Uskaltaako Finnairin lennot ostaa "käteisellä" vai kannattaako käyttää Visaa?
Lentoja olen varmassa ja helpoin olisi maksaa lennot suoraan tililtä, kun visalla ei ole luottoa tarvittavaa summaa. Mutta onko luotolla maksaminen aina järkevämpää?
Kommentit (11)
On jos Finnair sattuisi menemään konkurssiin. Kuinka todennäköistä se on? Itse olen rohkeana ostanut Finskin lippuja suoraan tililtä.
Maksa lennot AINA JA ILMAN POIKKEUSTA luottokortilla.
Jos lentoyhtiö menee nurin, niin luottokorttiyhtiöltä saa käyttämättömistä lennoista rahat takaisin. Itsellä kävi juuri näin AirFinlandin konkurssin kohdalla. Maksoin kahdet lennot Espanjaan. Ensin sinne meni lapset viikoksi mummin luokse. Kun tulisivat takaisin, niin menisimme muutamaa viikkoa myöhemmin koko perhe. Kävikin sitten niin, että lentoyhtiö meni konkkaan kun lapset olivat Espanjassa. Sain Luottokunnalta rahat lasten paluulennoista ja perheen edestakaisista lennoista.
Jos olisin maksanut esimerkiksi verkkopankilla, niin en olisi saanut mitään takaisin, ainakaan kovin pian. Jotain korvauksia muistaakseni maksettiin huomattavasti jälkikäteen.
Olen ostanut pankkitililtä maksamalla parin kuukauden päähän. Ehkä vuoden päähän en ostaisi, eihän sitä tiedä mitä vuodessa Finnairillakin ehtii tapahtua.
Ruostumaton Teräsrotta kirjoitti:
Maksa lennot AINA JA ILMAN POIKKEUSTA luottokortilla.
Jos lentoyhtiö menee nurin, niin luottokorttiyhtiöltä saa käyttämättömistä lennoista rahat takaisin. Itsellä kävi juuri näin AirFinlandin konkurssin kohdalla. Maksoin kahdet lennot Espanjaan. Ensin sinne meni lapset viikoksi mummin luokse. Kun tulisivat takaisin, niin menisimme muutamaa viikkoa myöhemmin koko perhe. Kävikin sitten niin, että lentoyhtiö meni konkkaan kun lapset olivat Espanjassa. Sain Luottokunnalta rahat lasten paluulennoista ja perheen edestakaisista lennoista.
Jos olisin maksanut esimerkiksi verkkopankilla, niin en olisi saanut mitään takaisin, ainakaan kovin pian. Jotain korvauksia muistaakseni maksettiin huomattavasti jälkikäteen.
Airfinland olikin halpalentoyhtiö.
Olipa yllätys, että meni konkurssiin.
Sitäpaitsi ainakin uskoisin että finskin työntekijöille maksetaan ihan ok palkkaa. Samaa ei voi sanoa kaikista yhtiöistä ja niiden ihmisistä. Jotkut tulevat työpaikalle vaan aukomaan päätään.
Anttilan konkurssin jälkeen olin tyytyväinen, että useamman tuhannen ostos oli Visalla. En minä sitä ollut osannut ennustaa, ja olisimme sen voineet tililtäkin maksaa. Mutta kierrätämme kaiken ison Visan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei Finnair ole halpalentoyhtiö...
Ainoastaan sen palvelu on halpayhtiöiden tasoa.
Tai sitten ihmiset noin yleensä ottaen tahtovat aukoa minulle päätään. Pilaan niiden yhtiön maineen... en enää matkusta halpalentoyhtiöillä. Vittuilut tulee omalle naamalle...
Ei minulle vielä kukaan ole koskaan Finnairilla päin naamaa nauranut, että kuvitteleeko saavaat apua jos et maksa.
Voit siirtää rahaa tililtä visalle milloin vain, vaikka enemmän, kuin olit ostanut mitään, jolloin visalla on taas rahaa.