Mistä johtuu vastasyntyneen kuume????
Kommentit (9)
sepsisepäilyn vuoksi. Vastasyntyneellä sepsis voi kehittyä todella nopeasti ja vointi heiketä.
Ei flunssaoireita, mutta kuume. Ikää alle 1kk silloin.
Joillakin lapsilla on korkeita kuumeita säännöllisesti (ilman muita oireita), eikä syytä ikinä löydetä.
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa siskosi vauvalla!
yleisinfektio tuli heti syntymän jälkeen ja meni kolmesta eri kanyylista lääkkeitä aika säikäyttävä juttu mutta onneksi hoidettavissa
oireet punaisuus, kosketusarkuus ja säpsyt ja ei jaksanut imeä oli lisäksi nenä-mahaletku
en ymmärtänyt kysyä miksi näin kävi
olen miettinyt että kun lapsi syntyy niin pääseekö pöpöt sen napatyngän kautta vai miksi näin kävi, tietääkö joku
viikko meni teholla meidän tapauksessa
soitettiin lääkäriin monta kertaa ja, ensimmäisen kerran jo aamulla klo 7. Käskivät vain seurata vauvan vointia. Oli itkenyt koko yön, eikä rintakaan enää oikein kelvannut, sitten vihdoin lääkäri otti vastaan klo 17 ja sanoi ettei mitään kovin vakavaa ole, pieni infektio vain. Riisukaa vaippasilleen ja pullosta nestettä jos ei suostu imemään! Klo 20 mä olin jo niin paniikissa että soittettiin uudelleen että lapsi olisi vietävä sairaalaan, mutta sanoivat että ei kun päivystävä lääkäri soittaa teille päin... Vietiin vauva itse sairaalaan ja siella ottivat meidät heti vakavasti, eivätkä aikailleet. Heti otettiin näytteitä ja selkäydinpunktio. Vauvalla oli aivokalvontulehdus.
Lääkäriin heti!!
Sepsiksen voi aiheuttaa monikin bakteeri. Omalla lapsella on ollut 3 viikon vanhana uro sepsis. Aiheuttaja sama bakteeri e coli joka aiheuttaa suurimman osa pissatulehduksista.
Oireet olivat, sahaava kuume. nOusi 40 ja sitten laski. Keskti muutaman päivän ja vauva oli uneliaampi ja söi huonommin. Sitten huusi hurjan kovaa vaikkei koskettukkaan " käsittely arka" sekin meni ohi ja lääkäriin viedessä aika pletku jo oli. Kiinni tunneista että selvisi.
Mitä syitä? Miksi ambulanssilla?