Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni valittaa vauvoista ravintoloissa?

Vierailija
26.01.2018 |

Miksi juuri vauva mukana ravintolassa herättää närää?

Muihin paikkoihin vauvat ovat tervetulleita, myös äidit jotka imettävät. Mitä niin erikoista juuri ravintoloissa on?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon eri asioiden viihaajia. Täällä vihataan lapsia, vauvoja, koiria jne.

Vihapuheesta on myös tullut joidenkin mielestä hyväksyttävää.

Vierailija
22/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelissä voi ihan hyvin mennä vauvan kanssa ravintolaan ja on jopa erittäin tervetullut. Tämä taitaa olla tosi lapsiystävällinen kaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin ravintolassa, pöytämme vierelle änkeytyi pariskunta vauvanrattaineen. (ja nyt on kyse ravintolasta, jossa alkupalat, varsinainen ateria ja jälkiruoka maksavat noin 75 e) . Olisin halunnut keskittyä todella hyvään ateriaan mieheni kanssa, mutta se oli liikaa vaadittu, koska vauva oli rattaissa ja niitä piti heijata polveeni ja takaisin. Huomautin asiasta ystävällisesti ja sain kuulla, että olen lapsivihamielinen. Tarjoilija ei päässyt tuomaan annoksia oikeaoppisesti selkäni takaa, ruuat annettiin ensin miehelleni ja hän ojensi ne minulle. Ja se lapsi huusi koko ajan.

Pyysimme laskun kesken pääruuan syömisen ja pahoittelimme tarjoilijalle, että emme valitettavasti voineet jäädä, koska emme kuulleet toisiamme.

Hinnasta päätellen menitte johonkin keskinkertaiseen perheravintolaan. Onko mikään ihme, että siellä on lapsia? Menisit parempiin paikkoihin syömään niin ei tarvitse lapsia katsella.

Osin totta, kyse oli keskihintaisesta ravintolasta, ei mistään ABC-aseman kaltaisesta ruokalasta. Lapsiasiakkaille ei kuitenkaan ollut leikkitiloja, ravintolasta ei löytynyt syöttötuoleja eikä siellä ollut lapsille omaa listaa, joten perheravintolaksi en sitä olisi kutsumassa. Ateria-aikakin eli illalla klo 20 jälkeen ei ollut aivan omiaa suomalaisen lapsiperheen ruokahetkeksi.

Joka tapauksessa sen jälkeen olen kieltäytynyt auttamasta ketään lastensa ja rattaiden kanssa apua tarvinnutta eikä minua ole kiinnostanut pätkääkään, jos jonkun lempiunikaveri putoaa loskaan. Miksi ottaisin jonkun lapsiperheen huomioon?

Vierailija
24/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vauva pitää viedä ravintolaan. Harva vauva (alle 1v) osaa käyttäytyä ravintolassa kun ei muutenkaan ymmärrä maailmasta mitään.

... ja toisille se oppi ei mene perille koskaan. Ei osata käyttäytyä koko maailmassa missään, kun ei edelleenkään ymmärretä mistään mitään. Sinä vaikutat yhdeltä näistä surullisista tapauksista.

Tämä on synkeintä suomalaisuudessa. Tuo tavattoman synkkä kateus kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät ainakaan saisi saada mitään kun en minäkään. Ikään kuin se vauvojen vihaaminen oikeasti auttaisi teitä ansaitsemaan kaiken sen, mitä kahmitte itsellenne todistaaksenne olevanne sen väärti.

Ette ole. Kukaan, joka vihaa lapsia ja muita heikompiaan ei ansaitse muuta kuin kärytä helvetissä omassa kateudessaan.

Vierailija
25/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin ravintolassa, pöytämme vierelle änkeytyi pariskunta vauvanrattaineen. (ja nyt on kyse ravintolasta, jossa alkupalat, varsinainen ateria ja jälkiruoka maksavat noin 75 e) . Olisin halunnut keskittyä todella hyvään ateriaan mieheni kanssa, mutta se oli liikaa vaadittu, koska vauva oli rattaissa ja niitä piti heijata polveeni ja takaisin. Huomautin asiasta ystävällisesti ja sain kuulla, että olen lapsivihamielinen. Tarjoilija ei päässyt tuomaan annoksia oikeaoppisesti selkäni takaa, ruuat annettiin ensin miehelleni ja hän ojensi ne minulle. Ja se lapsi huusi koko ajan.

Pyysimme laskun kesken pääruuan syömisen ja pahoittelimme tarjoilijalle, että emme valitettavasti voineet jäädä, koska emme kuulleet toisiamme.

Öö.. tuohon hintaan on ihan turha odottaa mitään Michelin tason ruokalaa...

