Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä varasti kihlasormukseni, annanko anteeksi?

Vierailija
25.01.2018 |

Ystävälläni on vaikea tilanne elämässään. Pikavippejä ulosotossa n. 5000€, ero pitkäaikaisesta kumppanista ja asunto mennyt alta. Olen aina tarvittaessa tarjonnut hänelle yösijan ja ruokaa. Lisäksi käymme aina vuorollani saunassa. Nyt viimeksi saunaan mennessä riisuin sormuksen kuten tavallisesti. Ennen olen siis voinut luottaa ystävääni 100% joten en olisi ikinä uskonut että hän tekisi jotain tällaista. Hän oli aika humalassa sinä iltana ja kenties ottanut jotain muutakin. Saunoimme ja hän meni etukäteen pukeutumaan. Huomasin tietysti sormuksen hävinneen ja "etsimme" sitä yhdessä. Hänkin muka paniikissa tonki joka paikan läpi. Menimme sitten kotiini ja petasin hänelle vierassänkyä. Hän riisui vaatteensa ja sammui. Otin tapani mukaan likaiset vaatteet pesuun jotta hänellä olisi puhdasta vaatetta seuraavaksi päiväksi. Housun taskuja tyhjätessä löysin sormukseni. Kaikkeni olen yrittänyt tehdä hänen eteensä ja palkaksi sain tämän. Kiukuttaa ja harmittaa niin pirusti. Aamulla kerroin rehellisesti miten asia oli. Hän itki ja pyysi tuhanteen kertaan anteeksi. Käskin hänen kuitenkin lähteä, olin niin vihainen. Nyt en ole kuullut hänestä mitään lauantain jälkeen ja alan olla todella huolissani. Kaikesta huolimatta. Antaisitteko tilanteessani anteeksi? Hän oleskelee todennäköisesti erään narkomaani-miehen luona joka on vielä harhoissaan väkivaltainen. Hakisinko hänet luokseni? En kuitenkaan halua että hän pahimmassa tapauksessa kuolee.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun avokilla on kaveri joka varastaa toisilta. Kuulin yheltä tyypiltä ettei siihen kande luottaa ja eikä päästää kylään. Sanoin avokille tästä. Veti raivot ja alko vinkuu et miten kehtaat sanoo mu frendistä noin. Noh tää tyyppi tuli meille sit kylään sumpille. Laitoin 50e setelin, avaimet ja kahvikupin ikkunalaudalle ja otin siitä valokuvan... ennenku tää sankari tuli, niin lähdin käymään ostaa uutta rotsia. Palasin takas himaan ja seteli oli hävinny. Kysyin avokilta, että otitko tosta 50e setelin.. Sano, en ole ottanu enkä edes huomannu et tos oli sellanen raha.. Näytin sen kuvan kännykästä mis oli noi kamat ja seteli.. Nyt sit ei ollu seteliä enää. Avokille sanoin, että uskotko nyt et se sun sydänystäväs varastaa muilta. Koska se 50e ei varmasti leijaile itekseen täällä missään. Avokki laitto viestin sille, et ottiko rahaa... Ei tietenkään ottanut oli vastaus jne. Avokille totesin ettei toi sun frendis astu ikinä enää tähän asuntoon. No katkas välit siihen rosvoon.

Hauska kuulla aina välillä tällaisesta roskaväenkin elämästä, ai että, virkistävää! :)

Ajattele ettei sulla ole edes varaa laittaa viittäkymppiä huvikseen varastettavaksi.

Vierailija
22/27 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli molemmat testaa toistensa rehellisyyttä ja kun huomaavat että ovat aivan yhtä rehellisen kieroja tulevatkin parhaiski kavereiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aikuinen ihminen ja vastuussa itsestään. Enintä mitä tekisin ja mistä olisi hänellekin hyötyä, niin hankkisin ammattilaisen apua. Nykyään on olemassa ilmaisia palveluja velkaantuneille. Asunnottomille on myös olemassa hätä-yösijoja ja pidempiäkin ratkaisuja, joko sossun tai kirkon kautta.

