löytyy kerrostalon pihasta paskaläjiä ja niitä on kaikkialla. Ehdottomasti vuosittainen koiravero tai koiran hankinta luvan taakse ja luvalle hintaa vähintään 1500 e niin kattaa kaupungin siivouskulut.

Olen itse sitä mieltä, ettei koirat kuulu edes kaupunkiin!

Vierailija
28/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ketuttaa niin armottomasti tämä sonnassa liukastelu, ja se että pitää koko ajan skannata maata sekä omien että koiran jalkojen edestä. Täällä Helsingissä ihan "paremman väen" alueellakin on kakat pitkin asfalttia, en oikeasti ymmärrä.

Kerran olen ärähtänyt hipsteritytölle joka yritti poistua rottakoiransa ripuliläjän luota, mutta aika turhaa yrittää noita asennevammaisia kasvattaa. Jos et jaksa siivota koirasi jälkiä niin älä ota koiraa, niin sen pitäisi mennä.

Vierailija
29/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ketuttaa niin armottomasti tämä sonnassa liukastelu, ja se että pitää koko ajan skannata maata sekä omien että koiran jalkojen edestä. Täällä Helsingissä ihan "paremman väen" alueellakin on kakat pitkin asfalttia, en oikeasti ymmärrä.

Kerran olen ärähtänyt hipsteritytölle joka yritti poistua rottakoiransa ripuliläjän luota, mutta aika turhaa yrittää noita asennevammaisia kasvattaa. Jos et jaksa siivota koirasi jälkiä niin älä ota koiraa, niin sen pitäisi mennä.

No sitä ripuliläjää voi olla aika vaikeata siivota kun on nestemäistä. Siihen tarvittaisiin jo puutarhaletku ja reilusti vettä. Itse asiassa mahdoton tehtävä, valitettavasti. Muuten olen sitä mieltä, että koirien jätökset pitäisi kulkureiteiltä siivota. Samoin hoidetuilta alueilta. Hoitamattomilta alueiltahan tätä velvoitetta ei ole. Itse en jostain horsma-/nokkospöheiköstä jätöksiä kerää, muuten kyllä. Ja olen opettanut koirani siihen, että niille hoidetuille alueille ei mennä eikä portin pieliin. Itseäni ärsyttää, kun lähistöllä olevaa lasten puistoa pidetään koirapuistona. Nämä tyypit tuskin siivoavat koiransa jätöksiä. Pahinta on ollut, että eräs näistä tyypeistä on kusettanut koiransa autoni kylkeen. En nähnyt itse tapahtumaa, mutta märkä vana auton kyljessä kyllä kertoi kaiken. Samoin roskiksen kyljessä on ollut märkä vana. Muutenkin tämä tyyppi antoi koiransa mennä miten vaan omakotitalo-alueella, vaikka koira kiinni olikin. Vaikka koiraihminen olenkin, niin en tykkää, että vieraat koirat käyvät puskiini kuseksimassa. Ja joo, sitä paskaa olen myös kerännyt ja sekään ei ollut oman koiran paskaa. Jos ei olisi pois muuttanut, niin olisin heittänyt tyhjiä rotanmyrkkyrasioita puskiin. Ehkä olisi toiminut varoituksena. Ja tyhjiä siksi, etten nyt kuitenkaan koiraihmisenä tahdo koiraa tappaa. Se koira on kuitenkin syytön omistajan typeryyteen.

Vierailija
30/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä ripuliläjää voi olla aika vaikeata siivota kun on nestemäistä. Siihen tarvittaisiin jo puutarhaletku ja reilusti vettä. Itse asiassa mahdoton tehtävä, valitettavasti. Muuten olen sitä mieltä, että koirien jätökset pitäisi kulkureiteiltä siivota. Samoin hoidetuilta alueilta. Hoitamattomilta alueiltahan tätä velvoitetta ei ole. Itse en jostain horsma-/nokkospöheiköstä jätöksiä kerää, muuten kyllä. Ja olen opettanut koirani siihen, että niille hoidetuille alueille ei mennä eikä portin pieliin. Itseäni ärsyttää, kun lähistöllä olevaa lasten puistoa pidetään koirapuistona. Nämä tyypit tuskin siivoavat koiransa jätöksiä. Pahinta on ollut, että eräs näistä tyypeistä on kusettanut koiransa autoni kylkeen. En nähnyt itse tapahtumaa, mutta märkä vana auton kyljessä kyllä kertoi kaiken. Samoin roskiksen kyljessä on ollut märkä vana. Muutenkin tämä tyyppi antoi koiransa mennä miten vaan omakotitalo-alueella, vaikka koira kiinni olikin. Vaikka koiraihminen olenkin, niin en tykkää, että vieraat koirat käyvät puskiini kuseksimassa. Ja joo, sitä paskaa olen myös kerännyt ja sekään ei ollut oman koiran paskaa. Jos ei olisi pois muuttanut, niin olisin heittänyt tyhjiä rotanmyrkkyrasioita puskiin. Ehkä olisi toiminut varoituksena. Ja tyhjiä siksi, etten nyt kuitenkaan koiraihmisenä tahdo koiraa tappaa. Se koira on kuitenkin syytön omistajan typeryyteen.

