Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jänniä piirteitä unissa?

Vierailija
26.01.2018 |

Unet kiinnostavat todella paljon itseäni (en niinkään usko niiden välttämättä kertovan tai merkitsevän mitään) ja olen unista lukiessani huomannut, miten suuresti ihmisten unien eri piirteet eroavat toisistaan. Olisikin kiva kuulla, millaisia erityisiä piirteitä omissa unissasi on.
Itsellä esimerkiksi on pienestä asti ollut kyky ohjata unieni tapahtumia, vaikka en tiedostaisikaan näkeväni unta. Silti tiedän aina voivani lentää, saan halutessani ihmiset sanomaan haluamiani asioita ja tekemään asioita mieleni mukaan, vaikka samaan aikaan se kaikki tuntuu todelta, eikä unelta lainkaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa unissani olen jostain syystä aina todella notkea, en tiedä miksi tämä toistuu aina.

Vierailija
2/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneni aina sekavia,  aivan käsittämättomiä, usein niissä jotain menneitä tapahtumia sekavassa järjestyksessä, outoja ihmisiä, silti tuttuja,  puhuvia kissoja. klovneja tutulla naamalla ym. outouksia,  unet muistan herätessäni, katoavat kun nousen ylös jos en jää niitä miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään yleinen tapahtuma, mutta kerran muistan ajatelleeni unessani 'Mähän olen nähnyt tämän unen jo aikaisemminkin' - niinkuin olinkin

Vierailija
4/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun monet unet toistuu samoissa paikoissa, ajattelen, että jaa olen taas täällä. Esim. Helsingin keskusta ja jotkut tavaratalot siellä ovat aina samanlaisia, mutta erilaisia kuin todellisuudessa. Voisin varmaan piirtää kartan mun uni-Helsingistä.

Vierailija
5/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun monet unet toistuu samoissa paikoissa, ajattelen, että jaa olen taas täällä. Esim. Helsingin keskusta ja jotkut tavaratalot siellä ovat aina samanlaisia, mutta erilaisia kuin todellisuudessa. Voisin varmaan piirtää kartan mun uni-Helsingistä.

Minullakin on tietty kaupunki, johon monet unet sijoittuu. Se ei ole mikään tietty todellinen kaupunki, mutta siinä on elementtejä mm. entisestä kotikaupungistani. Se on meren rannalla, toisin kuin entinen kotikaupunkini.

Olen nähnyt paljon painajaisia meriveteen liittyvistä suuronnettomuuksista, kuten tsunameista ja vedenpaisumuksista.

Vierailija
6/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä uni tuntuu ihan aina todelliselta, mutta muistan yhden unen, jossa ajattelin voitonriemuisesti, että tämä ei ole unta, ei todellakaan, tämä oikeasti tapahtuu! Pettymys oli sitten hirveä herätessä..

Vierailija
7/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ihmeempiä erityispiirteitä ole. Toisinaan tapahtuu ihan mielenkiintoinen toistouni. Näen miten toiset ihmiset tekevät jotain, sitten uni alkaa alusta, ja minä yritän tehdä saman. Vaikuttaisi jonkinlaiselta alitajunnan prosessoinnilta, joko oppimista tai ongelmanratkaisua.

Vierailija
8/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa ei ole ulkonäkövikoja, ja mulla synkkaa kaikkien kanssa, myös ikäisteni miesten, vaikka normaalisti olen heille saastaa. Unessa sosiaaliset tilanteet ei jännitä.

Unissa ei väsytä eikä huimaa, joten voin liikkua ympäriinsä miten paljon haluan. Energiaa riittää, vain mielenkiinto on rajana.

Unet sijoittuu usein nykyajan "teemoihin" mutta ympäristö on usein lapsuudesta tai nuoruudesta, samoin oma ja läheisten ikä.

Vierailija
9/9 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissa on itsevarmempi ja parempi itsetunto.

Unessa saattaa himoita seksiä, mutta kun herää, niin on yhtäkkiä ihan haluton eikä kiinnosta yhtään. Ällöttää ajatuskin itsestä tekemästä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi