Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu vastasyntyneen kuume????

Vierailija
15.04.2006 |

Siis ilman flunssaoireita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syitä? Miksi ambulanssilla?

Vierailija
2/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepsisepäilyn vuoksi. Vastasyntyneellä sepsis voi kehittyä todella nopeasti ja vointi heiketä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole lapsen mukana?

Vierailija
4/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en ole mukana..:)

Vierailija
5/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei flunssaoireita, mutta kuume. Ikää alle 1kk silloin.

Vierailija
6/9 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin lapsilla on korkeita kuumeita säännöllisesti (ilman muita oireita), eikä syytä ikinä löydetä.

Toivottavasti ei ole mitään vakavaa siskosi vauvalla!

Vierailija
7/9 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisinfektio tuli heti syntymän jälkeen ja meni kolmesta eri kanyylista lääkkeitä aika säikäyttävä juttu mutta onneksi hoidettavissa

oireet punaisuus, kosketusarkuus ja säpsyt ja ei jaksanut imeä oli lisäksi nenä-mahaletku

en ymmärtänyt kysyä miksi näin kävi

olen miettinyt että kun lapsi syntyy niin pääseekö pöpöt sen napatyngän kautta vai miksi näin kävi, tietääkö joku

viikko meni teholla meidän tapauksessa

Vierailija
8/9 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitettiin lääkäriin monta kertaa ja, ensimmäisen kerran jo aamulla klo 7. Käskivät vain seurata vauvan vointia. Oli itkenyt koko yön, eikä rintakaan enää oikein kelvannut, sitten vihdoin lääkäri otti vastaan klo 17 ja sanoi ettei mitään kovin vakavaa ole, pieni infektio vain. Riisukaa vaippasilleen ja pullosta nestettä jos ei suostu imemään! Klo 20 mä olin jo niin paniikissa että soittettiin uudelleen että lapsi olisi vietävä sairaalaan, mutta sanoivat että ei kun päivystävä lääkäri soittaa teille päin... Vietiin vauva itse sairaalaan ja siella ottivat meidät heti vakavasti, eivätkä aikailleet. Heti otettiin näytteitä ja selkäydinpunktio. Vauvalla oli aivokalvontulehdus.

Vierailija
9/9 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti!!

Sepsiksen voi aiheuttaa monikin bakteeri. Omalla lapsella on ollut 3 viikon vanhana uro sepsis. Aiheuttaja sama bakteeri e coli joka aiheuttaa suurimman osa pissatulehduksista.

Oireet olivat, sahaava kuume. nOusi 40 ja sitten laski. Keskti muutaman päivän ja vauva oli uneliaampi ja söi huonommin. Sitten huusi hurjan kovaa vaikkei koskettukkaan " käsittely arka" sekin meni ohi ja lääkäriin viedessä aika pletku jo oli. Kiinni tunneista että selvisi.