Työtä kotona eläinten parissa
Olen nyt vielä kotihoidontuella kotona, mutta ensi vuoden puolella pitäisi sitten olla työkkäriin yhteydessä. Olenkin ajatellut, että olisi hienoa, kun voisi työskennellä kotona eläinten parissa ja pitää lapsenkin kotona ainakin vielä jonkin aikaa.
Mitä tällaisia aloja on? Itselle tulee mieleen esim. mehiläisten tarhaus, turkistarhaus, porojen tarhaus, eläinhoitola yms.
Turkistarhausta en halua tehdä, mehiläiset ovat yksi vaihtoehto, mutta en haluaisi niitä tähän pihaan joten ei mielellään. Eläinhoitoloita sitten taas on ihan pilvin pimein.
Mitä teille tulee mieleen? Asumme maalla omakotitalossa, joten tilaakin on jonkin verran, oikeastaan mitkä vain eläimet käyvät, minulla on kokemusta hevosista, aaseista, koirista, kissoista, jyrsijöistä ja matelijoista. Mieluiten sellaista hommaa, josta voisi perustaa yrityksen ja elättääkin itsensä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ymmärtänyt, että eläintenhoitajille ei ole nykyään enää oikein töitä, siksi olen ajatellut jonkinlaista yrityspohjaista toimintaa, ehkä lihateollisuutta, tällä hetkellä pyörii mielessä kanat, kun siihen voisi olla tässä mahdollisuus.
Olisi hyvä joku eläin, jota voi pitää ympäri vuoden ulkona, kun Suomen keleistä ei koskaan tiedä.
Ap
Lampaat ja naudat pärjää kylmässä pihatossa, mutta ei niitäkään voi ihan taivasalla pitää.
Siis juuri tällaista ajattelin, taisin taas selittää huonosti. Suojan tottakai ajattelin rakentaa, että pääsevät suojaan sateelta ja tuulelta.
Nyt vain mietin määriä ja tila vaatimuksia, mikä eläin olisi kannattavin. Tutkiskelen juuri lehmien vaatimuksia. Mietin vain, kun löysin keskustelun lehmien pärjäämisestä pakkasella ulkona ja jossakin oli eläinlääkäri lopettanut lehmät koska ei ollut lämmitettyjä sisätiloja, vaikka olivat olleet kesästä asti ulkona ja olisivat pärjänneet.
Ap
Pliis älä hanki eläimiä jos aiot hoitaa homman alinta rimaa hipoen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo lihakani idea on ihan hyvä, sitä voisin myös tutkia, ainakin osaan hoitaa kaneja kun niitä on ollut ennen. Mihin niitä lihoja kannattaa sitten kaupitella? Suoraan kaupoille vai kaneja kaupitella teuratamoille?
Ap
Liity fb:ssä tuotantokaniryhmään. Sieltä saat vinkkejä. En ole perehtynyt tuohon lihan myyntiin mutta luulen että melkoinen paperisota Eviran kanssa on edessä jos lihaa haluaa ulkopuolisille alkaa myymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lihakani idea on ihan hyvä, sitä voisin myös tutkia, ainakin osaan hoitaa kaneja kun niitä on ollut ennen. Mihin niitä lihoja kannattaa sitten kaupitella? Suoraan kaupoille vai kaneja kaupitella teuratamoille?
Ap
Liity fb:ssä tuotantokaniryhmään. Sieltä saat vinkkejä. En ole perehtynyt tuohon lihan myyntiin mutta luulen että melkoinen paperisota Eviran kanssa on edessä jos lihaa haluaa ulkopuolisille alkaa myymään.
Tätä minäkin epäilen, mutta pitää hiukan selvitellä asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ymmärtänyt, että eläintenhoitajille ei ole nykyään enää oikein töitä, siksi olen ajatellut jonkinlaista yrityspohjaista toimintaa, ehkä lihateollisuutta, tällä hetkellä pyörii mielessä kanat, kun siihen voisi olla tässä mahdollisuus.
Olisi hyvä joku eläin, jota voi pitää ympäri vuoden ulkona, kun Suomen keleistä ei koskaan tiedä.
Ap
Lampaat ja naudat pärjää kylmässä pihatossa, mutta ei niitäkään voi ihan taivasalla pitää.
Siis juuri tällaista ajattelin, taisin taas selittää huonosti. Suojan tottakai ajattelin rakentaa, että pääsevät suojaan sateelta ja tuulelta.
Nyt vain mietin määriä ja tila vaatimuksia, mikä eläin olisi kannattavin. Tutkiskelen juuri lehmien vaatimuksia. Mietin vain, kun löysin keskustelun lehmien pärjäämisestä pakkasella ulkona ja jossakin oli eläinlääkäri lopettanut lehmät koska ei ollut lämmitettyjä sisätiloja, vaikka olivat olleet kesästä asti ulkona ja olisivat pärjänneet.
Ap
Pliis älä hanki eläimiä jos aiot hoitaa homman alinta rimaa hipoen.
Oletkos kuullut, että esim. naudat ovat paljon terveempiä, kun asuvat pihatossa ympäri vuoden eivätkä navetassa?
Ap