Kyllä ihmiset on tyhmiä - ensin tehdään lapsetia ja sitten itketään kuinka raskasta on
Syytetään vielä niitä jotka jättävät lapset tekemättä ja nauttivat elämästä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota saa kuulla ihan tarpeeksi omassa kaveripiirissä. Raskasta kukaan ei välitä ja auta. Mihinkään ei pääse ikinä. Olis kiva päästä baariin ja matkustamaan... Tota saa kuullla. Monesti olen sanonu, että tota eläämäähän te toivoitte, niin nauttikaa nyt.
No oliskiko sulta pois auttaa heitä joskus? Sentään on vielä ihmisiä, jotka tekevät vielä tässä maassa lapsia.
No kyllä se ainakin minulta olis pois. Haluan käyttää aikani paremmin.
Ajatteletko koskaan ketään muuta kuin itseäsi?
Et oo tosissas:)
Aika lapsivihamielistä porukkaa siihen nähden, että kyseessä on vauvapalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä ymmärrän, että ensimmäisen lapsen jälkeen tulee vinkumista. Vaikka kuinka miettii ja suunnittelee etukäteen, niin lapsi tuo paljon uutta perheeseen.
Mutta se minua huvittaa, että esimerkiksi naapurin rouva aina surkuttelee, kun eivät raaski matkustaa. Seitsemän passia maksaa kuulemma liikaa. No ihan itse päättivät tehdä viisi lasta.
Siis tässä on just se ero. On ihmisiä, jotka tekevät 3-5 lasta pienillä ikäeroilla ja sitten valittavat siihen tyyliin, että ovat jotenkin järkyttyneen yllättyneitä, kun rahaa on liian vähän, lapset uuvuttavat, kouluun ja päiväkotiin pitää koko ajan järjestää jotain. Mun mielestä saa valittaa itseaiheutetustakin tilanteesta, mutta on ihan eri asia valittaa että hitto kun väsyttää, en ole nukkunut viikkoon kun lapset kipeitä, kuin tyyliin että mitä tää oikein on, en saa viittä lastani ikinä hoitoon eikä ole rahaa ulkomaanlomaan, epäreilua!
Ei tuossa lapsettoman näkökulmasta ole mitään eroa. Ymmärrän kyllä, että yhden lapsen vanhempi kokee ylemmyttä johonkuhun, joka on tehnyt vielä huonompia valintoja.
Siis missä ei ole eroa? En oikeasti tajunnut =)
Eiköhän jokaisessa itseaiheutetussa mukavassakin asiassa ole varjopuolensa. Vrt. Minä haluan matkustaa thaimaaseen, matka on kuitenkin pitkä 12h ja se ahdistaa ja väsyttää minua. Mitäs päätin lähteä vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua, että elämäni on rankkaa.
Lasten myötä elämästäni tulisi rankkaa.
Siispä en hanki lapsia.
Yksinkertaista. :)
Todella fiksua, ja tuon takia perheelliset ihannoivat lapsettomia. Heillä on ollut älyä tehdä se oikea ratkaisu. Mikä elämä! Ei paremmasta väliä.
Ei kannatakaan tehdä lapsia jos on itse jäänyt henkisesti lapsen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota saa kuulla ihan tarpeeksi omassa kaveripiirissä. Raskasta kukaan ei välitä ja auta. Mihinkään ei pääse ikinä. Olis kiva päästä baariin ja matkustamaan... Tota saa kuullla. Monesti olen sanonu, että tota eläämäähän te toivoitte, niin nauttikaa nyt.
No oliskiko sulta pois auttaa heitä joskus? Sentään on vielä ihmisiä, jotka tekevät vielä tässä maassa lapsia.
No kyllä se ainakin minulta olis pois. Haluan käyttää aikani paremmin.
Ajatteletko koskaan ketään muuta kuin itseäsi?
Et oo tosissas:)
Miksi kenenkään pitäisi auttaa toisia lasten kanssa! Varsinkaan lapsettoman. Lapseton on sen helpomman elämän valinnut, eikä siihen perheellisen ininä auta yhtään mitään. Perheellinen joutuu kakkunsa istumaan, kun on sen valinnan tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokaisessa itseaiheutetussa mukavassakin asiassa ole varjopuolensa. Vrt. Minä haluan matkustaa thaimaaseen, matka on kuitenkin pitkä 12h ja se ahdistaa ja väsyttää minua. Mitäs päätin lähteä vai mitä?
Hahah, just näin. Ai että kun väsyttää rankka matka ja perillä valitetaan miten on tuskasen kuuma ja silti seuraavana vuonna takasin ja sama valitus taas matkasta ja kuumuudesta ja vatsataudista.
En todellakaan valita! Eikä ole raskasta! Perheeni on parasta mitä minulla ikinä on ollut enkä voisi kuvitella elämää ilman ihanaa miestäni ja kolmea lastamme. En ole tippaakaan kateellinen sinkuille ja lapsettomille. Jokaisella on oikeus elää elämänsä kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, just näin. Ai että kun väsyttää rankka matka ja perillä valitetaan miten on tuskasen kuuma ja silti seuraavana vuonna takasin ja sama valitus taas matkasta ja kuumuudesta ja vatsataudista.
Sinun lomasi eivät kuulosta mukavilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä ymmärrän, että ensimmäisen lapsen jälkeen tulee vinkumista. Vaikka kuinka miettii ja suunnittelee etukäteen, niin lapsi tuo paljon uutta perheeseen.
Mutta se minua huvittaa, että esimerkiksi naapurin rouva aina surkuttelee, kun eivät raaski matkustaa. Seitsemän passia maksaa kuulemma liikaa. No ihan itse päättivät tehdä viisi lasta.
Siis tässä on just se ero. On ihmisiä, jotka tekevät 3-5 lasta pienillä ikäeroilla ja sitten valittavat siihen tyyliin, että ovat jotenkin järkyttyneen yllättyneitä, kun rahaa on liian vähän, lapset uuvuttavat, kouluun ja päiväkotiin pitää koko ajan järjestää jotain. Mun mielestä saa valittaa itseaiheutetustakin tilanteesta, mutta on ihan eri asia valittaa että hitto kun väsyttää, en ole nukkunut viikkoon kun lapset kipeitä, kuin tyyliin että mitä tää oikein on, en saa viittä lastani ikinä hoitoon eikä ole rahaa ulkomaanlomaan, epäreilua!
Ei tuossa lapsettoman näkökulmasta ole mitään eroa. Ymmärrän kyllä, että yhden lapsen vanhempi kokee ylemmyttä johonkuhun, joka on tehnyt vielä huonompia valintoja.
Siis missä ei ole eroa? En oikeasti tajunnut =)
Siinä, valittaako rankkaa elämää yhden tai kahden lapsen vanhempana vai viiden lapsen vanhempana.
Lapsen kasvatus on rankkaa, enkä vaihtaisi sitä ikinä pois!
Mitäs tyhmää siinä on että itkee väsymystään? Kaikkihan sen tietävät että jossain vaiheessa lasten kanssa tulee se vaihe, jolloin on liian rankkaa mutta se menee ohi ja siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tyhmää siinä on että itkee väsymystään? Kaikkihan sen tietävät että jossain vaiheessa lasten kanssa tulee se vaihe, jolloin on liian rankkaa mutta se menee ohi ja siitä selviää.
Ei tainnut ennen vanhaan äidit kitistä, vaikka oli monta lasta hoidettavana ja kantoivat vedet kaivosta, että kuinka rankkaa. Miten nyt noin rankkaa? Vai kuuluuko tää laiskuus ja saamattomuuskin nykyaikaan? Et tulkaa 2018 luvulle ja mä haluun bilettää ja äippä hoitaa muksut.
Lapsissa on tulevaisuus. lasten kasvattaminen ei ole helppoa. itse kun sai lapsia niin tunsi että kuuluu yhteiskuntaan ja ymmärsi vanhempiaan ja muita paremmin.
älä tuomitse ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut ennen vanhaan äidit kitistä, vaikka oli monta lasta hoidettavana ja kantoivat vedet kaivosta, että kuinka rankkaa. Miten nyt noin rankkaa? Vai kuuluuko tää laiskuus ja saamattomuuskin nykyaikaan? Et tulkaa 2018 luvulle ja mä haluun bilettää ja äippä hoitaa muksut.
Mun isoäiti lähti aina välillä metsään kuolemaan (sanoi näin)....tuli sieltä kyllä aina pois.
5 lasta ja karja hoidettavana
Jaksoi kun oli pakko
Oli varmaan paniikkikohtaus...
Luulis, että jos ei itse halua lapsia, ei ajatuksetkaan askartelisi lapsiperheellisten asioiden parissa. Mutta ei, vauvapalstalle pakko tulla ja lapsiperheiden asioita vatvomaan totta kai!
Idiooteille tulee yllärinä, että lasten hoito saattaa olla raskasta ja vaatia ponnisteluja. Heti kun huomataan, että ei tämä olekaan niin helppoa, niin heittäydytään yhteiskunnan turvakeinun varaan avuttomina roikkumaan. Kaikkea apua on jatkuvasti tarjolla ja silti nämä vanhemmat ovat aivan hajalla koko ajan. Monessa muussa maassa ne lapset on hoidettava itse. Täällä tullaan kaikessa vastaan ja aina voi heittäytyä avuttomaksi ku kalaverkkoon takertunut kuutti. Voi h*lvetti sentään, että hävettäis olla mariseva äippä tai isi.
soutaja kirjoitti:
Idiooteille tulee yllärinä, että lasten hoito saattaa olla raskasta ja vaatia ponnisteluja. Heti kun huomataan, että ei tämä olekaan niin helppoa, niin heittäydytään yhteiskunnan turvakeinun varaan avuttomina roikkumaan. Kaikkea apua on jatkuvasti tarjolla ja silti nämä vanhemmat ovat aivan hajalla koko ajan. Monessa muussa maassa ne lapset on hoidettava itse. Täällä tullaan kaikessa vastaan ja aina voi heittäytyä avuttomaksi ku kalaverkkoon takertunut kuutti. Voi h*lvetti sentään, että hävettäis olla mariseva äippä tai isi.
Huh huh, olipas sulla paljon sydämelläsi! Helpottiko? Toivottavasti, koska nyt on perjantai, ja aika monella se tarkoittaa, että saa aloittaa viikonlopun. Toivottavasti säkin saat, ja ehkä vähän vähemmän raskaissa merkeissä.
Parasta elämässä on oma perhe. Mutta me teimmekin suunnitellusti vain 2 lasta ja heihin riittää voimat niin henkisesti kuin taloudellisesti.
Ja lasten ikäero 4,5v ja molemmat lapset perusterveitä niin olemme päässeet helpolla. Teineissä on toki omat haasteensa.
Parisuhde ok. Elämä ok. Ei mitään valittamista.
Ja todellakin ymmärrän myös ihmisiä jotka ei halua lapsia. Elämä on valintoja.