Vierailija
26/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän näitä kurkkusuorana huutavia vauvoja ja imettäviä äitejä käy, kun ei ole koskaan tullut vastaan. Kympin buffetissa? Meidän vauva on käynyt ihan muutaman viiikon iästä lähtien ravintoloissa eikä aiheuttanut mitään ongelmaa. Ei tosin missään tosi tyyriissä paikoissa, mutta ihan keskitasoisissa ruokaravintoloissa. Ravintolaan mennään perheelle parhaimpaan aikaan eli silloin, kun vauva on ruokittu ja vaippa vaihdettu. Jos ruokailun loppupuolella alkaa levottomuus niin voi siirtyä syrjempään tai alkaa tekemään lähtöä. Ei kai kukaan halua syödä huudon keskellä ja on se niille vanhemmillekin luksusta päästä valmiiseen pöytään.

Vierailija
27/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette ruokailustanne niin suuren jutun, että kaikkien muiden pitäisi olla niin kuin teille sopii?

Siksi, että kun tämmöinen keskituloinen pariskunta/perhe lähtee ravintolaan syömään, siinä menee 1-2 viikon ruokarahan verran tilistä ja se ei siis ole mikään ihan jokapäiväinen juttu. Se on arjesta poikkeavaa, ja toivomus on, että silloin saa nauttia ja rentoutua. Jos ympärillä kiljuu ja raivoaa hullu kakaralauma, siinä ei ole mitään rentouttavaa ja nautittavaa.

Vierailija
28/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vauva pitää viedä ravintolaan. Harva vauva (alle 1v) osaa käyttäytyä ravintolassa kun ei muutenkaan ymmärrä maailmasta mitään.

Joo. Koska alle 1-vuotiaiden vauvojen vanhempien ei tarvitse syödä lainkaan ei ole mitään syytä ravintolaan mennä. Ovat siellä ihan vaan sen takia että voisivat kiusata lapsettomia.

Jaa. Mun kaverit osaa kyllä jättää sen lapsen hoitoon siks aikaa kun käyvät syömässä. Ehkä oon liikaa vaadittu joiltakin vanhemmilta. Koska kun sen lapseen saa niin maailmaan ei enää mahdu kuin minä ja mun lapsi.

Vierailija
29/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chicos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei niitä Michelin-ravintoloita joka nurkalla olekaan. Tuon hintainen on meidänkin 85 000 asukkaan kaupungissamme se paras ja kallein ravintola. Jos syömässä käy pariskunta ja kukkaro kevenee 150 eurolla, siinä jo kaipaa jotain tavanomaisesta poikkeavaa luksusta. Jos kelpaa arkisempi ölinä, sitten mennään sinne puolta halvempaan Rossoon.

Vierailija
30/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Koska alle 1-vuotiaiden vauvojen vanhempien ei tarvitse syödä lainkaan ei ole mitään syytä ravintolaan mennä. Ovat siellä ihan vaan sen takia että voisivat kiusata lapsettomia.

Jaa. Mun kaverit osaa kyllä jättää sen lapsen hoitoon siks aikaa kun käyvät syömässä. Ehkä oon liikaa vaadittu joiltakin vanhemmilta. Koska kun sen lapseen saa niin maailmaan ei enää mahdu kuin minä ja mun lapsi.

Kaikilla ei ole paikkaa, johon voi viedä vauvan hoitoon.

Vierailija
31/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... ja toisille se oppi ei mene perille koskaan. Ei osata käyttäytyä koko maailmassa missään, kun ei edelleenkään ymmärretä mistään mitään. Sinä vaikutat yhdeltä näistä surullisista tapauksista.

Tämä on synkeintä suomalaisuudessa. Tuo tavattoman synkkä kateus kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät ainakaan saisi saada mitään kun en minäkään. Ikään kuin se vauvojen vihaaminen oikeasti auttaisi teitä ansaitsemaan kaiken sen, mitä kahmitte itsellenne todistaaksenne olevanne sen väärti.

Ette ole. Kukaan, joka vihaa lapsia ja muita heikompiaan ei ansaitse muuta kuin kärytä helvetissä omassa kateudessaan.

Onko sinulla kaikki hyvin? Kannattaa puhua tuosta jonkun kanssa.

Minä olen ihan koulut käynyt ihminen. Työskentelen sosiaali- ja terveysalalla. Jos se että kysyn miksi se vauva pitää viedä sinne ravintolaan saa sinussa tälläisen tunne viha ryöpyn suosittelen keskustelemaan jonkun kanssa. En ole kateellinen kenellekään. Minulla on elämässä kaikki mitä tarvitsen perhe, työ ja koti. En vihaa lapsia eikä tuosta minun kommentista moinen käy edes ilmi. Se oli sinun tulkintasi. Minä kyllä autan heikompia lahjoitan tavaroita ja rahaa kuukausittain. Olen pahoillani että tulkintasi osui väärään.

