Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin kursseista kokemuksia kellään?

Vierailija
26.01.2018 |

Onko täällä ketään, joka olisi ollut hyödyllisellä ja asiallisella työkkärin kurssilla? Onko joku hyötynyt sellaisesta oikeasti omalla kohdallaan? En ole ikinä kenenkään kuullut ylistävän noita kursseja. Sen sijaan on kyllä ollut juttua ponileikeistä, pehmopupun pussaamisista ja kättelyn opettelemisista. Oman lähisukulaiseni kokemus oli, että kävi kahvinjuonnissa pari kertaa viikossa kuluttamassa turhaan aikaa ja mikä koomisinta, kurssin lopussa työttömät vietiin mäenlaskuun pulkkamäkeen. Siis aikuiset ihmiset, voitteko kuvitella!? Sukulaiseni kieltäytyi moisesta pelleilystä. Ehkei tarvitse enää kertoa, että hyötyikö hän kurssista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuota, harjoiteltiin kättelyä, tehtiin hassunhauskoja tietokilpailuja yms. Me ei sentään menty pulkkamäkeen mutta keilaamassa käytiin.

Vierailija
2/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon muös, että jokainen aktiivimallin takia kursseille menevä aktivoituu laajasti netissä kertomaan, mitä kurssin sisältö oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon muös, että jokainen aktiivimallin takia kursseille menevä aktivoituu laajasti netissä kertomaan, mitä kurssin sisältö oli.

No jos itse joudun kurssille joskus kättelyä opettelemaan, niin en pelkästään tyydy netissä siitä vaahtoamaan, vaan aion kertoa kokemuksistani ihan omilla kasvoillani ja omalla nimelläni lehdissä.

Vierailija
4/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on hakenut kurssille, sellaiselle kunnolliselle ammattia täydentävälle (reilu 2kk) joka järjestetään Te-toimiston kautta. Työkkärissä sanoivat, että ellei hän tule valituksi siihen, niin heillä on tarjota vain "pilipalikurssi." Tuota nimitystä käytti siis Te-toimiston työntekijä itse. Parin kuukauden päästä on varmaan viisaampaa kerrottaavaa kursseista, puolison näkökulma niistä.

Olen kyllä kuullut että sellaiset viikon kestävät työnhakukurssit ovat toisinaan ihan asiallisiakin. Kaipa se on kurssin järjestäjästä kiinni saavatko niihin järkevää sisältöä. Jos itse joutuisin työnhakukurssille, kysyisin kaikkea mahdollista portfolioista ja työhakemuksen erottumisesta isosta massasta jne. nykytavoista hakea työtä ja selvittäisin kyllä onko kouluttaja ajantasalla vai syöttääkö jotain yli 20-vuotta vanhoja asioita kurssilla.

Vierailija
5/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ihmiset tiedostavat, että mikä tahansa pirileikki ei ole asiallista eikä hyväksyttävää verorahojen käyttöä.

Vierailija
6/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä kursseja on esitemty? Itse löydän vain cv-kurssit (yhden päivän) joko toimistossa tai verkossa. Sitten jobittin tarjoamat verkkokurssit (joista liiton kassa ei osannut sanoa täyttääkö aktivointikriteerin) plus usean kuukauden kurssit. Onko muka jotain 5pv kurssejakin tarjolla?

Vierailija
7/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ihmiset tiedostavat, että mikä tahansa pirileikki ei ole asiallista eikä hyväksyttävää verorahojen käyttöä.

Siis, piti kirjoittaa piirileikki.😑

Vierailija
8/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemusta 5 päivää kestävästä työnhakuvalmennuksesta? Onko siellä paljon ryhmätöitä?

Vierailija
9/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama kk sitten viikon pituisen työnhakukurssin.

Oli todella asiallinen kurssi. kouluttaja kävi jokaisen kanssa henk.kohtaisesti cv:t läpi ja antoi parannusehdotuksia jos tarvis.

Tehtiin työhakemuksia, annettiin vinkkejä piilotyöpaikkojen löytämisestä jne.

Lisäksi jokainen sai suorittaa 2 korttia(ea, hygieniapassi, työturvallisuus jne.) jos oli tarvetta.

Itseni lisäksi tiedän 2 muuta jotka työllisryivät tuon kurssin ansiosta.

Alkuun pelkäsin että on just joku pupukurssi, mutta yllätyin positiivisesti.

Vierailija
10/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Web-kurssit on ollut ihan jees. kestävät 1.5-2 tuntia kerrallaan. Olen 3-4 niitä tehnyt. En tiedä miten vaikuttavat aktiivimalliin koska tein kurssit ennen kuin ky malli tuli voimaan. Näitä Web kursseja voisi olla enemmänkin eikä sitä ihmisten turhaa juoksuttamista työkkäriin istumaan ja kuuntelemaan samaa asiaa.

Vierailija
11/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli todella asiallinen kurssi. kouluttaja kävi jokaisen kanssa henk.kohtaisesti cv:t läpi ja antoi parannusehdotuksia jos tarvis.

Lisäksi jokainen sai suorittaa 2 korttia(ea, hygieniapassi, työturvallisuus jne.) jos oli tarvetta.

Onko esillä työkkärin sivuilla? Itse en löydä moisia kursseja ainakaan pirkanmaan alueelta.

Vierailija
12/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opeteltiin ryhmässä tukan kampaamista.

Vierailija
13/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin järjestäjän piikkiin pizzapuffassa. Parasta antia sillä kurssilla ;)

Vierailija
14/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ammattiani täydentäville kurssille. En päässyt ja ilmeisesti syynä oli, että olen liian vanha ja liian kauan ollut työtön. Se olisi ollut minulle todella tärkeä kurssi. Olin eniten täsmälleen sillä alalla, mihin kurssi liittyi. Esittelytilaisuudessa oli kaikki muut paljon kauempana.

Mulla on akateeminen koulutus. Olisin kurssilla oppinen erityistaidot. Mutta aikamoista ilmaistyövoiman hakua tuo on. Siinä olisi joutunut tekemään työtä 9 eurolla päivä monta kuukautta. Opetusta oli vähemmän kuin työntekoa.

Miettikää, että se firma, joka ottaa ilmaistyöntekijän, joutuu maksamaan kyllä työntekijästä, mutta se raha menee yhteiskunnalle. Työtön saa 9 euroa.

Ja hakijoilta edellytettiin alan amk- tai yliopistokoulutusta. Semmoinen yleensä menee firmaan ja saa heti kunnon palkan. Nyt on edullisesti tarjolla.

Vierailija
15/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain ammattiani täydentäville kurssille. En päässyt ja ilmeisesti syynä oli, että olen liian vanha ja liian kauan ollut työtön. Se olisi ollut minulle todella tärkeä kurssi. Olin eniten täsmälleen sillä alalla, mihin kurssi liittyi. Esittelytilaisuudessa oli kaikki muut paljon kauempana.

Mulla on akateeminen koulutus. Olisin kurssilla oppinen erityistaidot. Mutta aikamoista ilmaistyövoiman hakua tuo on. Siinä olisi joutunut tekemään työtä 9 eurolla päivä monta kuukautta. Opetusta oli vähemmän kuin työntekoa.

Miettikää, että se firma, joka ottaa ilmaistyöntekijän, joutuu maksamaan kyllä työntekijästä, mutta se raha menee yhteiskunnalle. Työtön saa 9 euroa.

Ja hakijoilta edellytettiin alan amk- tai yliopistokoulutusta. Semmoinen yleensä menee firmaan ja saa heti kunnon palkan. Nyt on edullisesti tarjolla.

Siis työtön saa 9 euroa päivässä kurssilla tekemästään työstä, vaikka hänellä on alan koulutus.

Vierailija
16/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko esillä työkkärin sivuilla? Itse en löydä moisia kursseja ainakaan pirkanmaan alueelta.

Työnhakuvalmennus nimellä oli tuo kurssi.

Itse olen pohjanmaalta ja täälä oli ainakin ennen jatkuvasti kyseisiä kursseja.

Nykytilanteesta en tiedä, kun itse pääsin töihin enkä ole seurannut tilannetta.

Vierailija
17/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin reilu puolivuotta kestävän työkkärikurssin. Tähän sisältyi hygienia-, ja ikärajapassi sekä 2 kk työharjoittelu. Sain aikuiskoulutustukea 700€/kk eli ihan hyvä summa kun sai vielä asumislisän päälle. Tuo oli hyvä kurssi josta oikeasti ollut hyötyä. Nuokin passit on kalliita suorittaa ja nyt kuuluo tuohon kurssiin.

Vierailija
18/18 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuvalmennus nimellä oli tuo kurssi.

Itse olen pohjanmaalta ja täälä oli ainakin ennen jatkuvasti kyseisiä kursseja.

Nykytilanteesta en tiedä, kun itse pääsin töihin enkä ole seurannut tilannetta.

Juu. Nyt löysin valikon valmennukset. Ei mitään useamman päivän eli aktivointikriteerin täyttäviä treella. Ilmeisesti parin tunnin verkkoluennot eivät siihen riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän