Kannattaisiko ostaa tällainen kiinalaistakki hintaan 5,50€ (sis. post)
https://m.ebay.com/itm/Spring-mens-military-cotton-jackets-casual-colla…
Hinta kuulostaa uskomattomalta mutta välillä ne on.
En epäile ollenkaan, ettei laatu ole surkea. Mutta voisikohan sitä käyttää esim kuukauden? Ja voisiko näyttää hyvältä päällä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Nää "osta vain Suomesta" -puolustelijat tekevät tavallaan karhunpalveluksen suomalaisille, haukkuessaan Kiina-ostoksia vaihtoehtona.
Meillä kaikilla työn kysyntä ja Suomen kilpailukyky menee aina vain huonommaksi, mitä enemmän tuetaan omilla ostoksillamme sellaista toimintaa että Kiinasta tuotua 50 euron tuotetta myydään paikallisessa liikkeessä kymmenkertaiseen hintaan.
Mitä pikemmin avataan rajoja niin, että JOKAINEN suomalainen voisi hintavertailut tehdä suoraan ulkomaille, sitä ripeämmin saadaan tämä KOTIMAINEN VÄLISTÄVETO takaisin ruotuun, niin, että välistävedon sijasta Suomessa aletaan itse valmistamaan jotain tuotteita ja viemään maailmalle niitä ja prosessin yhteydessä palkataan suomalaisia.
Eli, vaikka Kiina-ostoksissa on kieltämättä ketjussakin mainittuja ongelmia joskus, niissä on kuitenkin valtavasti hyötypuoliakin kuten varmasti jokainen joka ulkomailta tavaraa enemmän tilatessaan on osannut jälkikäteenkin laskea.
Ilman muuta pettymyksille kannattaa laskea varauksensa, mutta kunhan ostoksia tekee useampia satoja niin oppii siinä jo sitten itsekin paremmin arvioimaan niitä hyöty- ja haittapuolia. Itse ostan edelleenkin jotkin tuotteeet Suomesta, ja aina harkitsen että mitä kannattaa lähteä etsimään rajojen ulkopuolelta. En vain halua tukea em. välistäveto-systeemejä liiemmin, koska välistäveto Suomessa on aina syy siihen että täällä ei ole sitten työpaikkoja. Ei tuontiin perustuvia tulonlähteitä pidä kasvattaa liiemmin, vaan sen sijaan vientiin perustuvia tulonlähteitä.
Kun tilaat suoraan Kiinasta, et ikinä voi tietää mitä se tuote sisältää. Kauppoihin on laatuvaatimukset, suoraan tilaamalla ei. Ja kyllä, myös kauppoihin pääsee näitä myrkyllisiä tuotteita välillä. Mutta ne vedetään usein markkinoilta takaisin.
Muutama vuosi sitten Polarn O. Pyret veti takaisin sateenvarjot, sillä ne sisälsivät lyijyä enemmän kuin piti. Lelujen takaisinvetoja tulee usein. Kukaan ei vedä takaisin yksittäisten ihmisten tilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää "osta vain Suomesta" -puolustelijat tekevät tavallaan karhunpalveluksen suomalaisille, haukkuessaan Kiina-ostoksia vaihtoehtona.
Meillä kaikilla työn kysyntä ja Suomen kilpailukyky menee aina vain huonommaksi, mitä enemmän tuetaan omilla ostoksillamme sellaista toimintaa että Kiinasta tuotua 50 euron tuotetta myydään paikallisessa liikkeessä kymmenkertaiseen hintaan.
Mitä pikemmin avataan rajoja niin, että JOKAINEN suomalainen voisi hintavertailut tehdä suoraan ulkomaille, sitä ripeämmin saadaan tämä KOTIMAINEN VÄLISTÄVETO takaisin ruotuun, niin, että välistävedon sijasta Suomessa aletaan itse valmistamaan jotain tuotteita ja viemään maailmalle niitä ja prosessin yhteydessä palkataan suomalaisia.
Eli, vaikka Kiina-ostoksissa on kieltämättä ketjussakin mainittuja ongelmia joskus, niissä on kuitenkin valtavasti hyötypuoliakin kuten varmasti jokainen joka ulkomailta tavaraa enemmän tilatessaan on osannut jälkikäteenkin laskea.
Ilman muuta pettymyksille kannattaa laskea varauksensa, mutta kunhan ostoksia tekee useampia satoja niin oppii siinä jo sitten itsekin paremmin arvioimaan niitä hyöty- ja haittapuolia. Itse ostan edelleenkin jotkin tuotteeet Suomesta, ja aina harkitsen että mitä kannattaa lähteä etsimään rajojen ulkopuolelta. En vain halua tukea em. välistäveto-systeemejä liiemmin, koska välistäveto Suomessa on aina syy siihen että täällä ei ole sitten työpaikkoja. Ei tuontiin perustuvia tulonlähteitä pidä kasvattaa liiemmin, vaan sen sijaan vientiin perustuvia tulonlähteitä.
Kun tilaat suoraan Kiinasta, et ikinä voi tietää mitä se tuote sisältää. Kauppoihin on laatuvaatimukset, suoraan tilaamalla ei. Ja kyllä, myös kauppoihin pääsee näitä myrkyllisiä tuotteita välillä. Mutta ne vedetään usein markkinoilta takaisin.
Muutama vuosi sitten Polarn O. Pyret veti takaisin sateenvarjot, sillä ne sisälsivät lyijyä enemmän kuin piti. Lelujen takaisinvetoja tulee usein. Kukaan ei vedä takaisin yksittäisten ihmisten tilauksia.
Vetäähän. Muutama tässäkin ketjussa on maininnut allergiareaktiosta ja hajusta ja jättänyt tuotteen käyttämättä, sama asia.
Täällä se sitten sentään päätyy asialliseen jätteenkäsittelyn.
Oon tilannut kiinasta. Välillä on ihan ok ja käyttöön vaan väliä tosiaan koko sopisi nukelle, materiaali ohutta.
Kellot eivät pysy ajassa. Mutta eipä se iso rahallinen riski olisi, sinuna tilaisin.
Ne vaatteet mitä sieltä tulee on samaa tasoa mitä cubus, h&m, jne varmaan samoista tehtaistakin
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota mitään tietoja takin materiaalista. Näyttää kuin olisi puuvillaa ja vuori ohut, kenties polyesteriä.
Ei siis Suomessa lämmitä keväälläkään hyvin. En näe käyttöä ennen toukokuuta.
Takeissa kannattaa aina tarkistaa myös vetoketju, jos halpaa muovia, ei usein kestä kauaa. Metallinen olisi parempi.
Kaikki henkkamaukan, ent seppälän, ym "talvitakit" Tekokuitua. Same difference. Miksi samasta tavarasta pitäisi mieluummin maksaa väliä jollekin ketjulle sen pomojen voittoihin ja ökyelämään?
Jos tässä puhuttaisiin Perun intiaanien väkästämästä kassista, niin pidettäisiin vain hyvänä ettei ole monia välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet mitä sieltä tulee on samaa tasoa mitä cubus, h&m, jne varmaan samoista tehtaistakin
Niin, laaduntarkkailussa kiinni jääneitä kappaleita, jotka joku on dyykannut roskista. Siksi niissä on esim. koot mitä sattuu.
Niinhän se Sulo Vilenkin (tankki täyteen sarjassa) aikoinaan sanoi, kun oli jotain p*sk** ostanut ja eukkonsa torui: "Pakko ostaa kun halvalla sain". Onko mitään järkeä? No, meitä on moneen junaan ja jotkut jää vielä asemallekin. Vaikka kuinka monet täällä perustelevat miksi ei ja toiset kertovat että sitä itseään saivat, niin silti ihminen ei usko, on ihan pakko hakata omaa päätään siihen kuuluisaan puuhun.
tiasin kokeeksi m kokoisen takin, 5 e, mutta kuulemma koot on niin että mun ois pitänyt oottaaa joku xxl, sanoi kaveri joka kans tilannut vaatteita,, varmaan tulee olemaan liian pieni
Ennemmin kuin että arvostelette Kiinasta ostelua kokonaan, kannattaisin mieluummin sitä että kertokaa niistä mahdollisista ongelmista mitä sieltä ostaminen on aiheuttanut.
Itse jo sanoin joitakin juttuja jotka kannattaa ottaa huomioon, mutta ei minun mielestä Kiina-kaupoilta ostaminen kokonaisuutena ole sen takia mikään ongelma.
Jos vain pystyy ja osaa valikoida mitä ostaa ja keneltä, niin suurimmat ongelmat kyllä yleensä välttää ihan hyvin.
Ilman muuta ostajan pitää ns. "osata ostaa" kun lähtee Kiina-kaupoille ebay:hin tai muualle, mutta kun niitä on riittävän monta ostosta tehnyt niin siihen tulee jonkinlainen tuntuma mitä kannattaa ostaa ja mitä ei kannata ostaa.
Yleisesti vois ainakin sanoa että hyvin monta kertaa olen ostanut esim. 5 euron tuotteen, joka Suomessa maksaa 25-30 euroa. Tai 20 eurolla tuotteen josta nyhdetään Suomessa esim. 60 euroa.
ALV-rajat yms. ne kannattaa aina huomioida ostoksissaan. Varmaan kalliimpia tuotteita ostettaessa on se ostamisen kynnyskin jo vähän korkeampi eli myyjänkin luotettavuus alkaa silloin ratkaisemaan enemmän, myös takuukysymykset yms.
Sekin kannattaa huomata että mahdollisissa ongelmatapauksissa on aina mahdollista kysellä tuotteen myyjältä mitä tehdään jos tuotteessa joku ongelma, hyvittävät kyllä kauppasumman kokonaankin jos tuote täysin pielessä myynti-ilmoitukseensa nähden, koska eivät siis halua myöskään huonon myyjän mainetta saada.
Huonot myyjät joutuu ulos eBay:stä eli homma toimii kyllä ihan oikein jos sekä ostaja että myyjä ovat rehellisillä asioilla kauppaa tekemässä eivätkä siis huijaamassa ketään.
Ihan ystävällistä porukkaa Kiinassa usein, vaikka se niiden englanti tuntuukin olevan vähän vajavaista :-)
Vain tyhmät tilaa Kiinasta. Ja aiheuttavat ympäristöongelmia sekä pitävät yllä lapsityövoiman käyttöä.
Suomesta löytyy hyviä takkeja vaikka kuinka paljon.
Nytkin on Fidassa kaikki -50%.
Itse tilasin samanlaisen VUOSI sitten edelleen hyvä ja mieluinen,ole vaan tarkkana mitoissa itse otin M koon joka sopi ja suomen vaatteetkin ostan M koossa
Mä luulen, ettei ne kiinaroinatilaajat edes teeskentele ekotietoista, saati käytä rahojaan luomuun.