Jännä homma kun olen pystynyt siivoamaan oman koirani ripulit moneen kertaan. Useamman pussin siihen tarvitsee, ja aivan kaikkea ei pois saa (ellei ole jotain irtonaista aineista jätösten alla) mutta silti voi tehdä parhaansa.

Vierailija
31/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä homma kun olen pystynyt siivoamaan oman koirani ripulit moneen kertaan. Useamman pussin siihen tarvitsee, ja aivan kaikkea ei pois saa (ellei ole jotain irtonaista aineista jätösten alla) mutta silti voi tehdä parhaansa.

Meillä on kyllä ollut niin vesimäistä, ettei kyllä pussiin saanut. Ainoa keino olisi ollut repiä koko nurmikko irti siitä kohtaa. Ilmeisesti koirasi ripuli on vähän kiinteämpää kuin meidän koiran. Mutta koska oli kyseessä oma piha ja oma nurmikko, niin käytin sitä puutarhaletkua. Eli en jättänyt sitä kenenkään kiusaksi. Joten ei haitannut ketään muuta kuin omaa perhettäni. En edes vie ripuloivaa koiraa omaa pihaani pidemmälle. Ja niitä kakkapusseja ei välttämättä ole lenkkeillessä montaa mukana. Mutta olisi hyvä, jos edes 99% paskoista kerättäisiin pois. Ja tuohon paskojen keräämiseenkin voisi auttaa, jos niitä roskiksia olisi tiheämmin. Ehkä ihmiset eivät viitsi se paskapussi kädessä kovin pitkään kävellä.

Vierailija
32/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä häiritse muut roskat yhtään joiden maantuminen kestää vuosia?

Koirista valittajat taitavat olla niitä pahimpia luonnon tärvääjiä roskaamalla jatkuvasti ;)

Kyllähän nekin ovat luonnolle ja näkymälle paha juttu, mutta eivät onneksi liiteröidy kengänpohjiin eivätkä levitä samalla tavalla tauteja.

ap

Vierailija
33/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niin?

Valitettavasti pitää, ja silti ei aina onnistu, olisi kyllä paljon rennompaa lenkkeillä joutumatta illalla pimeälläkin silmä tarkkana kyyläämään nurmea että missä kohdassa on paskaa. Niitä paskoja on vaikea täysin vältellä kun on nurmi sellaisen ripulimönjän peitossa isoissa länteissä sateisilla ilmoilla. Koira niitä sitten vielä vähemmän osaa välttää ja sitten on tassut p*skassa.

ap

Etkö voisi lenkkeillä siellä tiellä tai jalkakäytävällä? Kuka siellä nurmella käskee koheltamaan?

Itse käytän teitä ja jalkakäytäviä mieluummin :D

Kenties silloin kun korjaan oman koirani paskoja sieltä nurmelta? Pimeällä kadulla saa oikeasti tiirata tarkasti ettei tärkeää tehtävää suorittaessaan osu toisen paska omaan kenkään. Ja koiran tassut se suurempi ongelma melkeimpä on. Kengät voi kantaa kylppäriin ja huuhtasta irtonaisina kaiken näkyvän pois ja viedä vaikka vähän edelleen ulostepöpöisinä takaisin eteiseen, mutta koiran tassua pitääkin kuurata sitten suikussa huolella ettei paskapöpöt ja loiset leviä ympäri asuntoa.

ap

Vierailija
34/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koiraa eikä tupakoida. Vihaan sekä sontaläjiä että tupakantumppeja jotka "koristavat" jopa lasten leikkipuiston reunustaa.

