Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot uskomukset

Vierailija
26.01.2018 |

Tuli mieleen, kun yksi päivä ystäväni sanoi jääneensä sinkuksi pitkäksi aikaa, koska hänen suvussaan ihmiset ovat käyttäytyneet niin tuhoisasti suhteissaan. Eli ilman kumppania jääminen olisi ikään kuin "kohtalon rankaisu" tai opetus, joka on nyt hänelle kasaantunut.

Toinen oli, kun yksi ystäväni on vakaasti sitä mieltä että hän sai useita keskenmenoja, koska maailmankaikkeus oli sitä mieltä ettei hän ole vielä valmis äidiksi.

Jäin miettimään asiaa lähinnä siltä kannalta, että oletteko muut törmänneet sellaiseen ilmiöön, että koulutetuilla, älykkäillä ihmisillä on teidän omasta mielestänne joskus aivan järjettömän kuuloisia uskomuksia? Millaisia? Miten reagoitte tällaisissa tilanteissa?

Eli nyt jakoon uskomuksia, jotka ovat omasta mielestäsi olleet aivan järjettömiä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveilla on tunteita ja ajatuksia.

Aivokuolleilla voi olla ajatuksia ja aistimuksia.

Nämä jostain syystä toistuu omassa lähipiirissä. Ei suostuta uskomaan, että keskushermosto, tai ainakin joku vastaava rakenne, ja sen toiminta on edellytyksiä mielen olemassaololle ja toiminnalle, vaikka asia ihan hyvin ymmärretäänkin -  se vaan jotenkin sivuutetaan. Jos hämmästelen tätä (eikä tietenkään pitäisi) niin vastataan että mistä minä voin tietää, ettei ole. Eli siis, mistä minä voin tietää että tietoisuus syntyy aivotoiminnasta. Vaikka juuri äsken oltiin siitä samaa mieltä, että siitähän se syntyy.

Vierailija
22/29 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on mielenkiintoisia, lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on keksinyt jostain, että synttäreitä ei saisi viettää etukäteen, esims edeltävänä viikonloppuna kun tietää huonoa onnea synttärisankarille. Ihan fiksu, korkeakoulutettu ihminen uskoo tämmöiseen hevonkukkuun.

Vierailija
24/29 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoimmat uskomukset liittyy minusta uskontoihin ja niiden tapakulttuureihin yms. Esimerkiksi uskotaan että Raamattu on Jumalan sana ja tosi kuin vesi. Näin ajattelevia löytynee joka yhteiskuntaluokasta.

Vierailija
25/29 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on paljon taikauskoa. Palvovat jotain olentoa joka odottaa pimeässä jne.

Vierailija
26/29 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kylmyydestä seuraa flunssa. Ärsyynnyn joka kerta, kun kuulen jonkun tosissaan sanovan noin.

Vierailija
27/29 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuli kipeäksi, koska ulkona on kylmä".

Ei, itse kylmyys ei aiheuta kipeäksi tuloa.

Kyllä aiheuttaa! Minä pidin sunnuntaina parvekkeen ovea auki.  Minua rupesi palelemaan, koska minulla oli vain vähän vaatteita päällä eikä edes sukkia jalassa ja maanantaina sairastuin flunssaan. Se johtuu siitä palelemisesta, koska kylmä sai jotenkin ne taudinaiheuttajat pääsemään voitolle elimistössäni joten sairastuin. Muutenkin se flunssa on näin kylmällä selvästi yleisempää juuri siksi, kun on kylmä.

Vierailija
28/29 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ruoka on saanut uskonnollisen statuksen. Ihmiset uskovat että ruoka-aineet vaikuttavat heidän terveyteensä, onnellisuuteensa, lihomiseensa. Syövät kitkeriä raakoja kasviksia, kittaavat vettä liian kanssa ja ruokalista täyttyy erikoisjyvistä joita tuodaan maapallon toiselta puolelta. Ruuasta saat syövän tai sen avulla paranet siitä. Tupakoitsijat ja alkoholijuomien ystävät ovat vainon kohteena. En halua enää kutsua vieraita kun niin vaikeaksi on mennyt tarjoilut. Yksi ei syö lihaa, toinen ei punaista lihaa, kolmas ei vehnää, neljäs ei mitään makeaa...

Itse porskuttelen jo seitsemännellä kymmenellä nauttien kaikkea ”myrkyllistä”. Rasvaista possunpaistia, leipää, viiniä, makeita jälkiruokia. Haudutan ruokani kypsiksi enkä syö puoliraakoina. Mutta kaikkea kohtuudella, ylipaino on ainoa asia jota kartan.

Älkää ihmiset unohtako nauttia elämästänne, ei täällä kukaan ikuisesti elä.

29/29 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen hiuksia ei saa leikata, koska muuten siltä menee lauluääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi