Kyllä ihmiset on tyhmiä - ensin tehdään lapsetia ja sitten itketään kuinka raskasta on
Syytetään vielä niitä jotka jättävät lapset tekemättä ja nauttivat elämästä.
Kommentit (40)
Nuorena ihmettelin naisia, joiden kanssa olin yhdynnässä, eikä kummallakaan ollut ehkäisyä käytössä.
Ja näitä naisia on ollut paljon. Lapsihan jää aina naiselle kun mies poistuu yöhön.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ihmettelin naisia, joiden kanssa olin yhdynnässä, eikä kummallakaan ollut ehkäisyä käytössä.
Ja näitä naisia on ollut paljon. Lapsihan jää aina naiselle kun mies poistuu yöhön.
En usko tuota. Eihän kukaan voi olla niin tyhmä.
Tota saa kuulla ihan tarpeeksi omassa kaveripiirissä. Raskasta kukaan ei välitä ja auta. Mihinkään ei pääse ikinä. Olis kiva päästä baariin ja matkustamaan... Tota saa kuullla. Monesti olen sanonu, että tota eläämäähän te toivoitte, niin nauttikaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tota saa kuulla ihan tarpeeksi omassa kaveripiirissä. Raskasta kukaan ei välitä ja auta. Mihinkään ei pääse ikinä. Olis kiva päästä baariin ja matkustamaan... Tota saa kuullla. Monesti olen sanonu, että tota eläämäähän te toivoitte, niin nauttikaa nyt.
Baariin? Mitä tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No oliskiko sulta pois auttaa heitä joskus? Sentään on vielä ihmisiä, jotka tekevät vielä tässä maassa lapsia.
tässä ote maria veitola ketjusta:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Pitkälti sen takia olen tehnyt neljä lasta, että edes joku jäis jos joku onnettomuus kohtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Pitkälti sen takia olen tehnyt neljä lasta, että edes joku jäis jos joku onnettomuus kohtaisi.
Äiti äiti lillan jäi auton alle!
Ei se mitään:) Göräa, Abdul ja ville-veikko jäi vielä
Nää nykyajan pullamössö nuoriso pitää lapsenkasvatustakin hirveen kauheena hommelina! Ei pääse dokaa ja ulkomaille ja kavereiden kaa festareille! Voi ziizus. Ehkä on parempi olla tekemättä niitä sitten.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän ton kommentin. Tunnen 3 äitiä, jotka on menettänyt ainoan lapsensa.
Sen vielä ymmärrän, että ensimmäisen lapsen jälkeen tulee vinkumista. Vaikka kuinka miettii ja suunnittelee etukäteen, niin lapsi tuo paljon uutta perheeseen.
Mutta se minua huvittaa, että esimerkiksi naapurin rouva aina surkuttelee, kun eivät raaski matkustaa. Seitsemän passia maksaa kuulemma liikaa. No ihan itse päättivät tehdä viisi lasta.
Minä en halua, että elämäni on rankkaa.
Lasten myötä elämästäni tulisi rankkaa.
Siispä en hanki lapsia.
Yksinkertaista. :)
Vierailija kirjoitti:
Taidat liikkua melko vähämielisessä porukassa. Kerro niille kavereille, että lapsellekin saa passin ja lapsenvahteja saa halutessaan palkata.
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä ymmärrän, että ensimmäisen lapsen jälkeen tulee vinkumista. Vaikka kuinka miettii ja suunnittelee etukäteen, niin lapsi tuo paljon uutta perheeseen.
Mutta se minua huvittaa, että esimerkiksi naapurin rouva aina surkuttelee, kun eivät raaski matkustaa. Seitsemän passia maksaa kuulemma liikaa. No ihan itse päättivät tehdä viisi lasta.
Siis tässä on just se ero. On ihmisiä, jotka tekevät 3-5 lasta pienillä ikäeroilla ja sitten valittavat siihen tyyliin, että ovat jotenkin järkyttyneen yllättyneitä, kun rahaa on liian vähän, lapset uuvuttavat, kouluun ja päiväkotiin pitää koko ajan järjestää jotain. Mun mielestä saa valittaa itseaiheutetustakin tilanteesta, mutta on ihan eri asia valittaa että hitto kun väsyttää, en ole nukkunut viikkoon kun lapset kipeitä, kuin tyyliin että mitä tää oikein on, en saa viittä lastani ikinä hoitoon eikä ole rahaa ulkomaanlomaan, epäreilua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oliskiko sulta pois auttaa heitä joskus? Sentään on vielä ihmisiä, jotka tekevät vielä tässä maassa lapsia.
No kyllä se ainakin minulta olis pois. Haluan käyttää aikani paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se ainakin minulta olis pois. Haluan käyttää aikani paremmin.
Ajatteletko koskaan ketään muuta kuin itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua, että elämäni on rankkaa.
Lasten myötä elämästäni tulisi rankkaa.
Siispä en hanki lapsia.
Yksinkertaista. :)
Liian vaikeaa logiikkaa monelle lisääntyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tässä on just se ero. On ihmisiä, jotka tekevät 3-5 lasta pienillä ikäeroilla ja sitten valittavat siihen tyyliin, että ovat jotenkin järkyttyneen yllättyneitä, kun rahaa on liian vähän, lapset uuvuttavat, kouluun ja päiväkotiin pitää koko ajan järjestää jotain. Mun mielestä saa valittaa itseaiheutetustakin tilanteesta, mutta on ihan eri asia valittaa että hitto kun väsyttää, en ole nukkunut viikkoon kun lapset kipeitä, kuin tyyliin että mitä tää oikein on, en saa viittä lastani ikinä hoitoon eikä ole rahaa ulkomaanlomaan, epäreilua!
Ei tuossa lapsettoman näkökulmasta ole mitään eroa. Ymmärrän kyllä, että yhden lapsen vanhempi kokee ylemmyttä johonkuhun, joka on tehnyt vielä huonompia valintoja.
Todella outo kommentti. Lapsia hankkineethan ihannoivat lapsettomia ja ovat heidän puolestaan iloisia. Toivoisivat olevansa heidän asemassaan. Paitsi tietenkin jos on sellainen, että haluaa panna vahingon kiertämään tai ei kestä omaa tilannettaan.