Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että naisen hedelmällisyys loppuu 43v,,

Vierailija
25.01.2018 |

vai jatkuuko lähemmäs menopaussia?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kaksi ekaa lasta 32 ja 34 vuotiaana. Molemmat tärppäsi ekasta kierrosta. Kolmatta aloin yrittämään ollesani 37v, mutta silloinpa oli jo hedelmällisyys ”romahtanut”. Yritystä kesti 5 vuotta, josta kolme vuotta (ja montatuhatta euroa) ol lapsettomuushoitoja. Viisi keskenmenoa. Mutta viimein sitten viime kesänä syntyi terve lapsi, olin siis silloin 42.

Joten omalla kohdallani se tilastokäyrä oli totta (muistan sen graafin oikein hyvin missä hedelmällisyys romahtaa 35v kohdalla ja käyrä graafissa syöksyy pohjaa kohti ;)

Ei tossa välttämättä mistään hedelmällisyydestä ole kyse, vaan silkasta tuurista. Tunnen niin monta ihmistä, jotka ovat ensimmäistä yrittäneet kymmenenkin vuotta, esim. 25-35, ja kakkonen ja joskus kolmonenkin on yllättäen tullut heti ekasta kierrosta nelikymppisenä.

Raskaaksi tulo ei ole missään iässä mikään itsestään selvyys, vaikka kaikki periaatteessa olisi fyysisesti kunnossa.

Vierailija
42/62 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta tuon ikäisenä lapsen saanutta tunnet?

Ai 43-vuotiaana? Mun molemmat mummoni, sekä eksän äiti että nykyisen mieheni äiti kun poikansa saivat. Muutama omista ystävistäni. Kymmenkunta voisin luetella suoralta kädeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tapaukset ovat ääripäitä.

Vierailija
44/62 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta äidiltäni loppuivat säännölliset kuukautiset vasta 61-vuotiaana. Olen siis varautunut kärvistelemään niiden kanssa vielä pitkään.  Olen 47-vuotias.

Vierailija
45/62 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys voi loppua milloin vain, sitä ei voi ennustaa.

Vierailija
46/62 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi sitä vähän osata etukäteen katsoa jos seuraa ikäänsä.

Vierailija
47/62 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa nykytutkimus tietää kertoa että naisen valmiudet terveiden lasten tekoon säilyvät kauemmin kuin miehen eli mies on se joka huonontaa vauvan mahkuja selvitä terveenä. Miehen siittiöiden laatu huononee radikaalisti neljästäkympistä lähtien ja onhan se toki biologisesti ymmärrettävämpi selitys että nainen on hedelmällisempi kuin mies kauemman aikaa eli pystyy kantamaan lasta lähes koko elämänsä ajan.  

Vierailija
48/62 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi tulla raskaaksi myös kuukautisten jo loputtua...

Vierailija
49/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi tulla enää 45v jälkeen raskaaksi. Se on kyllä jo todella epätodennäköistä.

Vierailija
50/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole mitenkään yleistä saada tuossa kohtaa lapsia.

Vierailija
51/62 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/62 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapsen 45 -vuotiaana. Terve ja älykäs ihminen kasvamassa !!! 

Vierailija
53/62 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen päivän aamuna kun nainen täyttää 43 vuotta hedelmällisyys päättyy.

Vierailija
54/62 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuon ikäinen ja kyllä melko mahdottomalta tuntuisi enää saada lasta. Ikä on varmasti tehnyt tehtävänsä. Ja kun kyselin tästä eräältä yksityiseltä klinikalta mahdollusuutta 43v saada lapsi, niin melko alhainen olisi kuulema onnistumisprosentti.

Vierailija
55/62 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuon ikäinen ja kyllä melko mahdottomalta tuntuisi enää saada lasta. Ikä on varmasti tehnyt tehtävänsä. Ja kun kyselin tästä eräältä yksityiseltä klinikalta mahdollusuutta 43v saada lapsi, niin melko alhainen olisi kuulema onnistumisprosentti.

Olitko tutkimuksissa vai vain kysyit asioita?

Vierailija
56/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvin harva yli 40v saa lasta.

Vierailija
58/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli taas tänään tutkimus, 35v naisen varoitus valo vilkuttaa.

Vierailija
59/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Iskän entinen naisystävä sai kaksoset 45-vuotiaana.

T: M24

Vierailija
60/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitamme lapsen yrittämisen, kun olemme 43-vuotiaita. Jos on tarkoitettu, että saamme lapsen, se tapahtuu. Ei se niin mene, että on joku tietty ikä, jolloin hedelmällisyys loppuu. Niin kauan kuin on kuukautiskierto, on mahdollisuus raskaaksi tulemiseen. Tätini sai kuopuksensa 42-vuotiaana, äitini 39-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme