Mikä on palkkasi perus toimistotöissä?
Olen hakemassa toimistotöitä, esim. toimistoassistentin tai toimistosihteerin tai vaikkapa toimistotyöntekijän nimikkeellä. Minkä verran voi laittaa palkkatoiveeksi, ettei mene ihan metsään?
Voisitko kertoa palkkasi ja koulutuksesi ja vähän kuvailla työtehtäviä? Lähinnä etsin nyt sellaisia, jotka tekevät sekailaisia toimistotöitä alemmalla koulutuksella, ei siis mitään huippukirjanpitäjää.
Kommentit (79)
Mitä nyt olen tässä haastatteluissa käynyt, niin palkkahaitari huitelee siinä 1800 - 3000 € välillä. Että otapa siitä selvää... Palkka riippuu lähinnä työnkuvasta ja/tai siitä, millaisessa asemassa kyseinen rooli on organisaatiossa. Eli kuinka avustavaa tai vastuullista se on. Pelkästä tittelistä sitä ei ikävä kyllä näe. Joskus assistentti on todella tiimin "avustaja", joskus taas pikemminkin "ei-kenenkään-assistentti", vaan itsenäinen toimija, joka toimii vaikkapa suoraan myyntijohtajan tms. alaisuudessa. Sitä en tiedä, mikä lasketaan "perus toimistotyöksi", onko se sitten aina jotain talouteen liittyvää.
Löytyykö palstalta toimistotyöntekijöitä?
Onko kiinteistöhuollon alalla toimivaa toimistotyöntekijää?
Vierailija kirjoitti:
1902e
Paljonko sinulle jää käteen tuosta? Kuulostaa todella pieneltä.
Palkkavariaatio on suuri riippuen organisastiosta ja tehtävistä. Sihteereistä in ylitarjintaa jiten saat varautua kilpailuun, yhtö paikkaa voi hakea sadat.
4800€/kk + autoetu, olen johdon assistentti. Päätyönä on "toimistotyöt" puhun ja kirjoitan sujuvasti kolmea kieltä. Uskon että itsellä on "kielilisää" pari tonnia. Viikottainen työmäärä vaihtelee 20-60tuntia viikko, teen osan kotona etätyönä. Toimiala on kansainvälisen kaupan puolella.
Vierailija kirjoitti:
4800€/kk + autoetu, olen johdon assistentti. Päätyönä on "toimistotyöt" puhun ja kirjoitan sujuvasti kolmea kieltä. Uskon että itsellä on "kielilisää" pari tonnia. Viikottainen työmäärä vaihtelee 20-60tuntia viikko, teen osan kotona etätyönä. Toimiala on kansainvälisen kaupan puolella.
Et näköjään ymmärtänyt, etten hakenut nyt tuota.
Vierailija kirjoitti:
Palkkavariaatio on suuri riippuen organisastiosta ja tehtävistä. Sihteereistä in ylitarjintaa jiten saat varautua kilpailuun, yhtö paikkaa voi hakea sadat.
Tiedän, tässä ei ole mitään uutta minulle. Valitettavasti sellaisilta aloilta ei ole kokemusta tai koulutusta, missä on työvoimapula, eikä niitä edes ole kovin montaa. Suurimmassa osassa aloista kilpailu on tällä hetkellä kovaa. Siksi kyselenkin vähän viitteitä palkkatasosta, etten heti hakemusvaiheessa torpedoi itseäni ulos kilpailusta.
Sanoisin 1500-3400€ riippuen täysin tehtävän kuvasta. Jos olet vain arkistoimassa, vastaamassa puhelimeen ja keittelemässä kahvia, sanoisin alle 2000€ ellei kyseessä ole kansainvälinen yritys, jossa englannin kieli nostaa palkkaa. Jos taas olet ylimmän johdon assistentti, teet talouteen tai henkilöstöasioiden hoitoon liittyviä hommia, palkka lähtee nousemaan. Työkokemus ja tehtävien vastuullisuus merkitsevät eniten. Eri asia on sitten vielä se, jos haet kyseisiä tehtäviä ilman koulutusta tai ammattikoulutaustalla. Tutut, alle 5v. toimistohommissa (aspa ja avustavat toimistotyöt) olleet merkonomit ovat saaneet 1500-2200€, peruskoulupohjalla ei taida päästä edes toimistotöihin..? Eli riippuu aika paljon taustasta, kokemuksesta ja vastuunmäärästä.
2200€ / kk miinus verot. Todella monipuolista työtä, kielitaitoa pitää olla. Ei kyse mistään pelkästä kahvinkeitosta tai papereiden niputtamisesta. Mielestäni huono palkka työn vaativuuteen nähden.
Mun kollegat saa 2000 pikkupaikkakunnalla, merkonomin papereilla. Vastaavat puhelimeen, palvelevat ja neuvovat asiakkaita, valmistelevat pomon päätökset, laskuttavat. On erityisala, heidän on täytynyt matkan varrella oppia siitä aika paljon että osaavat neuvoa asiakkaita ja valmistella paperit. Pitävät palkkaa aika pienenä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin 1500-3400€ riippuen täysin tehtävän kuvasta. Jos olet vain arkistoimassa, vastaamassa puhelimeen ja keittelemässä kahvia, sanoisin alle 2000€ ellei kyseessä ole kansainvälinen yritys, jossa englannin kieli nostaa palkkaa. Jos taas olet ylimmän johdon assistentti, teet talouteen tai henkilöstöasioiden hoitoon liittyviä hommia, palkka lähtee nousemaan. Työkokemus ja tehtävien vastuullisuus merkitsevät eniten. Eri asia on sitten vielä se, jos haet kyseisiä tehtäviä ilman koulutusta tai ammattikoulutaustalla. Tutut, alle 5v. toimistohommissa (aspa ja avustavat toimistotyöt) olleet merkonomit ovat saaneet 1500-2200€, peruskoulupohjalla ei taida päästä edes toimistotöihin..? Eli riippuu aika paljon taustasta, kokemuksesta ja vastuunmäärästä.
Onkohan mitään mahdollisuuksia tulla valituksi, jos on muulta alalta alempi korkeakoulututkinto ja tehnyt kuitenkin työssään paljon erilaisia toimistotöitä ja valmis hankkimaan vielä liiketalousalaltakin virallisen tutkinnon?
1680€, Etelä-suomi mutta ei pk-seutu. Arkistointia, puhelimeen vastaamista, laskujen ym. postin avaus. Todella simppeliä perustyötä, tykkään. Käteen jää noin 1350€.
Ne, jotka itse tiedän, saavat perus toimistohommista n. 1800-2000 €.
Alaiseni saavat toimistotyöstä 2300 ja 2600 välillä. Juuri tullut tuon 2300 ja pisinpään ollut tuon 2600. En usko, että on kaukaa haettua esittää toive tuon 2300 pintaan. Tuoreinman haun toiveet oli 1900 ja 3000 välillä.
2150, valtiolla ja tuossa on kokemuslisät mukana 😂 Yksityisellä sain 2500. Tämä itä-suomesta.
Pääkaupunkiseudun palkkataso erityisesti kiinnostaa. Ap