Todella rasittavaa mennä pienten lasten kanssa ulkoilemaan kun aina joku onnistuu joko astumaan sontaan, sotkemaan sonnalla haalarinsa tai poimimaan tumppeja maasta. Useinhan koiranomistajat sanovat että eivät kerää kun tupakoitsijat jättävät tumpit maahan ja tupakoitsijat taas syyttävät koiranomistajien laiskuutta sontien keräämisessä syyksi tumppien jättämiseen.

Me koirattomat ja tupakoimattomat lapsiperheet kärsimme eniten tästä tilanteesta. Aikuinen sentään osaa itse väistellä läjät ja jättää tumpit rauhaan. Lapset eivät.

Aiemmin koiranomistajat syyttivät lasinsiruja, että niin kauan kun on siruja, ei heidän tarvi paskoja kerätä. Lasipullot ovat lähes tyystin kadonneet ja sitä kautta lasinsirut. Koiranomistajat eivät edelleenkään paskoja kerää, nyt syynä tupakantumpit. Tupakointi vähenee koko ajan ja n. kymmenen vuoden päästä tumppeja tuskin näkee. Tällöin koiranomistajat keksivät jälleen uuden syyn, miksei jätöksiä tarvi kerätä.

Ne on vaan todennäköisesti niitä samoja jotka jättää koiranpaskat keräämättä ja syytäävät muutkin roskat maahan.

Vierailija
35/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koiraa eikä tupakoida. Vihaan sekä sontaläjiä että tupakantumppeja jotka "koristavat" jopa lasten leikkipuiston reunustaa.

Todella rasittavaa mennä pienten lasten kanssa ulkoilemaan kun aina joku onnistuu joko astumaan sontaan, sotkemaan sonnalla haalarinsa tai poimimaan tumppeja maasta. Useinhan koiranomistajat sanovat että eivät kerää kun tupakoitsijat jättävät tumpit maahan ja tupakoitsijat taas syyttävät koiranomistajien laiskuutta sontien keräämisessä syyksi tumppien jättämiseen.

Me koirattomat ja tupakoimattomat lapsiperheet kärsimme eniten tästä tilanteesta. Aikuinen sentään osaa itse väistellä läjät ja jättää tumpit rauhaan. Lapset eivät.

Ihan yhtälailla koiranomistajat kärsivät, sillä koirat eivät aina osaa väistellä toisten koirien paskoja täydellisesti,  vaikka meidän koira niitä huomattuaan joskus tajuaakin kiertää.

ap

Ehkä tässä olisi hyvä idea jollekin jalostuksesta kiinnostuneelle, rotu nimeltä "täydellinen paskanväistelijä". Anteeksi huono huumori.

Vierailija
36/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En korjaa. Luonto korjaa. Paska on luonnon tuote ja luontoon se kuuluu.

Toisin kuin muovi, lasi, pelti jne roskat joita ei ihmiset roskikseen saakka saa vietyä. Läheinen puisto on enemmänkin kaatopaikka joten koiran kikkareet ovat pienempi paha. Viimeistään puolen vuoden päästä kikkareista ei ole jälkeäkään mutta se lasipullo tai mehupurkki ovat yhä siellä :(

Tuun hieromaan sen paskan sun naamaasi, jos satut joskus mun reitilleni :)

Silloin käy niin, että sinä joudut syömään sen paskan ja vielä kehut sitä hyväksi.

Vierailija
37/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niin?

ap

Harjoiteltuaan helposti huomattavan koirankakan kanssa, voi siirtyä varomaan lasinsirpaleita ja muuta oikeasti vaarallista ja luontoon kuulumatonta.

En ole kuullut kenenkään saaneen haavaa kakasta, mutta lasi on ikävämpi.

Muuten, kun koiralla on ripuli, sen läiskän imurointi maasta on mahdotonta.

Luonnossa kaikki eläimet ulostavat. Se varmaan pöyristyttää teitä kakkakammoisia. Kesällä ei voi istahtaa mihinkään: linnunkakkaa, hui! Luonnonvesissä ei voi uida: siellähän on ties minkä kakkaa. Mutta käsittämättömintä on miten siedätte kakkaa truuttaavia lapsia, jotka sotkevat sisätiloissa. Vain sian uloste haisee pahemmalle kuin ihmisen.

Vierailija
38/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niin?

ap

Harjoiteltuaan helposti huomattavan koirankakan kanssa, voi siirtyä varomaan lasinsirpaleita ja muuta oikeasti vaarallista ja luontoon kuulumatonta.

