Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtä kotona eläinten parissa

Vierailija
25.01.2018 |

Olen nyt vielä kotihoidontuella kotona, mutta ensi vuoden puolella pitäisi sitten olla työkkäriin yhteydessä. Olenkin ajatellut, että olisi hienoa, kun voisi työskennellä kotona eläinten parissa ja pitää lapsenkin kotona ainakin vielä jonkin aikaa.

Mitä tällaisia aloja on? Itselle tulee mieleen esim. mehiläisten tarhaus, turkistarhaus, porojen tarhaus, eläinhoitola yms.

Turkistarhausta en halua tehdä, mehiläiset ovat yksi vaihtoehto, mutta en haluaisi niitä tähän pihaan joten ei mielellään. Eläinhoitoloita sitten taas on ihan pilvin pimein.

Mitä teille tulee mieleen? Asumme maalla omakotitalossa, joten tilaakin on jonkin verran, oikeastaan mitkä vain eläimet käyvät, minulla on kokemusta hevosista, aaseista, koirista, kissoista, jyrsijöistä ja matelijoista. Mieluiten sellaista hommaa, josta voisi perustaa yrityksen ja elättääkin itsensä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten hoitola? Siis sellainen, johon voi maksua vastaan tuoda eläimen tilapäisesti hoitoon. Oli syy sitten loma tai joku muu.

Vierailija
2/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala trimmaamaan koiria, jos tulet käsistäsi taitavaksi sillä voi tienata oikein hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa/koirahotelli. Se olisi ihan virallinen ja täysipäiväinen yritys.

Mehiläisten hoito oletettasti katsottaisi sivutoimiseksi harrastukseksi. Nehän nukkuvat talvisin.

Vierailija
4/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kissa/koirahotellia olen miettinyt, mutta niissä on aika paljon tarjontaa ja minulla on itselläni kissoja, joten se ei oikein sovi, kun ei voi sisälle tuoda muita eläimiä, eikä ylimääräisiä tiloja ole. 

Koirien trimmausta olen miettinyt, mutta en tiedä miten uskaltaisin aloittaa, etten sitten "pilaa" kenenkään koiraa. Täälläpäin ei ole ollut ainakaan vielä kursseja tai muita vastaavia tarjolla aiheesta.

Ap

Vierailija
5/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eläinten oltava eläviä?

Eläinten täyttäjä voi työskennellä kotonaan.

Vierailija
9/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö itsensä elättämään eläinten täyttäjänä? Entä miten kursseja järjestetään? Kyllähän tuokin työ käy, mutta mieluiten työskentelisin elävien eläinten parissa. 

Olen tässä pohtinut kaikenlaisten eläinten kasvatusta tai lihatuotantoa, mutta ei oikein ole tiloja millekään navetoille tai vastaaville. Sitten olisi eri asia, jos löytäisin jonkin eläimen, jota voisin pitää ympäri vuoden ulkona suojassa, jonka ei tarvitse olla lämmitetty.

Ap

Vierailija
10/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinala työllistää todella huonosti ja palkat on surkeita, suosittelen harkitsemaan jotain muuta... t.työtön eläintenhoitaja

Vierailija
11/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi! 

Vierailija
12/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinala työllistää todella huonosti ja palkat on surkeita, suosittelen harkitsemaan jotain muuta... t.työtön eläintenhoitaja

Vielä jos haluat kotona tehdä töitä niin aika kapea on skaala.

Vierailija
13/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ymmärtänyt, että eläintenhoitajille ei ole nykyään enää oikein töitä, siksi olen ajatellut jonkinlaista yrityspohjaista toimintaa, ehkä lihateollisuutta, tällä hetkellä pyörii mielessä kanat, kun siihen voisi olla tässä mahdollisuus. 

Olisi hyvä joku eläin, jota voi pitää ympäri vuoden ulkona, kun Suomen keleistä ei koskaan tiedä.

Ap

Vierailija
14/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien trimmausta olen miettinyt, mutta en tiedä miten uskaltaisin aloittaa, etten sitten "pilaa" kenenkään koiraa. Täälläpäin ei ole ollut ainakaan vielä kursseja tai muita vastaavia tarjolla aiheesta.

Ap

Trimmaajalle on ihan oma koulutuksensa, johon yleensä vaaditaan joku sopiva pohjakoulutus, eläintenhoitajan perustutkinto tai sitten koiranohjaaja tms opinnot.

Vierailija
15/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin ymmärtänyt, että eläintenhoitajille ei ole nykyään enää oikein töitä, siksi olen ajatellut jonkinlaista yrityspohjaista toimintaa, ehkä lihateollisuutta, tällä hetkellä pyörii mielessä kanat, kun siihen voisi olla tässä mahdollisuus. 

Olisi hyvä joku eläin, jota voi pitää ympäri vuoden ulkona, kun Suomen keleistä ei koskaan tiedä.

Ap

Lampaat ja naudat pärjää kylmässä pihatossa, mutta ei niitäkään voi ihan taivasalla pitää.

Vierailija
16/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakaneja? Olisi ekologisempaa evästä ja eettisempääkin, jos niitä nyt ei pikkukopeissa pidetä.

Vierailija
17/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakaneja? Olisi ekologisempaa evästä ja eettisempääkin, jos niitä nyt ei pikkukopeissa pidetä.

Jep, jos jotain pienimuotoista lihatuotantoa haluaa alkaa harrastaa niin ehdottaisin tätä myös. Ei vaadi suuria investointeja tai riskinottoa ja helppo aloittaa pienellä määrällä eläimiä. Luomulaatuiselle lihalle luulisi olevan myös kysyntää.

Vierailija
18/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lampaat ja naudat pärjää kylmässä pihatossa, mutta ei niitäkään voi ihan taivasalla pitää.

Siis juuri tällaista ajattelin, taisin taas selittää huonosti. Suojan tottakai ajattelin rakentaa, että pääsevät suojaan sateelta ja tuulelta.

Nyt vain mietin määriä ja tila vaatimuksia, mikä eläin olisi kannattavin. Tutkiskelen juuri lehmien vaatimuksia. Mietin vain, kun löysin keskustelun lehmien pärjäämisestä pakkasella ulkona ja jossakin oli eläinlääkäri lopettanut lehmät koska ei ollut lämmitettyjä sisätiloja, vaikka olivat olleet kesästä asti ulkona ja olisivat pärjänneet.

Ap

Vierailija
19/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisten tarhaus on kesähommaa eikä tuloja ole paljon. Sivuhommaksi kelpaa hyvin. Lisäski et saa olla allerginen, sillä vaikka olisit kuinka hyvä tarhaamaan, tulet saamaan pistoksia tämän tästä.

Porojen tarhauksessa ollaan suurin osa ajasta ulkona ja voi olla fyysisesti rankkaa. Lisäksi tarvitset vähintään muutaman vuoden kokemuksen ennen kuin voit asiasta alkaa edes haaveilla.

Turkistarhauksia, ainakaan uusia, ei vissiin enää sallita uusien EU-säädäntöjen mukaan? Joku joka tietää paremmin voi selventää.

Vierailija
20/25 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis juuri tällaista ajattelin, taisin taas selittää huonosti. Suojan tottakai ajattelin rakentaa, että pääsevät suojaan sateelta ja tuulelta.

Nyt vain mietin määriä ja tila vaatimuksia, mikä eläin olisi kannattavin. Tutkiskelen juuri lehmien vaatimuksia. Mietin vain, kun löysin keskustelun lehmien pärjäämisestä pakkasella ulkona ja jossakin oli eläinlääkäri lopettanut lehmät koska ei ollut lämmitettyjä sisätiloja, vaikka olivat olleet kesästä asti ulkona ja olisivat pärjänneet.

Ap

Ainakin ylämaankarjaa pidetään kyllä ihan ympäri vuoden ulkona ilman lämmitettyä sisätilaa. Mutta suoraan sanoen aika kuuseen kurkottelua alkaa heti perustamaan karjatilaa ilman mitään pohjakoulutusta, suosittelen siis kouluun hakeutumista tai työharjotteluiden tekemistä tiloilla ensin niin näet millaista se työ on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän