Mikä on palkkasi perus toimistotöissä?
Olen hakemassa toimistotöitä, esim. toimistoassistentin tai toimistosihteerin tai vaikkapa toimistotyöntekijän nimikkeellä. Minkä verran voi laittaa palkkatoiveeksi, ettei mene ihan metsään?
Voisitko kertoa palkkasi ja koulutuksesi ja vähän kuvailla työtehtäviä? Lähinnä etsin nyt sellaisia, jotka tekevät sekailaisia toimistotöitä alemmalla koulutuksella, ei siis mitään huippukirjanpitäjää.
Kommentit (79)
Sori vaan, mut mä en usko noihin 3000€ ja sitä suurempiin palkkoihin. Assistentit ja sihteerit eivät todellakaan yllä noihin summiin, ellei sitten ole jonkinlaisessa mutualistisessa suhteessa johtoportaan kanssa.
T: 1800€/kk tienaava toimistosihteeri
1250 euroa brutto, housee vielä mutta noin 1500 jää netoksi. saa nauraa. työpaikka on kamala ja töitä on liikaa (täysin alipalkattu ja alimiehitetty homma)
t. nainen alle 30-vuotta
Kiinteistöhuoltoyhtiössä sihteerinä. Ei koulutusta, pääsin kiinteistöalan työkokemuksella.
Homma hyvin hektistä: sähköpostiliikenne, puhelimeen vastaaminen, huoltomiesten töiden jakaminen ja järjestely. Alasta pitää olla jokin käsitys, jotta keikkojen jakaminen onnistuu ja tarpeen vaatiessa pystyttävä neuvomaan asukkaita puhelimitse erilaisissa ongelmissa. Lisäksi osattava järkeillä mikä on akuuttia ja mikä ei, mihin pitää tilata putkaria, sähkäriä tai muuta ja ettei tilaa turhaan. Eli jonkinlainen ymmärrys toimistohommien lisäksi myös kiinteistötekniikasta ja alasta laajana kokonaisuutena. Vastuunjakotaulukko osattava ulkoa. Lisäksi avainhallinta toki.
Oma palkkani tästä duunista 2000. Mielestäni liian vähän vastuuseen ja osaamisvaatimuksia nähden, sillä tähän kuitenkin vaaditaan ns. Erikoisosaamista verrattuna -rumasti sanottuna- perus kahvinkeittäjätoimistoassarin työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2500 aika normaali ainakin yksityisellä puolella. Jos on jtn tarpeellista spesiaaliosaamista niin kipuaa lähelle 3000, esim. jos sinulla on rooli taloushallinnossa
Ei todellakaan ole :D Pääkirjanpitäjä ja tilintarkastaja toki saavat yli 3000e yrityksessä kuin yrityksessä, mutta mikään taloushallinnon perustoimihenkilö ei noihin palkkoihin normaalisti pääse.
Aika erikoista ettei muka palkka perustehtävissä yllä edes 2500 e. Itse tehnyt kunnalla (Helsinki) lyhyen määräaikaisuuden ja palkka ikälisillä 2450 e. Onko palkat laskeneet kun nuorempia palkataan niin ilmeisesti tulevat sitten töihin jo alle tes palkkojen.
Vierailija kirjoitti:
1250 euroa brutto, housee vielä mutta noin 1500 jää netoksi. saa nauraa. työpaikka on kamala ja töitä on liikaa (täysin alipalkattu ja alimiehitetty homma)
t. nainen alle 30-vuotta
Onko tessin mukainen tuo palkka en nimittäin usko. Ei edes harjoittelu- /koeajalla voida noin naurettavaa palkkaa maksaa. Onko joku siivous- puhelinmyyntifirma tai vastaava.
Olen tradenomi, ja toimistotyöt, missä olen ollut, ovat pääasiassa aika perustoimistohommaa, ja palkat ovat olleet seuraavanlaiset: 2100e, 2375e, 2170e ja 2156e. Mielestäni 2300e on ok johon olisin jo tyytyväinen, mutta tavoite on tienata joskus edes 2500-2800e... Siihen tarvitaankin jonkin verran vaativampia tehtäviä, joita jo teinkin tuon ensimmäisen työkokemuksen aikana, mutta kyseessä olikin nuorten työllistäminen määräajaksi, joten palkka oli vain 2100e. Silloin olin tosin tyytyväinen. En ole pääkaupunkiseudulta.
Lähtöpalkka perus kahvinkeittäjä monenpaikanhöylällä 1400-1700€ ilman lisätaitoja ja kokemuslisiä.Tarjokkaita todella paljon tuollakin palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2500 aika normaali ainakin yksityisellä puolella. Jos on jtn tarpeellista spesiaaliosaamista niin kipuaa lähelle 3000, esim. jos sinulla on rooli taloushallinnossa
Ei todellakaan ole :D Pääkirjanpitäjä ja tilintarkastaja toki saavat yli 3000e yrityksessä kuin yrityksessä, mutta mikään taloushallinnon perustoimihenkilö ei noihin palkkoihin normaalisti pääse.
