hyödytöntä terapiaa ja rahat menee..
Taas oli turhaa terapiaa. Koko aika meni kun puhuttiin arjen asioista. Sitä voi jutella kaverin kanssa samasta!
Rahaa meni taas ja yhteiskunnan rahaa.
Ja tuo ei auta mua!
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Terapeutin on vaikea tietää mistä olet valmis puhumaan.Joskus kipeitä asioita ei voi ottaa esille kuin pienen pieninä palasina kerrallaan .Terapeutti kyllä kestää ne, eivät ne häntä satuta mutta ei hän voi tietää mikä on sinun sietokyky/kantokyky.
Yleensä alkukeskustelun jälkeen ollaan siirrytty yhteen menetelmään ja sitä odotin turhaan.
Tää on tapahtunut ennenkin kun lasku oli myöhässä, niin oli pelkkää lässytystä.
Ja tämä maksaa Kelalle yli 80 euroa kun puhutaan tyyliin verhokankaista.
Listaa asiat ja ongelmasi paperille ylös ja otat siitä aina aiheen käsittelyyn.
Terapia"tunti" on niin lyhyt, ettei siinä saa kuin asian esille niin jo pitää lopettaa. Seuraavalla kerralla ei saa sitä asiaa samalla lailla esiin , tai juonesta kiinni. Tuntuu , että kaikki jää kesken.
Kyllähän henkilökemia vaikuttaa paljon , puhutaanko samasta asiasta vai toinen toisen ohi.
Joka istunnolla ei tietenkään voi puhua vereslihalle asti . Asiat pitää jättää hautumaan ja kypsymään.
Kovaa työtä se on ja välillä voi olla tosi raskasta.
Terapeutti saa joka tapauksessa rahansa. Hän hyötyy vaikka asiakas ei hyotyisikään.Terapeutilla on aina motiivi jatkaa
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti saa joka tapauksessa rahansa. Hän hyötyy vaikka asiakas ei hyotyisikään.Terapeutilla on aina motiivi jatkaa
Niin on. Tosi kurja olo kun huomaa että on maksanut turhasta.
Onko psykodynaaminen/psykoanalyyttinen terapeutti? Sellaiseen terapiaan kuuluu ajatus, että mistä tahansa saa puhua, vaikka sitten kaupassa käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Onko psykodynaaminen/psykoanalyyttinen terapeutti? Sellaiseen terapiaan kuuluu ajatus, että mistä tahansa saa puhua, vaikka sitten kaupassa käymisestä.
Ei. Sen pitäis olla traumaterapeutti.
Ongelma taitaa olla, että ensin pitää rakentaa luottamussuhde terapeuttiin ja vasta sen jälkeen voi alkaa avaamaan haavoja. Yleensähän ihminen haluaisi keskustella tietyistä teemoista ja välttelee niitä asioita, joiden muuttaminen olisi keskeistä nimenomaan terapian kannalta. Se, että terapeutti alkaa v*tuttaa, voi olla uuden alku.
Aivan kuin tämä aloitus olisi nähty jo monta kertaa aiemminkin?! Etkö tosiaan saa suutasi auki terapian kökköydestä vai onko tämä yleinenkin ongelma, että puhutaan niitä näitä? Sukulaiseni kun kävi terapiassa, hän oli välillä tosi puhki siellä käytyjen keskusteluiden rankkuudesta.
Ei se puhu vaikeista asioista enkä minä pysty.
Espoossa ainakin terapeutit ovat yhtä tyhjän kanssa
En tiedä voiko terapeutti sanoa - sinulla on nyt tässä ja tässä ongelma, ehkä odottavat potilaan itsensä ilmaisevan missä mättää. Ongelman tulisi olla potilaslähtöinen ei terapeutin keksimä.
Mitä tarkoitat tuolla, että lasku oli myöhässä? Miten se liittyy siihen, millaista liirumlaarumia terapiassa puhutaan?
Minä tosiaan olen kokenut sen hankalaksi että juuri potilaan täytyy tietää mitä tarvitsee, mikä itselle sopii, sekä myös todeta että tämä ei ole minun juttuni ja/tai henkilökemia ei toimi. Ammattilaiset eivät "saa" tällaisia asioita sanoa, ainakaan kovinkaan suoraan. Ehkä jotta eivät loukkaa potilasta? Omalla kohdallani kukaan ei ole sanonut mitään kunnes olen itse alkanut epäilemään että ehkä tässä mennään väärään suuntaan. Pitkään olen myös roikkunut väärissä ihmisissä/terapeuteissa, koska en ole tajunnut että kemia ei toimi. Mutta hankalaahan tuo on mt-ongelmaisena todeta, kun epäilee olevansa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla, että lasku oli myöhässä? Miten se liittyy siihen, millaista liirumlaarumia terapiassa puhutaan?
En ole siis maksanut laskuani vaan se on myöhässä. Tuli mieleen että tekeekö se tahallaan tuon koska tämä on tapahtunut aikaisemminkin.
Liittyen laskunmaksuun.
En ymmärrä missä te käytte kun terapianne maksavat. Mä kävin just kaks vuotta terapiassa kerran viikossa eikä maksanut mulle senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko terapeutti sanoa - sinulla on nyt tässä ja tässä ongelma, ehkä odottavat potilaan itsensä ilmaisevan missä mättää. Ongelman tulisi olla potilaslähtöinen ei terapeutin keksimä.
Ei mun terapia ole ongelman ratkaisua.
Yllättävän monen olen kuullut toteavan, että ei saa tai ole saanut hyötyä terapiasta, olipa syy nyt sitten kenessä tahansa. Pitäisiköhän tehdä jotain, että sitä apua jostain oikeasti saisi? Kalliit höpöttelyhetket ovat ajantuhlausta, samoin aika arveluttavaa, että jokin ventovieras saa tietoonsa luottamuksellisia asioita kasapäin.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monen olen kuullut toteavan, että ei saa tai ole saanut hyötyä terapiasta, olipa syy nyt sitten kenessä tahansa. Pitäisiköhän tehdä jotain, että sitä apua jostain oikeasti saisi? Kalliit höpöttelyhetket ovat ajantuhlausta, samoin aika arveluttavaa, että jokin ventovieras saa tietoonsa luottamuksellisia asioita kasapäin.
Tekis mieli valittaa Kelalle ja sille taholle jolta sain tämän terapeutin nimen.
Se ei ymmärrä perhedynamiikkaa, ei osaa puhua siitä. Ei ota vaikeita asioita puheeksi.
Se voisi auttaa jos niistä puhuttaisiin.
Välillä terapia on vain tavallista juttelua jota voin tehdä tuttujeni kanssa.
Käymme moniongelmaisen lapsen kanssa terapiassa ja täytyy sanoa, että yhteiskunnan rahat menevät hukkaan. Kukaan ei hyödy mitään. Sellaista liirum laarum huokailua ja lässyttämistä että huh huh. Yritän tsempata lasta ( 7v) menemään terapeutin vastaanotolle ja puolet ajasta olen siellä mieheni kanssa myös. Emme koskaan arvostele terapeuttia lapsen kuullen ja olemme kaikinpuolin myönteisiä, mutta jopa lapsi on huomannut miten turhia nuo käynnit ovat ja turhautuu siihen lässytykseen.