Rivarissa jokainen hoitaa oman osuutensa eli asunnon edustan lumenluonnit
Rivissä on kuusi asuntoa, joista kaksi ei hoida. Hauskan näköistä, kun meidän kohdalla lumet luotu ja naapurin pihalla 10cm lunta. Heidän kohdalla polku jalanjäljistä. Uskomatonta touhua, mutta periaatteessa en minäkään niitä kolaa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan niin helvetin saamattomia. Sama meillä, väylät nyt ajaa kone, mutta osa ei jaksa sitä muutaman metrin pätkää kotiovelle puhdistaa. Kävellään vaan yli.
Mua kiinnostaa nyt kovin tämä päähänpinttymä.. miksi ei voi vaan kävellä yli? Onko siitä jotain haittaa? Naapurille itselleen? Saatikka sulle kun se ei sinun oven edustaa koske?
Ei vaan hahmotu mulle tämä ongelma.
Mä olen tänään rappuset kerran siivonnut ja totesin, että täysin tarpeetonta touhua. Niinhän siinä kävi, että tunnin päästä olisi päässyt uudestaan hommiin.
Sama juttu tuon pihatien kanssa. En ole ottanut meiltä sitä tänään, enkä ota, kun huomenna se kamalaa loskaa paskaa täynnä. Vain yksi meidän rivistä on kolannut aamulla, eikä enää uskois.
Meillä on kyllä huoltoyhtiösopparikin, muttei ole näkynyt.
Voisin kuvitella että olet itse ollut vastustamassa huoltoyhtiötä. Ja nämä muut puolsivat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia aina taloyhtiö hoitamaan. Aina naapurissa asuu joku kyylä joka jaksaa rupsuttaa muiden lumitöistä.
Ei tulisi mieleenkään valittaa tästä muualle kuin tänne. Ja me ollaan kaikki se taloyhtiö.
Mitenkä sitten jos jengi on lomalla ulkomailla, sairaana tai liikuntarajoitteisena.
Lomamatkojen aikana pyydetään naapuria kolaamaan myös oma edusta. Sairaana voi myös käydä naapurilta pyytämässä apua tai ihan vaikka soittaa. Ei ole ongelma.
älä sitten itke kirjoitti:
Voisin kuvitella että olet itse ollut vastustamassa huoltoyhtiötä. Ja nämä muut puolsivat sitä.
Kukaan ei halunnut huoltoyhtiötä
Etelä-suomalainen hädässä kun tarvii kahlata NILKAT lumessa.. :D
Aina heitetään kehiin toi huoltoyhtiö, mutta entäs jos mikään yhtiö ei anna edes tarjousta noin pienen rivarin hoidosta? Meillä on 8 asunnon yhtiö, mutta ei niin pieni kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan niin helvetin saamattomia. Sama meillä, väylät nyt ajaa kone, mutta osa ei jaksa sitä muutaman metrin pätkää kotiovelle puhdistaa. Kävellään vaan yli.
Mua kiinnostaa nyt kovin tämä päähänpinttymä.. miksi ei voi vaan kävellä yli? Onko siitä jotain haittaa? Naapurille itselleen? Saatikka sulle kun se ei sinun oven edustaa koske?
Jos omat raput on auraamatta niin ihan sama, mutta jos on socittu jonkin yhteisen väylän puhdistamisesta omalta kohdalta, niin toki se silloin saattaa muitakin häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Aina heitetään kehiin toi huoltoyhtiö, mutta entäs jos mikään yhtiö ei anna edes tarjousta noin pienen rivarin hoidosta? Meillä on 8 asunnon yhtiö, mutta ei niin pieni kelpaa kenellekään.
Niinpä ja ei sekään mikään onni ja autuus ole. Välillä raapitaan sepelit pinoon ja sitten kun lunta on puoli mateiä, niin auraa ei näy eikä kuulu.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tässä kukaan hädästä sentään ole puhunut. Tällä palstalla on kyllä mielenkiintoista sakkia, kun asiat pystytään vääristämään hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omat raput on auraamatta niin ihan sama, mutta jos on socittu jonkin yhteisen väylän puhdistamisesta omalta kohdalta, niin toki se silloin saattaa muitakin häiritä.
Häiritä? Joutuu harrastamaan liikuntaa ja nostelemaan jalkoja, että pääsee nilkkakorkuisessa lumessa kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa se, jota asia häiritsee ryhtyköön lumitöihin. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia aina taloyhtiö hoitamaan. Aina naapurissa asuu joku kyylä joka jaksaa rupsuttaa muiden lumitöistä.
Ei tulisi mieleenkään valittaa tästä muualle kuin tänne. Ja me ollaan kaikki se taloyhtiö.
Mitenkä sitten jos jengi on lomalla ulkomailla, sairaana tai liikuntarajoitteisena.
Lomamatkojen aikana pyydetään naapuria kolaamaan myös oma edusta. Sairaana voi myös käydä naapurilta pyytämässä apua tai ihan vaikka soittaa. Ei ole ongelma.
Itse en halua olla missään yhteyksissä naapurien kanssa ja vielä soitella ja pyytää apua älä nyt viitti hei. Olet varmaan oikea supliikki ylipirteä jokapaikan tomera tiptoptäti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tässä kukaan hädästä sentään ole puhunut. Tällä palstalla on kyllä mielenkiintoista sakkia, kun asiat pystytään vääristämään hyvin nopeasti.
Jos näin pienistä asioista ihminen on valmis nillittämään ja vielä julkisesti, niin kyllä sillä silloin joku päänsisäinen hätä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks saamaton näköjään ilmottautu. Senkus kävelet yli, vaikka niin kauan, että siinä on puoli metriä lunta ja oven alareuna piirtää kuviota lumeen. Saamatonta se on joka tapauksessa, kertoo vähän muutenkin ihmisen luonteesta jos ei saa minuutin, parin hommaa tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritä? Joutuu harrastamaan liikuntaa ja nostelemaan jalkoja, että pääsee nilkkakorkuisessa lumessa kävelemään.
Etkö oikeasti pysty ymmärtämään vai tahallaanko saivartelet? Yritäs vetää vetolaukkua esimerkiksi hangessa tai pyöräillä siinä. Polkupyörällä vaihtoehto on kantaa se eikä taluttaa. Ja jos ei ole saappaita, niin eihän se sinustakaan kiva ole, että lunta menee kenkiin vai.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huoltoyhtiöille raha kelpaa, että siitähän on kyse. Ette ole olleet valmiita maksamaan tarpeeksi.
Meillä on kuuden kämpän yhtiö ja olemme ostaneet vain aurauspalvelun. Koska se on satunnaisinta ja vittumaisinta etenkin yöaikaan, kun pitäs saada parkkipaikka aurattua.
Vantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu mua ei häiritse, siksi en teekään asian hyväksi mitään. Ajattelin vaan, ertä se voisi vaikka jotakuta häiritä.
Siinä tapauksessa se, jota asia häiritsee ryhtyköön lumitöihin. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua olla missään yhteyksissä naapurien kanssa ja vielä soitella ja pyytää apua älä nyt viitti hei. Olet varmaan oikea supliikki ylipirteä jokapaikan tomera tiptoptäti.
No eipä yllättänyt. En todellakaan ole mikään tiptop täti, olisinkin 😊
No tietysti olen 🤣