En ole kuullut kenenkään saaneen haavaa kakasta, mutta lasi on ikävämpi.

Muuten, kun koiralla on ripuli, sen läiskän imurointi maasta on mahdotonta.

Luonnossa kaikki eläimet ulostavat. Se varmaan pöyristyttää teitä kakkakammoisia. Kesällä ei voi istahtaa mihinkään: linnunkakkaa, hui! Luonnonvesissä ei voi uida: siellähän on ties minkä kakkaa. Mutta käsittämättömintä on miten siedätte kakkaa truuttaavia lapsia, jotka sotkevat sisätiloissa. Vain sian uloste haisee pahemmalle kuin ihmisen.

Taitaa tässä nyt taas yksi koirankakkasotkija puolustautua.  Ja jos koiralla on ripuli, niin okei ihan ymmärrän jos pari ripulia jää maahan jos ne ovat ihan vetisiä. Siitä ei ole kuitenkaan kyse, vaan ihan tavallisista paskakasoista, jotka "ripuloituvat" sateisilla ilmoilla.  Lasinsirpaleita ei ole onneksi näkynyt täällä tienpientareilla laisinkaan. Ainoastaan välillä parkkialueilla tai kauppojen pihoilla, joilla en koiraani onneksi lenkitä. Jos niitä lasinsiruja olisi täällä näkynyt tienvieruksilla useiassa paikoissa, olisin toki niistä koirani puolesta huolissani.

Lapsen kakkaa on ihan turha sotkea tähän. Sen voi siivota niin ettei ole lattiat paskassa, toisinkuin kakkatassuisen koiran kävellessä ympäri asuntoa. Koirien uloste kaupungeissa on myös oikea tautiriski. 

Kakkaa en pelkää yleisesti, tottakai siihen vahingossa koskettuani (esim linnun paskaan) pesen käteni saippualla. Harvemmin kuitenkaan linnunpaska tarttuu liisterinä kenkiin/tassuihin. Ihan naurettavaa vertailla luonnossa, yleensä metsissä olevien luonnoneläinten ulosteita kuin taajama-alueilla aktiivisesti ulkoilevia ihmisten lemmikkejä. Ei ne luonnoneläimetkään isoissa massoisa paskenna kaupunkiin! Ne tekevät tarpeensa yleensä metsään tai maaseudulle.

ap

Vierailija
39/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläsiä ketjuja kun täältä lukee, niin kyllä kiitän onneani että voin asua täällä maalla, omassa rauhassa koirieni kanssa, kaukana muista ihmisistä. Te kaupunkilaiset ootte ihan hulluja. Skitsoatte joka asiasta. Kannattaisko vähän löysätä sitä nutturaa? On siellä maassa paljon pahempiakin asioita kuin koiran paskat.

Vierailija
40/41 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläsiä ketjuja kun täältä lukee, niin kyllä kiitän onneani että voin asua täällä maalla, omassa rauhassa koirieni kanssa, kaukana muista ihmisistä. Te kaupunkilaiset ootte ihan hulluja. Skitsoatte joka asiasta. Kannattaisko vähän löysätä sitä nutturaa? On siellä maassa paljon pahempiakin asioita kuin koiran paskat.

Sä et ole tainnut lainkaan nähdä millaista on kaupungin paskaisimmilla kadunvarsilla? Jos niitä kakkakasoja olisi vain muutama jossain ojassa, niin luuletko että suurinta osaa sitten kiinnostaisi ja ihmiset sitä näin täällä keskusteluissa puisivat? Tykkäisitköhän itsekään joutua lenkittämään koiraasi sellasia teitä pitkin jossa on paskaläjä paskaläjän jälkeen n. 3 metrin välein? Osa sateen tai lumien sulamisen vuoksi ripulimaiseksi levinneinä, osa vähän kiinteämpinä tahmaisina kasoina. Ei sellasessa voi antaa koiran kävellä ilman että koiralla on tassut ihan p*skassa. Tykkäisitkö itse joka lenkin jälkeen kuurata koirasi tassuja ulosteista? Vai ottaisitko mielummin paskatassuisen koiran kävelemään ja levittämään sitä paskaa ympäriinsä? Yhdellä tienpätkällä pidän koiran tiukasti hihnassa asfaltilla kävelemässä, koska nurmialueelle ei voi päästää ilman että on tassut sonnassa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan