Haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin
"Suunnitelmassa sovittu tehtävä: Haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin"
Oma asioinnin tehtävä mollissa. Miten olette toimineet? Ruksi ruutuun ja sillä selvä?
Katselin noita rekrytilaisuuksia ja eipä niitä montaa ole tulossa määräaikaan mennessä joka on maaliskuussa. Ei minun alan juttuja oikeastaan. Kyseleekö ne noissa rekrytapahtumissa osallistujien nimet?
Tekevätkö määräajan jälkeen tarkistussoiton ja kyselevätkö mihin on haettu töihin ja kävinkö rekrytapahtumassa?
Haiskahtaa vähän siltä, että yrittävät saada karenssia tuolla hommalla ihmisille...
Kommentit (2)
Miksi työttömät on vainoharhaisia? TE-toimisto järjestää rekrytilaisuuksia, jotta väki pääsee töihin (kun ensin työttömät itkevät, että ei ne välitä meille töitä) ja sitten työtön itkeekin, että ei halua tätä työnvälitystä. Jos saat kutsun tulla paikalle, niin tietty tarkistetaan, että sinne menet, muussa tapauksessa kuvitellaan, että oikeasti olet omatoiminen työnhakija ja tajuat, että töitä on haettava. Luottamuspohjalta.
Itse laitoin sen raksin vähän ennen määräajan umpeutumista, että tehty on. Kirjoitin vapaaseen osioon, että olen hakenut töitä sieltä ja sieltä. Rekryissä en ole ollut. Ei ole ollut mitään sopivalta vaikuttavaa eikä pakollista. Muihin tarvittavat kohdat raksitin heti, työttömäksi jäätyäni.
Kolmen kuukauden kuluttua yhteydenottoaikaa oli automaattisesti jatkettu + työttömyys jatkuu, ja toistaiseksi te-toimistosta ei ole kuulunut mitään. Ja toivottavasti ei kuulukaan siihen mennessä, kun olen taas töissä.