Ammattiliiton maksusi menee DEMARIEN presidenttiehdokkaalle
Jos sinä maksat jäsenmaksua SAK:laiselle ammattiliitolle, sinä annat samalla rahaa demarien presidenttiehdokkaan Tuula Haataisen vaalikampanjaan. Vaikka itse äänestäisit toista ehdokasta, sinä silti tuet rahallisesti SDP:n Haataista. Iltalehti kertoo:
"Ay-liike on kantanut kortensa kekoon tälläkin kertaa: Haataisen rahoitus sisältää muilta tahoilta, käytännössä lähinnä ay-liikkeeltä, tullutta tukea 140 500 euroa.
Esimerkiksi PAM tukee Haataista 30 000 eurolla, Metalliliiton sosialidemokraattinen opintoyhdistys ja Teollisuusliitto 20 000 eurolla, AKT:n sosialidemokraattinen ryhmä 15 000 eurolla, TEAM 10 000 eurolla ja Paperiliitto 7000 eurolla."
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801252200694433_pi.shtml
On ratkaisu, liitosta eroaminen ja YTK-kassaan liittyminen:
http://www.eroaammattiliitosta.net/miten-liitosta-erotaan.html
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi niistä syistä, miksi en ole ammattiliiton jäsen.
Kerro muita syitä. Itse erosin sinä päivänä, kun postiluukusta kolahti liiton lehti, jossa annettiin täysi tuki seksuaaliselle perversiolle.
Ei harmita yhtään että tuetaan, mutta että tällaista keijo keskiverto mitäänsanomatonta naikkosta, joka vielä syvemmissä kyselyissä on osoittanut olevansa aivan jotain muuta kun vasemmalla reunalla. Heh hei, voitasko suoraan naton sijaan liittyä yhdysvaltoihin..
Voit myös kuulua kyseisen liiton kassaan ja maksaa vain ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta. Pyysin kerran apua PAM:sta ja "virkailija" alkoi vi**uilemaan, kun en kuulunutkaan liittoon, sen sijaan, että olisi neuvonut ja siinä samalla myynyt minulle jäsenyyden. Silloin päätin, että ei ole minua varten heidän "palveluliittonsa".
Kyllä tiedän ja se on mielestäni oikein.
Suuryritysten miljoonatukia saa vain heidän etujaan ajava oikeisto esim. Sauli Niinistö
Eroan Pamista heti kun menen uuteen työhön,tällä hetkellä ihan vattuillakseni olen liiton rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita yhtään että tuetaan, mutta että tällaista keijo keskiverto mitäänsanomatonta naikkosta, joka vielä syvemmissä kyselyissä on osoittanut olevansa aivan jotain muuta kun vasemmalla reunalla. Heh hei, voitasko suoraan naton sijaan liittyä yhdysvaltoihin..
No mutta Yhdysvaltoihin liittyminenhän kuulostaa paljon paremmalta kuin se EU:n liittovaltio, jota SDP kannattaa! Yhdysvaltojen osavaltiona meillä olisi enemmän vapautta kuin Euroopan Yhdysvaltojen osavaltiona.
No, ne rahat menee kyllä kankkulan kaivoon.
Mutta pääasia tietenkin on, että raha kiertää.
Eespäin eespäin tiellä taistojen kaikki työläiset!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiedän ja se on mielestäni oikein.
Suuryritysten miljoonatukia saa vain heidän etujaan ajava oikeisto esim. Sauli Niinistö
Suuryritysten miljoonatuille vetävät vertoja vain ammattiliittojen työläisiltä riistetyt miljoonat sijoitusrahastoissa, ne miljoonat, joista maksetaan liittojohtajien useiden satojen tuhansien eurojen vuositulot. Liittopomot tienaavat enemmän kuin tasavallan presidentti. Työläiselle neuvotellaan 10 €/kk lisää palkkaa parin vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Eroan Pamista heti kun menen uuteen työhön,tällä hetkellä ihan vattuillakseni olen liiton rahoilla
Ei ne mitään liiton rahoja ole! Ne on kyseisen liiton työttömyyskassan rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään liiton rahoja ole! Ne on kyseisen liiton työttömyyskassan rahoja.
Harva duunari tietää liiton ja kassan erosta. Yksikään luottamusmies ei koskaan kerro kenellekään, että pelkkä alan työttömyyskassaan kuuluminen riittää työttömyysturvaan, ei ole pakko kuulua saman alan liittoon. Ahneet punaporvarit!
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro muita syitä. Itse erosin sinä päivänä, kun postiluukusta kolahti liiton lehti, jossa annettiin täysi tuki seksuaaliselle perversiolle.
Ay-pomojen järjettömät palkat. Se, että liitot ovat pohjaton kaivo, mihin rahat katoavat ilman avointa kirjanpitoa. Vuokra-asunnoilla eli asumistuilla rahastaminen (ks. myös edellinen kohta). Se, että SAK ajaa pääasiassa muutamien kovapalkkaisten alojen asiaa, vaikka valtaosa liittojen jäsenistä edustaa muita aloja.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-pomojen järjettömät palkat. Se, että liitot ovat pohjaton kaivo, mihin rahat katoavat ilman avointa kirjanpitoa. Vuokra-asunnoilla eli asumistuilla rahastaminen (ks. myös edellinen kohta). Se, että SAK ajaa pääasiassa muutamien kovapalkkaisten alojen asiaa, vaikka valtaosa liittojen jäsenistä edustaa muita aloja.
Ammattiliitot on Suomen suurin veroparatiisi
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kiitoksia. Siinäpä tärkeimmät perustelut.
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Esimerkiksi PAM voisi halutessaan pistää koko maan jumiin, mutta tekeekö pääasiassa matalapalkkaisten naisten liitto sitä? Ei, mutta AKT lakkoilee aina kun on pieninkin syy.
Älkää nyt kaikki liitosta erotko. Sen verran monta ravintolailtaa olen saanut ay-liikkeen piikkiin, että harmittaa jos loppuu.
No, niin kauan kun demarien ehdokas ei ole Rinne, se on ihan ok.
Vaikka en kuulukaan SAKn alaiseen liittoon. (Aika usein kyllä toivoisin kuuluvani. Akava on niin lässynlässynlässy saamaton munaton nöyristelijä)
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Esimerkiksi PAM voisi halutessaan pistää koko maan jumiin, mutta tekeekö pääasiassa matalapalkkaisten naisten liitto sitä? Ei, mutta AKT lakkoilee aina kun on pieninkin syy.
PAMissakin on yksi vallankumouksellis-anarkistinen äijäporukka, joka kovasti pyrkii valtaamaan liiton päättäjien paikat. Se sakki lietsoo yleislakkoa ja vallankumousta.
Ajattelin erota Teollisuusliitosta heti kun työllistyn parin kk:n päästä. Nyt työttömänä ei tarvitse maksaa jäsenmaksua. Jatkan kassan jäsenenä. Liittoon kuulumisen edut on niin marginaalisia ettei ole järkeä maksaa.