Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhut suomea tai kirjoitat ylipäätänsä jos ruotsi onnistuu.

Vierailija
24.01.2018 |

?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä maa on Suomi eikä Ruotsi. Eikä tässä osassa maata kukaan muu puhu ruotsia, niin miksi ihmeessä minä puhuisin vaikka osaisinkin.

Vierailija
2/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsi on turha kieli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellainen ihminen, jonka äidinkieli on suomi puhuu mieluummin suomea. Puhun töissä suomea, koska siellä kaikkien äidinkieli on suomi ja kaikki eivät edes osaa ruotsia. Miehini perheen kanssa puhun ruotsia, koska se on heidän äidinkieli.

Vierailija
4/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA KOTIMAANI ON SUOMI!!!!

Vierailija
5/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Suomessa. Siksi.

Vierailija
6/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä turhempaa asiaa kuin PAKKORUOTSI😠😝

Vierailija
7/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on silti "coolimpaa" puhua englantia kuin suomen kieltä?

Vierailija
8/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asun Suomessa ja olen suomalainen. Ruotsia puhun ainoastaan mummini kanssa, joka on muka niin hieno suomenruotsalainen, ettei suomea puhu.

Vierailija
9/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Suomalainen.

Suomi on minun äidinkieleni.

Suomi on myös Suomen virallinen kieli.

Suomessa Suomalaiset puhuvat Suomea niin puhun myös minäkin Suomessa omaa äidinkieltämme Suomea.

____________ ____________ _____________

Ruotsi ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan meidän Suomalaisten äidinkieli ja ruotsia väitetään toiseksi äidinkieleksemme ainoastaan siksi, että poliitikot tekivät joitakin vuosikymmeniä sitten lehmänkauppoja keskenään, joiden johdosta ruotsi merkittiin paperilla toiseksi ”äidinkieleksemme”.

Jokainen terve ihminen ymmärtää väittämän -ruotsi on toinen äidinkielemme- olevan sairas, koska se perustuu ainoastaan ”lehmänkauppoihin”.

Vierailija
10/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliömäinen otsikko. 

Tietysti puhun ja kirjoitan suomea suomenkieliselle kohderyhmälle. Näihin käytännössä kuuluvat myös suomenruotsalaiset. 

Olen helsinkiläinen kaksikielinen ja enpä muista, että ruotsia olisin varta vasten tarvinnut koskaan pl. Ruotsista tai muista skandimaista tulleiden työvieraiden kanssa. 

Tällöinkin olisi aivan hyvin voinut puhua englantia. 

Vierailija
11/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä turhempaa asiaa kuin PAKKORUOTSI😠😝

Enkä minä

Vierailija
12/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomalainen.

Suomessa Suomalaiset puhuvat Suomea niin puhun myös minäkin Suomessa omaa äidinkieltämme Suomea.

Ruotsi ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan meidän Suomalaisten äidinkieli ja ruotsia väitetään toiseksi äidinkieleksemme ainoastaan siksi, että poliitikot tekivät joitakin vuosikymmeniä sitten lehmänkauppoja keskenään, joiden johdosta ruotsi merkittiin paperilla toiseksi ”äidinkieleksemme”.

Jokainen terve ihminen ymmärtää väittämän -ruotsi on toinen äidinkielemme- olevan sairas, koska se perustuu ainoastaan ”lehmänkauppoihin”.

Voi näitä syrjäytyneitä persureppanoita!

Ruotsinkielisenäkin olen oppinut suomea sen verran, että tiedän kirjoitettavan: suomalainen ja suomen kieli pienellä alkukirjaimella. 

Vierailija
13/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha haa. Opettelevatko, pakotetaanko esim. amerikkalaiset opiskelemaan espanjaa ym.siirtomaalaisten kieliä? Hittoon ruotsinkielen opetteleminen ja vielä pakosta.

Vierailija
14/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomalainen.

Ruotsinkielisenäkin olen oppinut suomea sen verran, että tiedän kirjoitettavan: suomalainen ja suomen kieli pienellä alkukirjaimella. 

Mene vääntämään ruotsinkieltäsi lahden taakse urpo.

Vierailija
15/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan tämän kieliasian vuoksi äänestän Huhtasaarta😊

Vierailija
16/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kielet ovat suunnilleen yhtä vahvat. Suomea äidinkielenään puhuville puhun suomea ja ruotsia äidinkielenään puhuville ruotsia. Niin yksinkertaista se on!

Båda språk är något så när lika starka. Till finskspråkiga talar jag finska och till svenskspråkiga svenska. Så enkelt är det!

Vierailija
17/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomalainen.

Mutta ruotsinkielisenä et tiedä etkä ymmärrä Isänmaallisuudesta yhtään mitään, koska Isänmaalliset kirjoittavat Suomi sanan aina suurella.

Utopiaa sinulle, eikö totta?

Vierailija
18/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juntti ja muutenkin arvoton ihminen, senhän ap halusi kuulla.

Vierailija
19/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla

Vierailija
20/31 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomalainen.

Mene vääntämään ruotsinkieltäsi lahden taakse urpo.

Persureppana ei osaa edes suomen kieltä. Ruotsin kieli kirjoitetaan erikseen. 

Urpo-sanan eteen tulisi pilkku. 

Mutta vastaus: olen suomalainen, puhun ja kirjoitan sujuvaa suomen kieltä. Miksi menisin "vääntämään ruotsinkieltä" yhtään minnekään? Puhun tilanteen mukaan täällä. 

Voi persureppanaa nyt kun aktiivimalli on voimassa. Jokin helvatan aamu pitää jättää korkkaamatta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän