Jos nainen aikoo tehdä 3 lasta niin kuinka monta vuotta hän on poissa työelämästä?
Kommentit (8)
Minimissään noin yhden vuoden (3 x 4 kk). Maksimissaan loppuikänsä. T. Kolmen lapsen äiti.
Sehän riippuu ihan siitä, kuinka tiheään ne lapset tekee. Jos vuoden ikäerolla, niin sitten on varmaan työelämästä pois 5 vuotta, mutta jos kolmen vuoden välein niin sitten 9 vuotta. Tai jos käy siinä lastenteon välissä töissä niin sitten kolme kertaa kolme vuotta. Tämä siis jos aikoo hoitaa lapset kolmivuotiaaksi asti kotona. Itse olin viimeisen lapsen saadessani työelämästä pois 1,5 vuotta.
Riippuu aika paljon lasten ikäerosta ja aiitä, että palaako äiti välillä työelämään vai tekeekö lapset ns putkeen.
Minä olin yhteensä 5.5 vuotta. Lapsilla isot ikäerot, mutta jokainen on hoidettu 3v kotona. Välissä kävin töissä ja mies piti myös pitkän hoitovapaan jokaisen kohdalla.
Kyllä se äiti ilmoittaa sulle milloin tulee töihin. Keskity vain niiden tuuraajien hankkimiseen siksi aikaa
Itse olen ollut joka lapsen (3 kpl) kanssa kokonaan pois töistä vain 8-9 kk. Mutta osa-aikaisena olen ollut senkin edestä. Noin äkkiä laskettuna viimeisistä kymmenestä vuodesta olen ollut kaksi vuotta täysipäiväisenä työntekijänä, 2,5 vuotta vanhempainvapailla ja loput 50-prosenttisella työajalla. Lapset ovat menneet hoitoon 2,5-4,5-vuotiaina.
Keskimäärin vuoden per lapsi, siis aika vähän
Jotkut on sairauden vuoksi poissa työuransa aikana enemmän, vaikka joku onnettomuus, jalka poikki, syöpä, yms
Joku voi olla vuoden sairaslomalla mielenterveyso helmien vuoksi
Kun saat tuloksen selville, niin voit laskea, kuinka monta vuotta ehtii olla töissä ennen jäämistään eläkkeelle. Jos nainen aloittaa työt 24-vuotiaana ja jää eläkkeelle 70-vuotiaana, niin oletko tosiaan sitä mieltä, että kyseessä on liian pitkä poissaolo?