35 000 tilillä, mitä tekisit?
Asuntolainaa ei näillä koroilla kannata lähteä makselemaan pois, mitä siis?
Kommentit (24)
10 000 kylppäriremppaan ja kodin pintaremonttiin
15 000 sijoituksiin
10 000 metsään
3000 matkusteluun
2000 hemmotteluun ja harrastuksiin
En mä mitään tee. Siellähän se pysyy jos joskus tarvii.
Minulla on tuo kaksi kertaa. En tee mitään. Se on kylläkin osakkeina ja ällistelen välillä miten saldo vaihtelee tuhansia tonneja lyhyessäkin ajassa?
Ostaisin toisen kultaisennoutajan. Haaveissa ollut jo jonkin aikaa. Ja loput rahoilla ostaisin lapsilleni ja miehelleni jotain kivaa :)
Jatkaisin samanlaista elämäntyyliä, mutta ilman stressiä rahojen riittävyydestä. Opiskelua, työssäkäymistä jne. Joskus voisi tehdä jotain ylenpalttisen kivaa, mihin ennen ei olisi ollut varaa niin usein, kuten lomamatkaan.
Siirtäisin takaisin sijoitussalkkuun.
1) maksaisin pois opintolainan (mulla noin 15 000€)
2) maksaisin 10 000 extraa asuntolainaa pois kerralla, sekin jo helpottaa korkojen kaa
3) 5000€ sijoittaisin ja säästäisin ja matkustelisin vähän
Minulla myös melkein sata tuhatta rahastoissa. En ole kiinnostunut rahasta enkä tarvitse mitään. Palkka riittää just vuokraan ja muihin juokseviin kuluihin. En halua sitoa itseäni omistusasuntoon enkä halua ostaa yhtään tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
10 000 kylppäriremppaan ja kodin pintaremonttiin
15 000 sijoituksiin
10 000 metsään
3000 matkusteluun
2000 hemmotteluun ja harrastuksiin
Onko sulla huono matematiikka?
Remontoisin vessat ja keittiön, laittaisin pihan kuntoon.
Laittaisin ehkä Lainaston osakeantiin ainakin jonkin siivun. Sitten jonkin verran NYSE:O ja NYSE:EPR -REITtejä kyytiin. Tykkään saada osinkoja joka kuukausi. Viisi tonnia laittaisin PS-tilille, sillä olisi tämän vuoden lisätalletukset hoidettu.
Jatkaisin säästämistä. Tuo summa ei ole vielä mitään.
Ei noin pienellä summalla vielä voi tehdä mitään ”ylenpalttisen kivaa”, silloin ei vaurastu ikinä. Tuollainen summa pistetään sijoituksiin ja jatketaan elämää niinkuin niitä ei olisikaan. Sitten kun näin on toiminut tarpeeksi kauan niin huomaa, että keväällä osinkojen maksuaikaan ilmestyy kivasti ylimääräistä tilille ja voi harkita itsensä palkitsemista.
Mulla lojuu nyt 50000e tilillä, mutta en ajatellut tehdä sille mitään. Isken sen kryptovaluuttuihin kiinni mikäli markkinat niiden osalta piristyy kevään aikana. Summa on käytännössä niin pieni, ettei sille keksi mitään järkevää käyttöä, mutta muutaman kerran monistettuna saakin jo kämpän mm ostettua.
Tuo summa vilahtaa vanhuutesi 3 kuukauden hoivakotimaksuihin, joten jatka säästämistä.
Mulla on.
Jos Keskon osake suikahtaa alas, niin ostan kymppitonnilla. Mutta eihän se mene, ainakaan ennen kuin osinko irtoaa keväällä.
Osa pitää hillota tilillä. Meillä ei nyt miehellä ole tuloja, niin pitää olla tarvittaessa jemmarahat hollilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin toisen kultaisennoutajan. Haaveissa ollut jo jonkin aikaa. Ja loput rahoilla ostaisin lapsilleni ja miehelleni jotain kivaa :)
Mikä hemmetin alapeukutuskerho tämä on???
10 000 matkailuun, 10 000 keittiöremonttiin, 15 000 sijoituksiin.