Mstä saisi hyviä ja nyppyyntömättömiä konepestäviä kashmir vastteita??
Kommentit (7)
Eikös nyppyyntyminen kuuluu kashmirin ominaisuuksiin eikä näin ollen kerro mitään laadusta?
Valitettavasti ei ole olemassakaan nyppyntymätöntä Kashmiria. Se kuuluu kyseisen kuidun ominaisuuksiin, oli se sitten Loro Pianan kallein kashmirneule tai tavaratalon edullisempi. Toki nyppyisyys ei ole sellaisia kovia palleroita, kuten villa+muovineuleissa, vaan sellaista pumpulisen pehmeää.
Kangaskin, jossa on sekoitettuna kashmiria, nyppyyntyy, ja 100% kashmirtakin pinnassa kuidut "elävät", vaikka eivät varsinaisesti nyppylöitä muodostakaan.
Jotkin tiiviisti neulotut merinovillaneuleet tai sitten viskoosi- ja puuvillaneuleet kestävät pidempään nyppyyntymättöminä.
Odd Mollyn nettikaupassa on tällä hetkellä 61% ale, joitain kashmirneuleita on vielä jäljellä
Aina luullaan, että kallis kashmir takaisi jonkinlaisen muuttumattoman ikuisuustuotteen. Minä ostan kashmiria siksi, että nyppyyntymisestä huolimatta se on silkkisen pehmeää, kevyttä eikä ärsytä ihoa. Oikeastaan kashmirhuivikin muuttuu vaan pehmeämmäksi, mitä enemmän kuidut menevät sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole olemassakaan nyppyntymätöntä Kashmiria. Se kuuluu kyseisen kuidun ominaisuuksiin, oli se sitten Loro Pianan kallein kashmirneule tai tavaratalon edullisempi. Toki nyppyisyys ei ole sellaisia kovia palleroita, kuten villa+muovineuleissa, vaan sellaista pumpulisen pehmeää.
Kangaskin, jossa on sekoitettuna kashmiria, nyppyyntyy, ja 100% kashmirtakin pinnassa kuidut "elävät", vaikka eivät varsinaisesti nyppylöitä muodostakaan.
Jotkin tiiviisti neulotut merinovillaneuleet tai sitten viskoosi- ja puuvillaneuleet kestävät pidempään nyppyyntymättöminä.
Höpö nyt taas. Minulla oli Bossin kashmirneule, käytin sitä monta vuotta, ei nypyn nyppyä, sitten onneton vahingossa pesin sen liian kuumassa ja pilalle meni. Minulla on myös täyskashmirtakki, jota olen käyttänyt ainakin viisi vuotta, piti oikein käydä eteisen kaapilla katsomassa, ja juu, ei yhtään nyppyä, lisäksi takki on erittäin lämmin, vaikka siinä on vain ohut (silkki ?) vuori.
Pitää maksaa riittävästi, ja ostaa 100 % Kashmiria.
Vastteista en tiedä, mutta -vaatteita kyllä hyvin varustetuista ruokakaupoista.