Aika erikoista ettei muka palkka perustehtävissä yllä edes 2500 e. Itse tehnyt kunnalla (Helsinki) lyhyen määräaikaisuuden ja palkka ikälisillä 2450 e. Onko palkat laskeneet kun nuorempia palkataan niin ilmeisesti tulevat sitten töihin jo alle tes palkkojen.
Mitähän TESiä tarkoitat? Esim. Erton minimipalkkaSUOSITUS pk-seudulla toimiston perustehtävistä on 2016e/kk. Muualla maassa pari sataa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. nainen alle 30-vuotta
Onko tessin mukainen tuo palkka en nimittäin usko. Ei edes harjoittelu- /koeajalla voida noin naurettavaa palkkaa maksaa. Onko joku siivous- puhelinmyyntifirma tai vastaava.
Näyttäisi kirjoitusvirheeltä, on varmaankin 2150e.
Miksi porukka alapeukuttaa 2500 palkkaa? Se on oikeasti ihan normaali liipalaapa toimistotyöntekijän palkka. Onko se noin kova pala huonosti palkatuille av-mammoille???
Katsokaa vaikka esim helsingin kaupungin assistenttien palkkoja, kaikki järjestään yli 2200. Ei mitään alle 2000 euron työpaikkoja ole kuon jossain juupajoella puhelinvaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mut mä en usko noihin 3000€ ja sitä suurempiin palkkoihin. Assistentit ja sihteerit eivät todellakaan yllä noihin summiin, ellei sitten ole jonkinlaisessa mutualistisessa suhteessa johtoportaan kanssa.
Taidat olla väärässä toimistossa vaan 🙃
Itsehän olen työtön, mutta olin viime kesän töissä harjoittelijana (!) assarin nimikkeellä ja palkkani oli 2950 euroa. Siis harjoittelijan kesätyöstä. Minusta se oli korkeahko, etenkin kun työ oli leppoisaa ja helppoa. Mutta siis todellakin on mahdollista! Ja tämä kokemus susirajalta, kaukana pk-seudusta.
Rekryfirmat maksavat vuokraorjille henkilövuokra-alan TESin mukaan eli vaativista ammatti- ja asiantuntijatehtävistäkin palkkaus on jotain 11-12e/h :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen työtön, mutta olin viime kesän töissä harjoittelijana (!) assarin nimikkeellä ja palkkani oli 2950 euroa. Siis harjoittelijan kesätyöstä. Minusta se oli korkeahko, etenkin kun työ oli leppoisaa ja helppoa. Mutta siis todellakin on mahdollista! Ja tämä kokemus susirajalta, kaukana pk-seudusta.
Mitä kautta löysit harjoittelupaikan
Markkinointipäällikkö, 6000€/kk + 20% bonusmaksimi, Helsinki.
Tilintarkastaja KHT, 8000€ euroa kuukaudessa, HKI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen työtön, mutta olin viime kesän töissä harjoittelijana (!) assarin nimikkeellä ja palkkani oli 2950 euroa. Siis harjoittelijan kesätyöstä. Minusta se oli korkeahko, etenkin kun työ oli leppoisaa ja helppoa. Mutta siis todellakin on mahdollista! Ja tämä kokemus susirajalta, kaukana pk-seudusta.Mitä kautta löysit harjoittelupaikan
Mollin sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Logistiikkaan liittyviä toimistotöitä olen tehnyt, palkka 2300-2900. Ei pk-seutu.
Millainen on työnkuva? Pidätkö työstäsi? Kuulostaa kiinnostavalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vielä ole tullut selväksi, niin kyseessä on huonopalkkaisten, usein matalasti koulutettujen naisten ala, joka kärsii työvoiman ylitarjonnasta ja johon sähköistyminen ja tehostaminen ei ole vielä kunnolla iskenyt (odotettavissa lähivuosina). Työilmapiiri sen mukainen. Miksi haluaisit hakeutua juuri tälle alalle? Nuoremmalle työntekijälle ihan hyvää entry level -kokemusta, mutta paria vuotta pitemmäksi ei kannata jämähtää perustason tehtäviin.
Tuskin minua sen paremmin palkattaisiin miesvaltaiselle alallekaan vastavalmistuneena viisikymppisenä naisena. Pidän toimistotöistä, enkä keksi mitään parempaakaan alaa, jolle soveltuisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logistiikkaan liittyviä toimistotöitä olen tehnyt, palkka 2300-2900. Ei pk-seutu.
Millainen on työnkuva? Pidätkö työstäsi? Kuulostaa kiinnostavalta.
Huolintaa, kuljetusten järjestelyä, tilaus-toimitusketjun hallintaa sekä muuta toimistotyötä (laskutus, ostolaskut jne.). Työ on ajoittain stressaavaa ja hektistä, olen kyllä silti tykännyt. Tällä hetkellä työllisyystilanne taitaa vaan olla aika huono.
Vantaalla konttorihommissa, sähköposteihin vastaamista, tietokoneen näppäilyä yms.
Koulutus insinööri, palkka 3614€/kk plus puhelinetu ja liikuntaetu