Levite kolesterooliin sairastuneelle
Nyt on voi pannassa! Mitä minä nyt oikein syön? Margariinillä ei voi paistaakaan...
Kommentit (41)
Miten niin kolesterooliin sairastunut?
Jotkuthan sanovat, että heillä on "laktoosi". Joten ilmeisesti "kolesterooliin" voi sairastua myös.
Eikö tuo ole vain olevinaan jotain hassuttelevaa puhetta, luulisi kaikkien tajuavan mistä on kyse. Tai ehkä itseltäni meni ohi ja ap. todella vain provoilee ja yrittää esittää tyhmää, jotta kaikki tarttuisivatkin tuohon "kolesterooliin sairastumiseen".
Yhtään asiallista vastausta ei tule - pelkkää mukahauskaa venkoilua!
No varmaan ostat korkealle kolestrolille tarkoitettua levitettä?
esim.Benecol levite. Myös ihan tavis margariini (jossa väh.60%)rasvaa on ihan hyvä vaihtoehto.Kevytlevite ei.Sillä rasvaa myös tatvitaan, hyvää sellaista, eli kadvisrasvoja jota saat esim. rypsiöljystä, oliiviöljystä tai niistä nargariineista.Kevytlevitteellä ja benecolilla ei voi paistaa.Tavallisella margariinilla jossa rasvaa vähintään se 60prosenttia, kuten Flora yms. voi, jos et paista öljyllä.
Ei sitten vissiin joku tuorejuusto (itse tehty viritys jostain rahkasta/jogurtista) myöskään käy, vai mites se on?
Vierailija kirjoitti:
No varmaan ostat korkealle kolestrolille tarkoitettua levitettä?
Mutta kun kaikki järkevät ihmiset (pois lukien lääkärit ym. terveysalan "ammattilaiset") sanovat niitä myrkyiksi.
Beceliä saa monen makuisena, kevyempänä ja enemmän voilta maistuvana.
On suositeltu kolesterolivaivaiselle miehelleni.
Meillä juodaan samasta syystä rasvatonta maitoa, eniten menee Lidlin sellaista.
On taso korkealla, näillä eväillä lykitään korkealle............
Vierailija kirjoitti:
esim.Benecol levite. Myös ihan tavis margariini (jossa väh.60%)rasvaa on ihan hyvä vaihtoehto.Kevytlevite ei.Sillä rasvaa myös tatvitaan, hyvää sellaista, eli kadvisrasvoja jota saat esim. rypsiöljystä, oliiviöljystä tai niistä nargariineista.Kevytlevitteellä ja benecolilla ei voi paistaa.Tavallisella margariinilla jossa rasvaa vähintään se 60prosenttia, kuten Flora yms. voi, jos et paista öljyllä.
Nimenomaan hyvää rasvaa tarvitaan. Sun luettelossa ainoastaan oliiviöljy on hyvää rasvaa. Muut mainitut ei ihmiskeholle sovi.
Becel Gold sisältää paljon omega 3 ja 6.
Meillä pojalla ja miehellä korkea kolesteroli ja oli suosituksena tuo. No, lopputulos oli että ei ne tykännneet siitä.
Käytämme leivällä edelleen Oivariinia, vaaleanvihreää.
Hyviä rasvoja tarvitsee, jos on kolesterolipulmaa. Pähkinät on hyviä, siemenet, avokado. Kala. Kannattaa käyttää öljyä leivonnassa ja ruoanlaitossa.
Jos et opi tykkäämään Becelistä ja vastaavista, niin kokeile tehdä oma levite rahkasta ja yrteistä. Se ei "yritä" olla kuin voi, niin saattaa toimia paremmin.
Tai voit tehä tomaatista ja mausteista salsaa.
Yksi tapa on vähentää leivän syöntiä.
Murskatusta avokadosta saat terveellistä levitettä. Voit myös laittaa leivän päälle hiukan oliiviöljyä tai jättää levitteen kokonaan pois ja vähentää leivänsyönnin minimiin.
Vierailija kirjoitti:
provo
Haista itse! 5,7 on se huono ja 1,4 se toinen...
Ap
Olen huomannut yhdistävän tekijän margariinin ja lihavien ihmisten kesken. Tuntemani ihmiset ketkä syövät voita ovat laihoja tai lihaksikkaita ihmisiä. Moni ei tiedä, että on kahta eri kolesterolia, toinen on hyvää ja toinen huonoa. Voi nostaa kolesterolia, mutta juurikin tätä hyvää kolesterolia ja kun se nousee tämä huono kolesteroli laskee.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut yhdistävän tekijän margariinin ja lihavien ihmisten kesken. Tuntemani ihmiset ketkä syövät voita ovat laihoja tai lihaksikkaita ihmisiä. Moni ei tiedä, että on kahta eri kolesterolia, toinen on hyvää ja toinen huonoa. Voi nostaa kolesterolia, mutta juurikin tätä hyvää kolesterolia ja kun se nousee tämä huono kolesteroli laskee.
Mistä tiedät, että voi laskee huonoa kolesterolia? Lääkärit selittävät juuri päinvastaista: että voi nostaa huonoa kolesterolia. Miksi he oikein valehtelevat?
Minuakin kiinnostaisi.
Moni sanoisi, ettei leivälle mitään levitteitä tarvitsekaan tai edes sitä leipää, mutta itse kyllä tykkään syödä leipää ja laittaa sen päälle levitettä. Tykkään maun puolesta margariinin pehmeydestä ja raikkaudesta mutta en voista tai muista kovista levitettävistä. Avokado on ihan jees ruisleivän päällä, mutta ei esim. sämpylällä niin hyvää mielestäni. Margariinia kuitenkin sanotaan kauheaksi myrkyksi, joka ei laaduttomuudessaan kelpaa edes suksivoiteeksi.