Mikä on palkkasi perus toimistotöissä?
Olen hakemassa toimistotöitä, esim. toimistoassistentin tai toimistosihteerin tai vaikkapa toimistotyöntekijän nimikkeellä. Minkä verran voi laittaa palkkatoiveeksi, ettei mene ihan metsään?
Voisitko kertoa palkkasi ja koulutuksesi ja vähän kuvailla työtehtäviä? Lähinnä etsin nyt sellaisia, jotka tekevät sekailaisia toimistotöitä alemmalla koulutuksella, ei siis mitään huippukirjanpitäjää.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vielä ole tullut selväksi, niin kyseessä on huonopalkkaisten, usein matalasti koulutettujen naisten ala, joka kärsii työvoiman ylitarjonnasta ja johon sähköistyminen ja tehostaminen ei ole vielä kunnolla iskenyt (odotettavissa lähivuosina). Työilmapiiri sen mukainen. Miksi haluaisit hakeutua juuri tälle alalle? Nuoremmalle työntekijälle ihan hyvää entry level -kokemusta, mutta paria vuotta pitemmäksi ei kannata jämähtää perustason tehtäviin.
Tuskin minua sen paremmin palkattaisiin miesvaltaiselle alallekaan vastavalmistuneena viisikymppisenä naisena. Pidän toimistotöistä, enkä keksi mitään parempaakaan alaa, jolle soveltuisin. Ap
Kerro ap sitten, pääsitkö töihin. Vastavalmistunut nelikymppinen haluaa tietää onko mahdollisuutta työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun palkkataso erityisesti kiinnostaa. Ap
Ammattibarometrin mukaan toimistoduunareista on ihan järkky ylitarjonta.Myös pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vielä ole tullut selväksi, niin kyseessä on huonopalkkaisten, usein matalasti koulutettujen naisten ala, joka kärsii työvoiman ylitarjonnasta ja johon sähköistyminen ja tehostaminen ei ole vielä kunnolla iskenyt (odotettavissa lähivuosina). Työilmapiiri sen mukainen. Miksi haluaisit hakeutua juuri tälle alalle? Nuoremmalle työntekijälle ihan hyvää entry level -kokemusta, mutta paria vuotta pitemmäksi ei kannata jämähtää perustason tehtäviin.
Jep. Toimistotädit ovat tuottavuudeltaan keskimäärin naurettavan surkealla tasolla. Nykyään kuka tahansa yläkoululainen olisi tehokkaampi ja omaksuisi uusia taitoja nopeammin kuin nämä +50 kahvittelevat tätiset. Valitettavasti. Katsokaa nyt sitä a studiossakin esiintynyttä ”toimistoalan” naista, joka oli joutunut työttömäksi.
Oliko tämä nainen kyseessä?
Kansanedustajan suhdeväite käräjillä - näistä intiimeistä viesteistä kiistellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin minua sen paremmin palkattaisiin miesvaltaiselle alallekaan vastavalmistuneena viisikymppisenä naisena. Pidän toimistotöistä, enkä keksi mitään parempaakaan alaa, jolle soveltuisin. Ap
Kerro ap sitten, pääsitkö töihin. Vastavalmistunut nelikymppinen haluaa tietää onko mahdollisuutta työllistyä.
Minulla ei ole vielä alan koulutusta. Harkitsen vasta kouluun hakeutumista. Olen tehnyt eri alan töitä 20 vuotta ja siinä samalla osittain toimistotyötyyppistä hommaa. Tuskin siis vielä kukaan minua palkkaa toimistotöihin. Hyvällä tuurilla joku saattaa huolia ilmaistyöntekijäksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logistiikkaan liittyviä toimistotöitä olen tehnyt, palkka 2300-2900. Ei pk-seutu.
Millainen on työnkuva? Pidätkö työstäsi? Kuulostaa kiinnostavalta.
Huolintaa, kuljetusten järjestelyä, tilaus-toimitusketjun hallintaa sekä muuta toimistotyötä (laskutus, ostolaskut jne.). Työ on ajoittain stressaavaa ja hektistä, olen kyllä silti tykännyt. Tällä hetkellä työllisyystilanne taitaa vaan olla aika huono.
Tarvitaanko logistiikka-alalla paljon kielitaitoa vai riittääkö ihan perusenglanti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun palkkataso erityisesti kiinnostaa. Ap
Ammattibarometrin mukaan toimistoduunareista on ihan järkky ylitarjonta.Myös pk-seudulla.
Sama tilanne se on melkein kaikilla muillakin aloilla. Ap
Itse olin käräjäoikeudessa toimistosihteerinä ja palkka yläkanttiin pyöristettynä 1900e/kk. Siellä sai palkkaan kokemuslisää jne, eli koska itselläni oli vähäinen, oli vielä se alin palkkataso. Mielestäni kuitenkin ihan hyvä palkka vuoden kokemuksen omaavalle.
Niin paljon on kiinni ammattinimikkeestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logistiikkaan liittyviä toimistotöitä olen tehnyt, palkka 2300-2900. Ei pk-seutu.
Millainen on työnkuva? Pidätkö työstäsi? Kuulostaa kiinnostavalta.
Huolintaa, kuljetusten järjestelyä, tilaus-toimitusketjun hallintaa sekä muuta toimistotyötä (laskutus, ostolaskut jne.). Työ on ajoittain stressaavaa ja hektistä, olen kyllä silti tykännyt. Tällä hetkellä työllisyystilanne taitaa vaan olla aika huono.
Tarvitaanko logistiikka-alalla paljon kielitaitoa vai riittääkö ihan perusenglanti?
Yleensä enkku riittää. Saksa voi olla hyödyksi, joskus myös venäjä,
Avustava lakimies (senior associate, AA/OTK), 6200€/kk
Vierailija kirjoitti:
Avustava lakimies (senior associate, AA/OTK), 6200€/kk
Lakimieheltäkin näköjään puuttuu luetun ymmärtäminen.
Itse olen toimistossa töissä aulapalvelutyöntekijänä/toimistotyöntekijä yms ja palkka reilu 11e tunti. Eli ei hyvä. Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistösihteeri Helsingissä, yo-merkonomi, 2550€+matkapuhelinetu + työmatkasetelit.
Osa työstä on simppeliä (postitus, kahvinkeitto), toisessa laidassa mm. lainaosuuslaskelmat ja rahoitusvastikkeiden laskeminen ja kaikkea mahdollista siltä välin. Ylitöitä kertyy koko ajan, ne saa pitää vapaana jos ehtii. Olen mielestäni alipalkattu.
Lainaosuuslaskelmat ja rahoitusvastikkeet kuulostais just kivalta! Mutta noita varmaan harvoin pääsee laskemaan? Kuulostaa kivalta työltä muutenkin ja palkkakin on hyvä. Tuohon taitaa olla kuitenkin joku erityinen koulutus, minkä pohjalta sitten opetellaan hommat? Itse olen rahoituksen tradenomi ja kokemusta taloyhtiön hallituksesta, mutta ei oikein käryä mitä siellä toimistopuolella tapahtuu. Jos siitä noin hyvin maksetaan niin ehdottomasti pitää harkita tuohon suuntaan hakeutumista.
Yli 20 vuoden kokemus, englanti työkielenä ja vaativa tehtävä koulutusalalla toimistossa. Palkkani 2100 kuussa, sis. kokemuslisät. Entinen julkishallinnon yritys, nykyään yksityinen, kaukana pk-seudusta. Kadehdin kyllä, jos joku saa kolme tonnia ja ylikin yhtä vaativasta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Mä valmistuin 42-vuotiaana tradenomiksi (rahoitus/finanssiala) hyvin arvosanoin, sain stipendinkin. Siitä on nyt viisi vuotta ja mihinkään koulutusta vastaaviin tehtäviin en ole päässyt. Siis en edes rahoitusassistentiksi tai avustavaksi korvauskäsittelijäksi ja mitä näitä entry level hommia nyt on. En päässyt opintojen aikana kesätöihin ja se varmaan sinetöi tämän homman, ettei valmistumisenkaan jälkeen pääse kun ei ole oman alan työkokemusta.
Ei silti varsinaisesti harmita ne opinnot, opin paljon kaikkea hyödyllistä ja erityisesti Excel-taidoista on hyötyä asuntolainojen ja sijoitusten kanssa.
Itse olen suunnitteluavustaja kunnallisella puolella 2050/kk. Omassa paikassa vaadittiin cad-piirtämisen osaamista, mutta meillä yksi hoitaa samalla nimikkeellä laskujakin. Olen nähnyt muuallakin, että samalla nimikkeellä voi olla paljonkin ns perustoimistotöitä ja edellisessä paikassa otettiin töihin yksi merkonomi, jolla ei ollut mitään hajua alasta tai cadista. Tämä vaan siis vinkkinä, että kannattaa seurailla tämäntyyppisiäkin paikkoja.
Titteli toimistosihteeri mutta teen vain tekstinkäsittelijän töitä. Brutto 2050, netto 1700. Jos tekisin toimistosihteerin töitä, palkkani nousisi 200 eurolla mutta mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko joten en uskalla tehdä asiakaspalvelua. Tekstinkäsittelijän työ sopii mainiosti kaltaiselleni sos. tilanteiden pelkoa sairastavalle. Ei tarvitse puhua kenellekkään.
Kamalaa luettavaa. Missä on itsekunnioituksenne? Minä en suostu töihin alle 2600e/kk bruttopalkalla.
t: työtön ylioppilas
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa luettavaa. Missä on itsekunnioituksenne? Minä en suostu töihin alle 2600e/kk bruttopalkalla.
t: työtön ylioppilas
Minä olen tehnyt suurimman osan työurastani (n. 25 v) töitä alle 2600 euron bruttopalkalla. Sillä on pärjännyt ihan hyvin, kun vähän katsoo, mihin rahansa laittaa.
Työsi vaatii varmasti muutakin tietämystä ja osaamista kuin pelkästään merkonomikoulusta hankittua.