Yksityisellä hammaslääkärillä järjettömät hinnat!
Kävin hammaslääkärillä. Aloitettiin hampaan juurihoito. Maksu ensimmäisestä käynnistä Kela korvauksen jälkeen 495 euroa!! Eikä tähän edes sisältynyt röntgeniä ym. Hammaslääkäri varasi minulle vielä kaksi käyntiä. Seuraavia laskuja en uskalla edes arvailla..
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vertaa hintoja vertaa hintoja
Vertailisin kyllä mutta miten? Yksityiset hammaslääkärifirmat ei kovin auliisti jakele hintoja netissä. Pitäisikö soittaa tai meilata niihin kaikkiin jotta hintatason saisi selville??
Tämä on totta, eikä aina tiedä lisätäänkö loppulaskuun vielä ovenavausmaksu ja muut vastaavat
Vierailija kirjoitti:
AP:lle tiedoksi, röntgen on aika halpa. Paikkaus ja siinä käytettävät materiaalit on se mikä maksaa.
Onko sinusta röntgen aika halpa? 36-46 euroa monissa paikoissa. Noilla hinnoilla saa moneksi päiväksi ruokaa perheelle. Useita puuropaketteja, kananmunia ja vaikka mitä. En halua antaa vähiä lasten ruokarahoja turhaan rikkaalle hammaslääkärille, joka ottaa kuvan vain siksi, että saa vähän lisää rahaa. Toki jotkut kuvaukset ovat tarpeellisia, joskus ihan välttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa aika julkiselta puolelta.577577
Ei siellä laiteta uutta hammasta.
Mun iäkäs äiti tarvitsee 2. Koko ikänsä hoitanut hampaitaan hyvin, juuriin tuli tulehdus.
Hinta 2 000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa aika julkiselta puolelta.577577
Ei siellä laiteta uutta hammasta.
Mun iäkäs äiti tarvitsee 2. Koko ikänsä hoitanut hampaitaan hyvin, juuriin tuli tulehdus.
Hinta 2 000e.
Jos äitisi on iäkäs, niin hän kyllä pärjää lopun elämäänsä ilman niitä kahta hammasta.
Kivun vuoksi ei pääse julkiselle kovin helposti, jos pärjää kotona kipulääkkeiden avulla. Kovasti pitää vakuuttaa puhelimessa, ettei pärjää ja ei voi ottaa niin paljon kipulääkkeitä, mitä hammas vaatisi, jotta saisi hetken nukuttua. Sitähän voi vaikka menettää hampaansa kun tulehdus pahenee eikä pääse hammaslääkäriin. Lisäksi tulehtunut hammas voi aiheuttaa vaikka sydärin tms.
Aina yksityiselle kun työpaikka maksaa, ei ole kallista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla juurihoito yksityisellä yht 900 e. Sitten menin kunnalliselle jossa kertoivat että juurihoito tehty päin vttua ja hammas pitää poistaa. Olisin siis päässyt noin satasella jos olisin suoraan vaan mennyt kunnalliselle ja olisivat poistaneet hampaan. Vtuttaa.
Mulla kävi niinpäin, että julkisella revittiin hammas pois kun ei kuulemma kannattanut korjata. Juttelin vaan myöhemmin yksityisen hammaslääkärin kanssa ja olisikin ilmeisesti onnistunut korjata hammas. Nyt puuttuu yksi takahammas ja uusi maksaa sen pari tonnia. Olisin mieluusti lähtenyt eka korjaamaan koska lopputulos huonolla tuurilla olisi kuitenkin ollut sama.
Eihän oikeasti yksityiset ole kalliita. Vain nuo Oralit, Mehiläiset , Terveystlot yms. ketjut, joiden täytyy tienata kaikkien muiden kulujen lisäksi omistajille ja muille osingonsaajille rahaa. Ne ovat oikeasti kalliita.
Onneksi en käy töissä, kela maksaa nämäkin kulut täysimääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen hammaslääkäri tienaa aivan järjettömästi. Yksittäinen paikka hampaaseen saattaa maksaa jopa 200 euroa ja sen laittamisessa hammaslääkärin aika kuluu maksimissaan puolisen tuntia. Tällä tahdilla hammaslääkäri ehtii tienata työpäivän aikana parikin tonnia. Lisähuomautuksena vielä se että toisin kuin muut yrittäjäthammaslääkäri terveysalan yrittäjänä ei myöskään maksa arvonlisäveroa eli sitäkin kautta lisää voittoa tulee.
Totta. Rosvoja koko hammaslääkärikunta ja silmälääkärit lasken samaan rosvoklubiin.
Mehiläisestä varoitus:
Mehiläisessä yhden kerran juurihoito ja paikkaus yli 600 € noin viisi vuotta sitten. Tunnin työ arkiaamuna klo 9-10, ja ei erikoishammaslääkäri, vaan pelkkä hammaslääkäri. Ei pääkaupunkiseudulla eikä edes Etelä-Suomessa.
Pari vuotta aiemmin samanlainen juurihoito toiseen poskihampaaseen yksityisellä, hinta noin 250 € ja alan erikoislääkäri.
Minulla 726 € mutta hampaat aika isot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla juurihoito yksityisellä yht 900 e. Sitten menin kunnalliselle jossa kertoivat että juurihoito tehty päin vttua ja hammas pitää poistaa. Olisin siis päässyt noin satasella jos olisin suoraan vaan mennyt kunnalliselle ja olisivat poistaneet hampaan. Vtuttaa.
Mulla kävi niinpäin, että julkisella revittiin hammas pois kun ei kuulemma kannattanut korjata. Juttelin vaan myöhemmin yksityisen hammaslääkärin kanssa ja olisikin ilmeisesti onnistunut korjata hammas. Nyt puuttuu yksi takahammas ja uusi maksaa sen pari tonnia. Olisin mieluusti lähtenyt eka korjaamaan koska lopputulos huonolla tuurilla olisi kuitenkin ollut sama.
Seitsemän vuotta sitten tulehtunut poskihammas Oulussa julkisella olisi revitty. Kieltäydyin ja menin yksityiselle. Juurihoidettiin. Hammas on edelleen suussa ja oireeton.
Röntgenit kannattaa kyllä antaa ottaa. Säteily on todella vähäistä nykylaitteilla.
Itse ainakin haluan joka tarkastuksessa uudet kuvat. Etenkin jos on paikattuja hampaita, voi olla saumavuotoa, reikä paikan alla ym. Tätä ei aina näe ulkoapäin, vaan kuva kertoo.
Hammashoitaja
Sanni 8v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen hammaslääkäri tienaa aivan järjettömästi. Yksittäinen paikka hampaaseen saattaa maksaa jopa 200 euroa ja sen laittamisessa hammaslääkärin aika kuluu maksimissaan puolisen tuntia. Tällä tahdilla hammaslääkäri ehtii tienata työpäivän aikana parikin tonnia. Lisähuomautuksena vielä se että toisin kuin muut yrittäjät hammaslääkäri terveysalan yrittäjänä ei myöskään maksa arvonlisäveroa eli sitäkin kautta lisää voittoa tulee.
Asiakas maksaa alvin ja myyjä tilittää sen, ei se lisää myyjän voittoa.
Kyllä, mutta kun terveydenhuollon palveluissa ALV on nolla, niin ne voivat laskuttaa enemmän, koska hintaan ei enää lisätä alvia. Tavallaan pistävät alvin verran rahaa enemmän taskuunsa.
- muun alan yrittäjä
Säryn vuoksi pääsee julkisella puolellekin päivystykseen jam saa särkyyn apua.