Suomessa syntyi ensimmäisen kerran alle 50 000 lasta
Ja syntyvyyden laskun ennustetaan edelleen laskevan. Kokonaishedelmällisyysluku (naisten keskimääräinen lapsiluku) tippui alle 1,5:een. Tiedostatteko mitä ongelmia tästä tilanteesta tulee aikanaan?
https://www.aamulehti.fi/uutiset/synnytysten-maara-laski-taysissa-huoma…
Kommentit (52)
Onneksi haikara tuo etelästä rajattomasti täydennystä.
Montako pannaan?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi haikara tuo etelästä rajattomasti täydennystä.
Montako pannaan?
Mikä ihmeen luulo on se että rupusakki ja köyhät vain lisääntyy? Akateemiset ja hyvätuloiset tekee useamman lapsen, ne on niitä joilla onvaraa.
millon ne viralliset luvut julkaistaan?
Vierailija kirjoitti:
No voisiko AP kertoa, että mitä ongelmia on tulossa. Itse en keksi ainuttakaan.
Luulin, että tähän olisi tullut enemmänkin vastauksia, mutta ilmeisesti näitä ongelmia ei ole tulossa. En aio elää vaippaikään asti ja kyllähän robotit sen hoitaa 30 vuoden päästä. Eläkerahat ovat vain järjestelykysymys.
Suomessa on tälläkin hetkellä yli 10.000 lasta huostaanotettuna, joten ei ole mitään hätää vaikka syntyvyys vielä hieman laskisi.
Vierailija kirjoitti:
Se on yläluokan hupia toi lisääntyminen tätä nykyä. Terveisiä Juhalle, tätä sinä haluat.
Täytyy olla joku rikas lestadiolianen ennenkuin lasten teko on jees.
Köyhien ei tarvitse lisääntyä ja kasvattaa valtion velkataakkaa.
Kiinan lapsipolitiikka rantautuu suomeen, korkeintaan 1 lapsi , mieluummmin ei sitäkään ellei vuositulot ole riittävät. Sakot jos köyhä sikiää tai vähintään työttömyysturvaan roima leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yläluokan hupia toi lisääntyminen tätä nykyä. Terveisiä Juhalle, tätä sinä haluat.
Täytyy olla joku rikas lestadiolianen ennenkuin lasten teko on jees.
Köyhien ei tarvitse lisääntyä ja kasvattaa valtion velkataakkaa.
Kiinan lapsipolitiikka rantautuu suomeen, korkeintaan 1 lapsi , mieluummmin ei sitäkään ellei vuositulot ole riittävät. Sakot jos köyhä sikiää tai vähintään työttömyysturvaan roima leikkaus.
Kiina luopui yhden lapsen politiikastaan, koska ovat huolissaan siitä ettei työvoima riitä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen luulo on se että rupusakki ja köyhät vain lisääntyy? Akateemiset ja hyvätuloiset tekee useamman lapsen, ne on niitä joilla onvaraa.
Roskaväki lisääntyy 3 sukupolvea siinä ajassa kuin säätyläiset 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 olisi paras kirjoitti:
Tuossa on jo 50 000 liikaa.
Finnjävelikysymyksen lopullinen ratkaisu! Kannatatko prosessin nopeuttamista ZyklonB:llä? Ellet, niin miksi et?
en, vaan synnyttämättömyyttä. Kortsut ja piltsut meiningillä.
Mutta sillä Zyklon B:llä kaikki menisi nopeammin ja tuskattomammin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisiko AP kertoa, että mitä ongelmia on tulossa. Itse en keksi ainuttakaan.
Anna kun arvaan: peruskoulu oli sinulle todella hankala!
Mutta onneksi sinulla se on sujunut todella hyvin. Argumentointitaito on mitä loistavin. Tämä sinun vastaus kertoi kaikki ongelmat mitä vähäinen syntyvyys muka tuo tullessaan. Kiitos tästä!
Jos kiinnostaa, niin yläasteen päättötodistuksessani lukuaineiden keskiarvo oli 9,6.
Jokainen normiälyinen tajuaa, missä k....sessa on maa, jossa on enemmän eläkeläisiä ja pitkäaikaissairaita kuin työllisiä. Siihen me tällä tavalla päädymme. Suomella on aika vähän vetovoimatekijöitä, joilla houkutella niitä parhaita veronmaksajia tänne. Erääntyvää valtion velkaa on sitäkin enemmän.
Kolossaalisista ongelmista ei seuraa, etteikö kansallisesta itsetuhosta voisi olla hyötyäkin, esim luonnonsuojelun ja asuntopulan kannalta.
Olen 29-vuotias tavallinen työssäkäyvä mies. Ihan hyvä palkka, ulkoiluharrastuksia löytyy. Hyvä hygienia ja normaali hyvä ulkonäkö. Kukaan nainen ei tunnu haluavan lapsia. Itse olen ollut valmis isäksi kohta 10 vuotta.