Nuorena aikuisena minullakin oli tuollainen "kaveri". Katsoin läpi sormien kun muutama tavara hävisi ja jäätyään kiinni pyysi anteeksi, mutta luottamusta ei saanut enää takaisin ja ylläripylläri, jatkoi samoja vanhoja kuvioitaan heti kun luuli pääsevänsä kuin koira väräjästä. Jouduin lopulta pistämään välit poikki.

Vierailija
24/27 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin säälien, että 'ystäväsi' on epärehellinen muita hyväksikäyttävä retku. Antaisin luultavasti siten anteeksi, että ajattelisin, että hän ei näköjään parempaan käytökseen pystynyt. Sen jälkeen tekstaisin a-klinikan yhteystiedot hänelle ja toivottaisin hyvää loppuelämää. En siis enää olisi yhteydessä.

Kannattaa huimata, että narsisti voi olla myös nainen ja ystäväsuhteessa, ei siis mies, jpnka kanssa on parisuhteessa, kuten sterotyyppisesti ajatellaan. Ja tutkimushavainto on, että puolet alkoholisteista on narsisteja. Lisäksi 'ystäväsi' tuntuu ajautuvan muiden kanssa vaikeuksiin systemaattisesti, uhriutuu ja toimii edesvastuuttomasti muita hyväksikäyttäen. Do the math.

Vierailija
25/27 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tulokseen ap päätyi? Onko "kaverista" kuulunut mitään?

Vierailija
26/27 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös aikoinaan tuttava, joka joutui vaikeaan tilanteeseen. Autoin häntä. Hän kiitti mua avusta varastamalla mun vaatteita, yrittämällä pokata mun miehen ja haukkumalla mua selän takana kaikille tutuille. Pistin välit poikki. Kuulin myöhemmin että oli puuhannut kaikenlaista vastaavanlaista ikävää työpaikallaankin, ollut suhteessa yhden pomon kanssa, käyttänyt firman rahoja omiin juttuihinsa, ja yrittänyt savustaa muita tyyppejä ulos sieltä. Kaikki tuli ilmi ja sai potkut.

Karma is a bitch.

Vierailija
27/27 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun avokilla on kaveri joka varastaa toisilta. Kuulin yheltä tyypiltä ettei siihen kande luottaa ja eikä päästää kylään. Sanoin avokille tästä. Veti raivot ja alko vinkuu et miten kehtaat sanoo mu frendistä noin. Noh tää tyyppi tuli meille sit kylään sumpille. Laitoin 50e setelin, avaimet ja kahvikupin ikkunalaudalle ja otin siitä valokuvan... ennenku tää sankari tuli, niin lähdin käymään ostaa uutta rotsia. Palasin takas himaan ja seteli oli hävinny. Kysyin avokilta, että otitko tosta 50e setelin.. Sano, en ole ottanu enkä edes huomannu et tos oli sellanen raha.. Näytin sen kuvan kännykästä mis oli noi kamat ja seteli.. Nyt sit ei ollu seteliä enää. Avokille sanoin, että uskotko nyt et se sun sydänystäväs varastaa muilta. Koska se 50e ei varmasti leijaile itekseen täällä missään. Avokki laitto viestin sille, et ottiko rahaa... Ei tietenkään ottanut oli vastaus jne. Avokille totesin ettei toi sun frendis astu ikinä enää tähän asuntoon. No katkas välit siihen rosvoon.

Miten sä 50 euroa laitoit tuommoiseen? Kai nyt tuollaiselle näpistäjälle pienempikin summa olisi kelvannut houkuttimeksi? Ehkä jopa paremmin, kun ajattelelis, ettei toinen kaipaa heti pienempää roikkumaan jäänyttä summaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan