Miksi niin moni valittaa vauvoista ravintoloissa?
Miksi juuri vauva mukana ravintolassa herättää närää?
Muihin paikkoihin vauvat ovat tervetulleita, myös äidit jotka imettävät. Mitä niin erikoista juuri ravintoloissa on?
Kommentit (83)
Vauvavuoden aikana kävimme useasti eritasoisissa ravintoloissa ja koskaan ei ollut mitään ongelmaa.
Muut ihmiset ja hlökunta ihastelivat vauvaamme. Muutaman kerran hän sai raivarit, mutta jos vaati pitkän lepytyksen niin siirryimme sivummalle.
Joskus ihmettelin, että vaikka pöytää varatessa ilmoitin mukana olevasta vauvasta, niin meidät silti sijoitettiin salin meluisimpaa paikkaan tai paikkaan, jossa vauvan huuto olisi ollut eniten häiriöksi.
Chicos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin ravintolassa, pöytämme vierelle änkeytyi pariskunta vauvanrattaineen. (ja nyt on kyse ravintolasta, jossa alkupalat, varsinainen ateria ja jälkiruoka maksavat noin 75 e) . Olisin halunnut keskittyä todella hyvään ateriaan mieheni kanssa, mutta se oli liikaa vaadittu, koska vauva oli rattaissa ja niitä piti heijata polveeni ja takaisin. Huomautin asiasta ystävällisesti ja sain kuulla, että olen lapsivihamielinen. Tarjoilija ei päässyt tuomaan annoksia oikeaoppisesti selkäni takaa, ruuat annettiin ensin miehelleni ja hän ojensi ne minulle. Ja se lapsi huusi koko ajan.
Pyysimme laskun kesken pääruuan syömisen ja pahoittelimme tarjoilijalle, että emme valitettavasti voineet jäädä, koska emme kuulleet toisiamme.
Öö.. tuohon hintaan on ihan turha odottaa mitään Michelin tason ruokalaa...
Niinpä. Ja silti 75€ ateriasta on todella iso raha. Ihan turha ihmetellä, miksi vauvoja ja pikkulapsia katsotaan karsaasti ravintoloissa niin kauan kuin hintataso on noin korkea. Tavallisella keskituloisella ihmisellä ei ole näillä hinnoilla varaa montaa kertaa vuodessa käydä kunnon ravintolassa, joten silloin sitä haluaisi saada nauttia koko rahan edestä. Rääkyvät lapset eivät ole kovin nautinnollista katseltavaa ja kuunneltavaa.
Ja ei tosiaan vituta ne lapset. Enemmän ne urpot vanhemmat jotka ei osaa kasvattaa lastaan/tulevat sisään lastenvaunuterroristi-asenteella. Itse olin lapsena paljon ravintolassa enkä ole koskaan aiheuttanut mitään. Istuin aina nätisti paikallaan.
Ja itkeviä vauvoja pahimpia on just ne 4-6v rasavillit jotka säntäilee kiljunnan säestämänä ympäriinsä. Aiheuttavat oikeasti vaaratilanteita kun meinaavat törmäillä esim tarjoilioihin.