Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko ostaa tällainen kiinalaistakki hintaan 5,50€ (sis. post)

Vierailija
26.01.2018 |

https://m.ebay.com/itm/Spring-mens-military-cotton-jackets-casual-colla…

Hinta kuulostaa uskomattomalta mutta välillä ne on.

En epäile ollenkaan, ettei laatu ole surkea. Mutta voisikohan sitä käyttää esim kuukauden? Ja voisiko näyttää hyvältä päällä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tuollaine takki iholle saa kosketuta kun oon aluspaita (oletan, tilasin kokeeksi, saa nähdä mitä tulee ei tuo ole kuin yhden kebabin hinta 5 e

Vierailija
42/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pois, jos susta on makeeta pitää rotsia, jonka on ommellut itkevä kahdeksanvuotias.

Ei ne itke. Tykkävät kun on tekemistä.

Samat lapset ne ompelee ne kalliimmatkin rätit.

Ovat opiskelleet ja tehneet pitkää palkatonta harjoittelua että pääsisivät noihin hyvin palkattuihin töihin.

Itkevät jos joutuvat työttömiksi näkemään nälkää hylättyinä kadulle, ja sitten kuolevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasonguitaristi kirjoitti:

no ei tuollaine takki iholle saa kosketuta kun oon aluspaita (oletan, tilasin kokeeksi, saa nähdä mitä tulee ei tuo ole kuin yhden kebabin hinta 5 e

Ja toiset 50e kuljetusmaksua päälle...

Vierailija
44/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kiinavillitys kertoo paljon ihmisten tekopyhyydestä. Samaan aikaan ollaan ekotietoisia ja syödään luomua ja itketään vapaiden kanojen puolesta, mutta iloisena tilataan muoviroinaa ja rättejä toiselta puolelta maapalloa. Ei sureta maapallon puolesta yhtään, kun mieli tekee vitosen takkia.

Ei ole aina siitä kiinni, että "mieli tekee". Joillakin ei oikeasti ole varaa ostaa yhtään kalliimpaa. Hyvä vaan, että vähävaraisellakin on mahdollista saada uusia ja siistejä vaatteita.

...Joita löytyy myös Torista ja Huutonetistä+kirppareilta. 

Kun ostat riittävän monta vaatetta ja kalustetta toreilta ja kirppareilta, sulla on myös erittäin korkealle kasvanut mahdollisuus saada kotiisi jokin luteita kuhiseva pesäke joka valtaa lopulta koko kotisi.

Eli, ei se välttämättä huono asia ole, jos kuitenkin pyrkii ostamaan tavaroita uusina.

Öö, ostetaanko kalusteita Kiinasta? Sitäpaitsi kukaan ei ole niin uuno, että laittaa Tori:in, Huuto:on tai kirppareille ludevaatteita. Kyllä siinä maine menis. Yrität vain perustella huonoa omaatuntoasi.

Vierailija
45/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kiinavillitys kertoo paljon ihmisten tekopyhyydestä. Samaan aikaan ollaan ekotietoisia ja syödään luomua ja itketään vapaiden kanojen puolesta, mutta iloisena tilataan muoviroinaa ja rättejä toiselta puolelta maapalloa. Ei sureta maapallon puolesta yhtään, kun mieli tekee vitosen takkia.

Ei ole aina siitä kiinni, että "mieli tekee". Joillakin ei oikeasti ole varaa ostaa yhtään kalliimpaa. Hyvä vaan, että vähävaraisellakin on mahdollista saada uusia ja siistejä vaatteita.

...Joita löytyy myös Torista ja Huutonetistä+kirppareilta. 

Kun ostat riittävän monta vaatetta ja kalustetta toreilta ja kirppareilta, sulla on myös erittäin korkealle kasvanut mahdollisuus saada kotiisi jokin luteita kuhiseva pesäke joka valtaa lopulta koko kotisi.

Eli, ei se välttämättä huono asia ole, jos kuitenkin pyrkii ostamaan tavaroita uusina.

Kai sen lutikkapesäkkeen voi saada Kiinastakin, missä laaduntarkkailussa pompanneet tuotteet viruvat jossain rähjäisessä hallissa.