Vierailija
32/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chicos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitinko ruokaa? Ei, en valittanut. Ruoka oli todella hyvää! Valitettavasti lapsiperheen käytös oli ala-arvoista.

Vierailija
33/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kyllä käydä ravintolassa syömässä miehen kanssa kahdestaan. Kun pääsen "lapsi vapaalle" muutamaksi tunniksi. Siihen ei kuulu että jonkun toisen muksu häiritsee.

Eli kiusaavat ihan myös muitakin kuin lapsettomia.

Vierailija
34/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin niistä vauvoista on mitään merkittävää häiriötä ollut, itkuhan on oikeastaan ainut asia millä voivat häiritä. Nukkuvatkin vielä suurimman osan ajasta. Sen sijaan semmoiset jo liikkumaan oppineet 1-5-vuotiaat on paljon vaikeampia tapauksia, varsinkin jos ei ole kasvatettu kunnolla. Naapuripöydän vauvan takia en ravintolailtaa jättäisi väliin, mutta jos sen korvaisi parilla rasavillillä pikkulapsella etsisin toisen rauhallisemman paikan. Ja tämän sanon ihan pikkulapsen äitinä itsekin.

Vierailija
35/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsiperheet vierailevat ravintoloissa paljon ja korvaavat muun asiakaskadon, olisihan se ikävää jos ravintoloita lopetettaisiin kannattamattomana.

En jaksa hälinää, kiirettä ja varsinkaan mekastusta tai itkurääkymistä silloin kun haluaisin rauhoittua ruuan ääreen. Reiluun pariin vuoteen en ole käyny lounasravintolassa tai muuten ravintoloissa. En vaan pidä sitä tarpeeksi arvokkaana asiana minulle kun haluan syödä rauhassa ja hiljaisuudessa.

Työpaikalla on lounastila, joka on sopivan rauhoittava ja hiljainen. Lounaalle saan tehtyä hyvän annoksen kotona ja kotona muutenkin rentoudutaan ja tehdään ruokaa. Sitten taas kestää sen päivän hulinan kun on rauhassa syönyt aamiaisen, lounaan ja kotona tarvittaessa jotain illalla. Viikonloput ulkoilua ja hyvää ruokaa. Ennen valinta oli ravintola, nykyään ei koska ei ole mitään takuuta hyvästä palvelusta, ruuasta ja rauhasta.

Vierailija
36/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheillehän on omat ravintolansa, abc:t, rossot, mäkkärit, raxit ja hoplopin kahvilat jne.

Pysykäähän niissä.

Vierailija
37/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chicos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmis maksamaa 200 e lisää siitä, että ravintolaan ei otettaisi lapsiperheitä klo 18 jälkeen.

Vierailija
38/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette ruokailustanne niin suuren jutun, että kaikkien muiden pitäisi olla niin kuin teille sopii?

Siksi, että kun tämmöinen keskituloinen pariskunta/perhe lähtee ravintolaan syömään, siinä menee 1-2 viikon ruokarahan verran tilistä ja se ei siis ole mikään ihan jokapäiväinen juttu. Se on arjesta poikkeavaa, ja toivomus on, että silloin saa nauttia ja rentoutua. Jos ympärillä kiljuu ja raivoaa hullu kakaralauma, siinä ei ole mitään rentouttavaa ja nautittavaa.

Älä sitten mene sinne Rossoon. Kyllähän teidän pitää ymmärtää, ettei se leikkinurkkaus ole siellä aikuisia varten. Viimeistään kun huomaatte, että pöydässä on paperiset tabletit, joissa seikkailee Puuha-Pete ja tarjoiluvaunussa on värikyniä, pitäisi normaalijärjellä varustetun ymmärtää, että olette varanneet illallispöydän perheravintolasta.

Vierailija
39/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alle kouluikäiset pitäisi kieltää kokonaan oikeista ravintoloista. Ja puhun nyt näistä missä ei edes ole lapsille ruokalistaa erikseen.

Muissa voisi olla niin että alle kouluikäiset ovat tervetulleita silloin kun muutenkin olisi vähän hiljaista.

Vierailija
40/83 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen haluaa syödä ravintolassakin "rauhassa ja hiljaisuudessa".

Keski-Euroopassa ulkonasyöminen on osa tapakulttuuria ja sosiaalista elämää ja siihen kuvioon kuuluvat kaiken ikäiset ihmiset. Pienet lapset nukutetaan päiväunille, jotta ne jaksavat olla mukana ravintolassa illalla ja oppivat, miten ravintolassa ollaan.

Mutta suomalainen se haluaa ihmisten keskelläkin syödä rauhassa ja hiljaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme