Oletteko muut katsoneet Black Mirror tv-sarjaa?
Löytyy muistaakseni myös Netflixistä. Olen nyt 2 ekaa kautta katsonut ja pakko sanoa, että on kyllä loistava sarja. Jokainen jakso on oikeastaan erillinen tarinansa ja muutenkin semmoista hyvää scifiä pitkästä aikaa. Tietyllä tapaa jokainen jakso on tosi tumma ja jopa masentava, mutta tykkään paljon. Oletteko muut seuranneet sarjaa?
Kommentit (42)
En valitettavasti ymmärrä, miksi joidenkin mielestä sarja on järkyttävä tai ahdistavia. Ihan hyvää viihdettä, mutta viimeisimmällä kaudella ainoastaan viimeinen jakso oli laadukas, muut olivat todellisia pettymyksiä. En myöskään ymmärrä, mitä ahdistavaa 1. kauden 1. jaksossa on. Ehkä olen vain sitten katsonut hirveämpiä sarjoja ja elokuvia...
Ajatus sellaisesta Nosedive-jakson kaltaisesta yhteiskunnasta on kamala 😨
Siis aivan kauhee! Meni heti ekasta jaksosta yöunet pariksi viikoksi.
Minusta sarja oli aivan älyttömän teennäinen enkä ymmärrä sen saamaa suosiota. Katsoin 2-3 ensimmäistä jaksoa väkipakolla jonkä jälkeen totesin että neeeeext
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä jaksossa oli? Oon katsonut sarjaa, mutten muista nimiä.
Kannattaa oikeasti katsoa. Sen sarjan katsomisessa ei mene pitkään, koska muistaakseni 1-2 kausissa oli vain 3 jaksoa ja 3 ja 4 kausissakin vain 6 jaksoa/kausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen kykyjen etsintä jakson nimi oli? Se oli mun mielestä rasittavin jakso. Jo pelkästään katsomisesta meinasi mennä järki 😅
15 million merits ("vrt 15 minuuttia kuuluisuutta"). Mun ehdoton suosikkini, ihan sysimusta jakso. Todellista dystopiaa.
Muistan katsoneeni sen jakson joskus pari v sitten. Eikö ne polkenu sillä kuntopyörällä tienaten pisteitä? Eikö ne pisteet ollu tyyliin niiden elinaikaa tai jotain? Se oli ihan pimeetä settiä se jakso. Pakko nostaa hattua sille, joka tätäkin sarjaa on käsikirjoittanut.
Todella hyvä sarja! Neljäs kausi oli ehkä hieman heikompi, mutta silti mielenkiintoinen, Arkangel ja Metalhead olivat omasta mielestäni huonoimmat osat. Olisipa kausissa enemmän osia.
Olisiko kellään suositella vastaavia sarjoja Netflixissä? Vaan Black Mirror taitaa olla aika uniikki helmi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se nainen lähti "ystävänsä" häihin, ja kaikilla ihmisillä oli oma ranking sen perusteella, miten muut pisteytti heidät esim. asiakaspalvelutilanteen jälkeen. Vähemmän suositut ihmiset oli pohjasakkaa, joita muut vältteli, ettei oma pistelukema laskenut, ja suositut oli sitten sitä kermaa, jota muut mielisteli hymyssä suin. Koko elämä oli yhtä somesuorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se nainen lähti "ystävänsä" häihin, ja kaikilla ihmisillä oli oma ranking sen perusteella, miten muut pisteytti heidät esim. asiakaspalvelutilanteen jälkeen. Vähemmän suositut ihmiset oli pohjasakkaa, joita muut vältteli, ettei oma pistelukema laskenut, ja suositut oli sitten sitä kermaa, jota muut mielisteli hymyssä suin. Koko elämä oli yhtä somesuorittamista.
Aivan, kiitos 😊 muistan jakson nyt kun kertasit. Hullua kyllä, mutta siihen suuntaan tuntuu maailma menevän.
Mun mielestä se jakso, missä se nainen ja mies olivat kaapanneet sen tytön ja kiduttaneet, oli kauhea. Oli pakko laittaa äänet pois kun kauhu sen naisen äänessä oli niin käsin kosketeltavaa.
Katsonut olen kaikki jaksot. Mielestäni ihan ok sarja ja kannattaa katsoa. Alussa oli mielestäni parempi kuin mitä oli esim uusimmassa neljännessä kaudessa, mutta silti. En ole siis koskaan tykännyt "scifi" sarjoista, mutta tämä toimii kyllä hyvin. Lisäksi tykkään tv-sarjoista ja elokuvista, jotka liittyy Iso-Britanniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, kiitos 😊 muistan jakson nyt kun kertasit. Hullua kyllä, mutta siihen suuntaan tuntuu maailma menevän.
Mun mielestä se jakso, missä se nainen ja mies olivat kaapanneet sen tytön ja kiduttaneet, oli kauhea. Oli pakko laittaa äänet pois kun kauhu sen naisen äänessä oli niin käsin kosketeltavaa.
Mitä jaksoa tarkoitat, en muista tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jaksoa tarkoitat, en muista tätä.
Veikkaan et hän meinaa sitä White Bear jaksoa. En oo vielä kaikkia nähnyt mut suht koukuttava on.
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti ymmärrä, miksi joidenkin mielestä sarja on järkyttävä tai ahdistavia. Ihan hyvää viihdettä, mutta viimeisimmällä kaudella ainoastaan viimeinen jakso oli laadukas, muut olivat todellisia pettymyksiä. En myöskään ymmärrä, mitä ahdistavaa 1. kauden 1. jaksossa on. Ehkä olen vain sitten katsonut hirveämpiä sarjoja ja elokuvia...
Senhän takia tuota katsoo ku nuo skenaariot on niin ahdistavia. Ahdistavuus tulee siitä, kun monessa jaksossa se ikävä tapahtuu henkilölle, jota alusta lähtien sympatiseeraa. Sitten lisäpökköä tulee vielä siitä, kun joissain jaksoissa paljastuu, että päähenkilö onkin välillä oikeasti tehnyt jotain tosi pahaa, ja jää silti miettimään on kohtalo siltikään ansaittu.
Kiehtovia, mutta ei niin ahdistavia jaksojakin on onneksi muutama.
Hyvä sarja, mutta jotkut jaksot ovat tosi ahdistavia. Siksi en sitä enää katsokaan, kun en kaipaa enää viihteestä elämääni yhtään lisäahdistusta. Jotenkin myös nyt vanhempana on tullut jonkinmoinen raja vastaan, vaikka nuorempana sitä katsoikin ihan kaikkea mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senhän takia tuota katsoo ku nuo skenaariot on niin ahdistavia. Ahdistavuus tulee siitä, kun monessa jaksossa se ikävä tapahtuu henkilölle, jota alusta lähtien sympatiseeraa. Sitten lisäpökköä tulee vielä siitä, kun joissain jaksoissa paljastuu, että päähenkilö onkin välillä oikeasti tehnyt jotain tosi pahaa, ja jää silti miettimään on kohtalo siltikään ansaittu.
Kiehtovia, mutta ei niin ahdistavia jaksojakin on onneksi muutama.
Pakko lisätä, että en voi yleensä montaa jaksoa katsoa kerralla. Saatan katsoa pari lyhyessä ajassa, mutta sitten voi olla kuukausien tauko. Vaikka ahdistavuus on pointti niin sitä saa annoksen täyteen hyväksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä sarja! Neljäs kausi oli ehkä hieman heikompi, mutta silti mielenkiintoinen, Arkangel ja Metalhead olivat omasta mielestäni huonoimmat osat. Olisipa kausissa enemmän osia.
Olisiko kellään suositella vastaavia sarjoja Netflixissä? Vaan Black Mirror taitaa olla aika uniikki helmi...
Eikö Hämärän rajamailla ole Netflixissä?
Tämän tyyppisiä sarjoja on aika paljon, vaikka jokainen on toki omanlaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Jäin koukkuun heti ensimmäisestä jaksosta lähtien. Siitä missä oli mukana sika ja Brittien pääministeri. Muuten niiden jaksojen taso on mielestäni vähän vaihdellut. Välillä ne oli tosi vau ja välillä niin puuduttavia, että odotti loppua.
Minusta taas tämän juoni oli niin äärimmilleenvedetyn tyhmä että jätin loppusarjan väliin.
Järkytti syvästi? WTF? Miksi edes katsoa tuota sarjaa, jos on yliherkkä tai triggeröityy helposti? Sarjan ideahan on käydä läpi ahdistavia, kamalia, absurdeja tilanteita ja leikitellä ajatuksella siitä, mihin ongelmiin tekniikka kehittyessään meidät vielä ajaa.
Ekan kauden eka jakso on omia suosikkejani, huikea aloitus sarjalle. Toka jakso oli jo huomattavasti puuduttavampi.
Muita suosikkejani ovat Hated in the Nation ja ehkä Be Right Back. Viimeisen kauden mustavalkojakso (oliko se Metalhead) oli kaikessa ahdistavuudessaan ehkä kauden paras.