Vierailija
46/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jasonguitaristi kirjoitti:

Ja toiset 50e kuljetusmaksua päälle...

ei ole kuljetusmaksua, jännä että ostat 5 e tuotteet kiinasta ja se sisältää kuljetuksen!

kiinasa ostetuissa kitaroissakaan ei ole kuljetusmaksua

Vierailija
47/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan `"takit" ovat yleensä sisäkäyttöön tarkoitettuja paitoja. Eli ei kannata ostaa.

Vierailija
48/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebay ostoista saa rahaa takaisin Esim Ebatesin kautta(+10$ liittymisbonus)

Vierailija
49/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et korkealta putoa jos kokeilet.Todennäköisesti ihan roskaa,mutta halpa testihän tuo on.

Vierailija
50/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni saivat joskus joululahjaksi takit, hirveä löyhkä niissä. Ei käytetty vaan heitin pois. Myöhemmin tuttuni selaili jotain ebayssa ja näin siellä noita takkeja. En itse tilaisi yhtään sieltä, kurjaa kun annetaan lahjaksi kertomatta mistä ovat.

Itse oon tilannut useampia paitoja ja liivejä yms. vaatetusta, ja joissakin niissä on ollut melko "tömäkkä" tuoksu saapuessaan.

Mutta yhteenkään vaatteeseen ei se paha haju ole jäänyt, se on poistunut kaikista ihan yksinkertaisesti sillä että vaate on ollut jonkun aikaa henkarissa.

Eli ei varmaan ihan heti hajun takia kannata heittää pois, tuuleta ne hajut mieluummin pois, siinä voi mennä joku aika.

"

Vierailija

6/15

klo 9:16 | 26.1.2018

Suomeen tuoduista tekstiileistä on Tullilaboratorion tänä vuonna tekemissä pistokokeissa löytynyt useita terveydelle haitallisia kemikaaleja, joiden käyttö on EU:n alueella joko kokonaan kiellettyä tai rajoitettua.

Esimerkiksi Kiinasta tuoduista, vauvoille tarkoitetuista paidoista löytyi liian suuria pitoisuuksia hengitysteitä ärsyttävää formaldehydiä. Intiasta tuoduissa naisten huiveissa oli värjäykseen käytetyistä atsoväriaineista vapautuvia, syöpää aiheuttavia aromaattisia amiineja.

Myös monien kiinalaisten nahkatuotteiden, kuten kenkien ja hansikkaiden, kromi VI -pitoisuudet ylittivät EU:n sallimat rajat. Kromi VI -yhdisteitä voi muodostua nahan parkitsemisprosesseissa.

Ihokosketuksessa ne voivat aiheuttaa allergisia reaktioita tai laukaista yliherkkyyden.

https://www.hameensanomat.fi/teema/336889-kiinan-vaatteista-loytyy-haita... "

Kopioin tuon tuolta toisesta ketjusta. En todellakaan lähde leikkimään lasteni terveydellä. Kyllä lähtee meiltä pois samantien, jos vielä tulee jotain. Tuuletus ei hävitä myrkkyjä.

Okei, ihan ymmärrettävää.

Lasten kohdalla varmaan syytä olla varovaisempi, mutta en ainakaan omissa ostoksissani ole huomannut ongelmia, ja kemikaalit poistuu kun ne vaatteet käy pesukoneessa.

Valintakysymys joka varmasti jakaa mielipiteitä, mutta edelleenkin, jos näissä Kiina-ostoksissa pidät pienen varauksen mukana, kyllä sieltä ihan hyvää tavaraa pääpiirteittäin saa. Satoja tilauksia olen tehnyt vuosien varrella, ja joskus on laatuongelmia, mutta kokonaisuutena on hyödyttänyt minua - ja minun työllistymistäni - erittäinkin paljon nää ulkomaanostokset.

Jos olisin jokaikisen rojun ostanut Suomesta suomalaisilla hinnoilla, en olisi vielä lähelläkään esim. työvälinehankinnoissa sitä tilaa että niissä olisi työskentelyyn tarvittava "setti".

Tämä vain yhtenä mielipiteenä, tehköön jokainen tietysti kuinka haluaa, se nyt on selvä että Kiinahankinnoissa tulee aina tietynlainen lisävaiva, joka on nähtävä, jos haluaa siitä halvasta hinnasta myös hyötyä.

Vierailija
51/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AfrikasTribesChillingMike kirjoitti:

tilain kokeeksi eli 5 euroa llähetyskustannuksineen aa nähdä mitä siletä tulee, otin mustann M koko

Eipä siinä paljoa menetä vaikka ei sopisikaan. Laitat toriin kympillä ja tilaat uuden eri kokoisen, jos koosta jää kiinni.

Aika paljon turhaa vaivaa. Mieluummin sitä ehkä kävelis hm tai kappahl, sovittaisi ja ostaisi 25-60 e takin kuin tilaisi, odottaisi, hakisi postista, laittaisi toriin ilmon, sumplisi ostajan kanssa, tilaisi uuden...

Kyseessä on nyt niin tavallisen näköinen takki, että ehdottomasti paras vaihtoehto maapallon ja itsensä kannalta olisi kävellä läpi pari kirppistä ja ostaa sieltä. Melko varmasti löytyisi vastaava viimeistään kolmannesta paikasta.

Vierailija
52/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun jaatte parhaita ostovinkkejä, niin lupaattehan sitten olla menemättä lääkäriin jos saatte ihottumaa tai jotain vakavampaa tuosta Kiina -tavarasta. 

"Pienteollisuus ei todellakaan käytä mitään koivunlehdestä uutettuja luonnonvärejä, vaan ihan synteettisiä värejä, Partanen sanoo. 

– Kun värit ostetaan torilta, ei kemiallista rakenneta siinä vaiheessa kukaan mieti. 

Lisäksi värjääjät altistuvat atsoväreille polkiessaan kankaita sammioissa.

Ärsyttävä ja suurina pitoisuuksina syöpää aiheuttava formaldehydi lisättiin kesäkuun alussa Yhdysvaltain hallituksen ylläpitämälle listalle aineista, jotka lisäävät syöpäriskiä voimakkaasti. 

Formaldehydi auttaa kangasta pysymään sileänä, ja sitä on pitkään käytetty tekstiilien pintakäsittely- ja värienkiinnitysaineena.  

Uudempi harmi on homeenestoaine dimetyylifumaraatti, jonka on todettu aiheuttavan voimakkaita allergisia ärsytysreaktioita. 

Tekstiilien yhteydessä tulli tutkii myös kadmiumpitoisuuksia. Laittoman suuria kadmiumpitoisuuksia löytyy joskus paksusta muovista, johon tyynyt ja peitot usein pakataan. 

Kadmiumia kerääntyy pakkauksista ympäristöön ja viljakasvien kautta ravintoon. Raskasmetallin on todettu aiheuttavan munuaisvaurioita. "

Vierailija
53/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä uskomattomia hintoja on alibaba.com   sivuilla.

Esim. erään astia/sisustusliikkeen  vitriinit maksaa meillä Suomessa 2100 euroa. Alibabassa vastaava 60-70euroa.

Aikamoinen kate.

Menin peellä alkavaan liikkeeseen, ja vielä esittelivät minulle kaappeja antiikkikaappina, vaikka ne ei ole antiikkia, ne on uustuotantoa.

Loksahti myymälläkin suu auki kun näytin ko. kaapin kuvan alibabasta.

Vierailija
54/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. erään astia/sisustusliikkeen  vitriinit maksaa meillä Suomessa 2100 euroa. Alibabassa vastaava 60-70euroa.

Aikamoinen kate.

Menin peellä alkavaan liikkeeseen, ja vielä esittelivät minulle kaappeja antiikkikaappina, vaikka ne ei ole antiikkia, ne on uustuotantoa.

Ok, mikä liike ja mikä tuote?

Vierailija
55/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "osta vain Suomesta" -puolustelijat tekevät tavallaan karhunpalveluksen suomalaisille, haukkuessaan Kiina-ostoksia vaihtoehtona.

Meillä kaikilla työn kysyntä ja Suomen kilpailukyky menee aina vain huonommaksi, mitä enemmän tuetaan omilla ostoksillamme sellaista toimintaa että Kiinasta tuotua 50 euron tuotetta myydään paikallisessa liikkeessä kymmenkertaiseen hintaan.

Mitä pikemmin avataan rajoja niin, että JOKAINEN suomalainen voisi hintavertailut tehdä suoraan ulkomaille, sitä ripeämmin saadaan tämä KOTIMAINEN VÄLISTÄVETO takaisin ruotuun, niin, että välistävedon sijasta Suomessa aletaan itse valmistamaan jotain tuotteita ja viemään maailmalle niitä ja prosessin yhteydessä palkataan suomalaisia.

Eli, vaikka Kiina-ostoksissa on kieltämättä ketjussakin mainittuja ongelmia joskus, niissä on kuitenkin valtavasti hyötypuoliakin kuten varmasti jokainen joka ulkomailta tavaraa enemmän tilatessaan on osannut jälkikäteenkin laskea.

Ilman muuta pettymyksille kannattaa laskea varauksensa, mutta kunhan ostoksia tekee useampia satoja niin oppii siinä jo sitten itsekin paremmin arvioimaan niitä hyöty- ja haittapuolia. Itse ostan edelleenkin jotkin tuotteeet Suomesta, ja aina harkitsen että mitä kannattaa lähteä etsimään rajojen ulkopuolelta. En vain halua tukea em. välistäveto-systeemejä liiemmin, koska välistäveto Suomessa on aina syy siihen että täällä ei ole sitten työpaikkoja. Ei tuontiin perustuvia tulonlähteitä pidä kasvattaa liiemmin, vaan sen sijaan vientiin perustuvia tulonlähteitä.

Vierailija
56/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa voi tarkastella toisestakin kulmasta. Kiinan monisatamiljoonainen kansa työllistyy, teollistuu ja kohentaa elinolojaan ja kehittää hyvinvointiaan pikkuostostemme kautta. Edullisten tuotteiden ostaminen kehitysmaista säästää varojamme täällä tärkeämpiin kohteisiin ja omien markkinoiden kulutukseen.

Salli mun nauraa. Suuri osa on niitä, joilla ei ole mitään mahdollisuutta elää edes jokseenkin kelvollista elämää. Joko vanhemmat työskentelevät jossain hikipajassa satojen kilometrien päässä kotoaan tai sitten lapset myös. Ihmishenki Kiinassa on halpa ja siellä ei tunneta kikyjä tai aktiivimalleja. Saa kirjaimellisesti tehdä töitä elääkseen. 

Mut hei, ostakaa vaan niiden tuotteita.Kohta ei tarvi aktiivimalleja, kun Suomi muuttuu Kiinaksi.

Vierailija
57/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen kate.

Vierailija
58/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni saivat joskus joululahjaksi takit, hirveä löyhkä niissä. Ei käytetty vaan heitin pois. Myöhemmin tuttuni selaili jotain ebayssa ja näin siellä noita takkeja. En itse tilaisi yhtään sieltä, kurjaa kun annetaan lahjaksi kertomatta mistä ovat.

Mulle kävi samoin, ostin kiinalaiset tossut. Haisivat aivan järkyttävälle, sellainen kemiallinen haju. Pidin niitä parvekkeella 4 kk, mutta haju ei lähtenyt. En sitten uskaltanut käyttää, muutenkin olen allerginen.

Kiinasta tulleissa tavaroissa on usein käytetty todella voimakkaita (usein EU:ssa kiellettyjä) haitallisia kemikaaleja. Etenkin ne ruiskuttaa vaatteet ennen konttiin menoa kaikenmaailman hyönteismyrkyillä yms.

Vierailija
59/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen kate.

Ihan on uskomatonta porukkaa taasen liikkeellä... Ihan varmasti kyseessä on "vastaava" vitriini. Kyseisessä maassa valmistetaan mm. Role* merkkisiä rannekelloja, hintaan 20-30€ ja "vastaavan" hinta on täällä kaupassa 4-5000€, enkä silti osta tuota 20 versiota.

Vierailija
60/73 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin Ebaysta jonkun halvan kiinahuivin. Sain siitä järkyttävät ihottumat kaulaan. Roskiin meni ja toiste en tilaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme