Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tv1 dokkari: sähkörööki yhtä terveelinen kuin nikotiinipurkka

Vierailija
24.01.2018 |

Jos ei käytä makuaineita.
T. 3 vuotta sähköröökannut ja ollut hajuton.
Rahaakin säästyy ihan sikana.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on selvä asia...

Vierailija
2/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla ei vaan oo niitä kauppoja ja en osaa tilata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut monta vuotta sama Eleaf ja ällöttää röökinhaju.

Ainakin monessa Kallion baarissa saa polttaa sisälläkin. Ois törkeetä maksaa 5e röökiaskista, tai mitä se nykyään maksaakaan..

Vierailija
4/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnasta saa halvimmat nesteet.

Vierailija
5/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnasta saa halvimmat nesteet.

Netistä voi ostaa nestettä 10 litran kannuissa ja nikotiinia, vaikka missä jauhe säkeissä. Niitä pitää sitten vain sekoittaa ja kyllä halvalla tulee.

Vierailija
6/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut monta vuotta sama Eleaf ja ällöttää röökinhaju.

Ainakin monessa Kallion baarissa saa polttaa sisälläkin. Ois törkeetä maksaa 5e röökiaskista, tai mitä se nykyään maksaakaan..

6-7€ ja kallistuu vaan ..

Vierailija
7/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sitten huvitti taannoin jonkun virkamiehen perustelu sähköhöyrystimen käytön rajoittamiselle: "Sitä ei ole voitu tutkimuksin todistaa haitattomaksi." Eli ei siis löytynyt todistettavia haittoja, mutta lopputulos ei ollut se mitä haluttiin.

Yritin itse lopettaa 20 vuoden aikana tupakoinnin monia kertoja eri korvausmuodoilla siinä onnistumatta. On kokeiltu purkat, laastarit ja inhalaattorit, eikä mikään auttanut. Mutta kun ostin sähköhöyrystimen, tupakointi loppui kuin seinään. 

Jostain syystä lopettamiseni ilahduttaa terveysintoilijoita, mutta tapa oli väärä.

Vierailija
8/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä enää saa tilata edes Suomen sisällä, eikä enää siis tule niin halvaksikaan kun verot tuli. Kun mulla loppuu entiset niin varmaan siirryn taas tupakkaan, ja vahvempaan kuin nuo nykysekoitukseni ovat. 

Muutama päivä menee päänsäryssä, mutta kyllä se siitä.

Vierailija
9/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä tarkalleen ottaen tuollaista tulosta esitetty.

Nikotiinikorvaushoito on yhtä tehokas apu tupakoinnin lopettamisessa kuin sähkötupakka.

Mutta sähkötupakka osoittautui kyllä keuhkojen kunnon kannalta huonommaksi kuin tupakoinnin kokonaan lopettaminen tai nikotiinikorvaushoito.Sitä ko. tutkimus ei paljasanut, että mistä ero johtui, hajuaineistako vai siitä, että nikotiini vedetään keihkoihin.

Mutta se kyllä tuli selväksi, että sähkötupakka on paljon parempi vaihtoehto kuin tupakointi.

Vierailija
10/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten katsonut sitä dokkaria loppuun asti?

Vierailija
11/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille sähkötupakan käyttäjille tärkeätä tuo näkyvä höyry? Sen tuottamiseen lisätyt aineet tuntuivat olevan arveluttavia tai ainakaan niiden vaikutusta ei ole tutkittu.

Mitä nyt muutamia sähkötupakoijia olen seurannut täällä Suomessa, ei heidän ympärillään näy samanlaisia höyrypilviä kuin dokumentissa. Käytetäänkö meillä erlaisia nesteitä kuin Britanniassa? Seurantaotokseni on pieni, joten havaintoni ei ole ehkä kovinkaan yleistettävä.

Vierailija
12/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kerrankin tuli asiallinen dokumentti aiheesta ja vaivauduttiin tutkimaan, eikä vain todettu jotain että "ei ole tutkimustietoa, mutta varmasti yhtä vaarallista kuin 5. kerroksesta hyppääminen asvalttiin".

Muuten tuossa ei ollut minulle juurikaan uutta tietoa, mutta tuo, että mentoli (vai oliko se minttu?) oli makuaineena haitallisempi kuin ohjelmassa testattu pina colada-maku oli pieni ylläri. Tuosta olisi mielenkiintoista saada tietoa koskeeko se muitakin aromitiivisteitä ja oliko juuri tuossa nesteessä/valmistajassa vikaa vai onko mentoli yleensä huonompo tähän tarkoitukseen.

Oli myös kiva ettei dokumentissa suoralta kädeltä tuomittu sähkötupakkaa niiden seikkojen vuoksi, joissa olisi lisää tutkittavaa.

Itse olen myös höyrytellyt muutaman vuoden. Tupakoinnin lopettaminen ei ollut tavoitteena, eikä siihen ollut edes motivaatiota, mutta se tapa jäi saman tien pois. Hankin sähkötupakan lähinnä sisäkäyttöön kun parveketupakointi kiellettiin.

Minulla oli muutaman kerran tupakoidessa ollut nukkuessa uniapnean tapaista, se onneksi loppui tupakan lopettamisen myötä. Hengitys kulkee muutenkin kuin en olisi koskaan polttanutkaan ja mitään muitakaan ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
13/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille sähkötupakan käyttäjille tärkeätä tuo näkyvä höyry? Sen tuottamiseen lisätyt aineet tuntuivat olevan arveluttavia tai ainakaan niiden vaikutusta ei ole tutkittu.

Mitä nyt muutamia sähkötupakoijia olen seurannut täällä Suomessa, ei heidän ympärillään näy samanlaisia höyrypilviä kuin dokumentissa. Käytetäänkö meillä erlaisia nesteitä kuin Britanniassa? Seurantaotokseni on pieni, joten havaintoni ei ole ehkä kovinkaan yleistettävä.

Tuossa dokumentissa puhuttiin vähän oudosti näkyvästä höyrystä. Pelkkä nikotiinineste sisältää myös propyleeniglykolia tai kasvisglyserolia.

Normaalisti nesteitä sekoitellessa laitetaan osa aromia eli makunestettä, osa edellä mainittua pg/vg:tä ja nikotiinipohjaa.

Nikotiinipohja on kalliimpaa ja siinä on myös pg/vg, joten pelkästään sen sekoittaminen aromiin on terveysmielessä turhaa. Nikotiinia ei myöskään saa saa kuin 10 ml pullossa, hinta vissiin 7-10e suomessa. Pg/vg maksaa noin 10e/litra. Kaikkia noita voi kyllä höyrytellä vaikka yksistään, mutta aromi on usein tarkoitettu laimennettavaksi.

Nykylakihan tosiaan pakottaa sekoittamaan itse nesteensä.

Noita isoja pilviä tehtiin tuossa dokkarissa lähinnä näytösmielessä, oikeasti se on ihan säätämisestä kiinni ja tyylikysymys miten isoja pilviä haluaa.

Vierailija
14/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nesteet ovat samoja kuin briteillä, usein ovatkin Briteissä valmistettuja, tai muualla Euroopassa ja USA:ssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän