Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin uudessa työpaikassa ja jo viikon päästä sain negatiivista palautetta.

Vierailija
24.01.2018 |

En halunnut tehdä pidempää sopimusta paikkaan, jossa luultavasti tuntisin itseni täysin riittämättömäksi.
Koskaan aiemmin mulle ei ole käynyt näin.
Aina ennen on ymmärretty paremmin, että uudella työntekijällä menee aikaa oppia uudet kuviot ja mahdollisesti uusi työnkuva.
Vetosin työnkuvan liikaan fyysisyyteen, vaikka totuus on se, etten halua miksikään likasangoksi.
Tiedän arvoni myös työntekijänä ja tiedän, että olen riittävän hyvä.
Monesti on soiteltu peräänkin entisistä paikoista..

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sanompa nyt kuitenkin vaikka olen varma ettet kuuntele vaan pelkkä validointi kelpaa: rivien välistä on luettavissa liian suuri ego ja epävarmuus. Ei kannata ottaa liikaa itseensä negatiivisesta palautteesta, mutta samalla ei myöskään sivuuttaa kokonaan. Siellä on usein totuuden siemen.

Nyt on kyllä itsetutkiskelun paikka.

Vierailija
22/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP sanompa nyt kuitenkin vaikka olen varma ettet kuuntele vaan pelkkä validointi kelpaa: rivien välistä on luettavissa liian suuri ego ja epävarmuus. Ei kannata ottaa liikaa itseensä negatiivisesta palautteesta, mutta samalla ei myöskään sivuuttaa kokonaan. Siellä on usein totuuden siemen.

Nyt on kyllä itsetutkiskelun paikka.

Mihin ihmeeseen oletuksesi perustuu ja osaatko ihminen lukea: Olin ihan paska selvätikin ja näin viisaimmaksi vetäytyä! :D

Tavutanko? :D

Se ei ole päätöskysymys millainen ihminen olen ja mitä ajattelen. Sä et sitä mistään kristallipallosta näe! :D

Tässä työssä ei sentän tarvinnut kuunnella alatyylistä vihjailua..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä se on vakava itsetutkiskelun paikka, jos mustamaalaa alaistaan ja häiritsee seksuaalisesti. Tämä ihan vaan sivusta.

Vierailija
24/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin mielestä se on vakava itsetutkiskelun paikka, jos mustamaalaa alaistaan ja häiritsee seksuaalisesti. Tämä ihan vaan sivusta.

Tuollainenhan voi tuhota itsetunnon täysin ja tehdä vaikka kokonaan työkyvyttömäksi.

Vierailija
25/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut negatiivista palautetta ja vedät herneet nenään.

Jos et ole hoitanut työtä niin kuin pitäisi, niin tottakai palaute on paikallaan.

Miten voit oppia työn hyvin jos et saa palautetta tehdystä työstä?

Joskus se palaute on negaa ja joskus positiivista ja ne pitää osata ottaa vastaan , negatiivisesta palautteesta tietysti täytyy ottaa opiksi ja positiivisesta palautteesta tiedät että hyvin pyyhkii.

Vierailija
26/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut negatiivista palautetta ja vedät herneet nenään.

Jos et ole hoitanut työtä niin kuin pitäisi, niin tottakai palaute on paikallaan.

Miten voit oppia työn hyvin jos et saa palautetta tehdystä työstä?

Joskus se palaute on negaa ja joskus positiivista ja ne pitää osata ottaa vastaan , negatiivisesta palautteesta tietysti täytyy ottaa opiksi ja positiivisesta palautteesta tiedät että hyvin pyyhkii.

Syö p*skas! Sivusta.

Vierailija
27/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä vaikuttaa tuo entisen esimiehen mistamaalaus kampanja. Tuhosi mun itsetunnon aika huolella..

ap

Vierailija
28/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinusta valitettiin aiemmissakin paikoissa? Silloin se syy todennäköisesti on peilissä

Copy pasteta tähän se kohta, josta tuo käy tekstistäni ilmi? Narsisteja on ollut työkavereina kyllä, mutta pääsääntöisesti pomot on ollut tyytyväisiä. Mut copy pasteta, kiitos. :)

ap

Aiemmassa työpaikassani näitä "kokeilijoita" oli aika paljonkin jopa ja paljon nuorempiakin.

Vierailija
29/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinusta valitettiin aiemmissakin paikoissa? Silloin se syy todennäköisesti on peilissä

Copy pasteta tähän se kohta, josta tuo käy tekstistäni ilmi? Narsisteja on ollut työkavereina kyllä, mutta pääsääntöisesti pomot on ollut tyytyväisiä. Mut copy pasteta, kiitos. :)

ap

Aiemmassa työpaikassani näitä "kokeilijoita" oli aika paljonkin jopa ja paljon nuorempiakin.

Ja mitenhän helvetissä tuo minuun liittyy, jos minä olen seurannut sivusta..

Ap

Vierailija
30/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista tuo negatiivinen palaute oli? Muuntele vaikka vähän, jos pelkää tunnistamista.

Vierailija
31/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä ja varsinkin työelämä (joskus) on! Ei koskaan aina voi onnistua ja olla  se työporukan tyyppi jota kehutaan jokaisesta asiasta. Välillä vaan pitää epäonnistua ja myöntää epäonnistuvansa. Täytyy Osata myöntää omat virheet ja osata korjata virheet jatkossa, eli kehittää itseään. 

Vierailija
32/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tuo negatiivinen palaute oli? Muuntele vaikka vähän, jos pelkää tunnistamista.

Ihan asiallista ja aiheellista. Ei menty henkilökohtaisuksiin tms niin kun monilla on tapana. Eikä uhkailtu satuttamisellakaan. Kyllä, kaikki on kuultu. Narsisteja löytyy. Silti olen ollut kysytty työntekijä. Hassua sinänsä.. Olen ylikiltti reppana, tiedetään.

ap

Vierailija
33/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikoista on kova kipailu työstä/työpaikasta ja on todella yleistä, että työkavereita pyritään "mustamaalaamaan" pomolle ja siinä sivussa vähän itseään tuoda paremmin esiin,  tyyliin "tein taasen sellaisen ja sellaisen jutun". Hyvä pomo toki huomaa aikas nopeasti nämä itsensä nostajat, mutta on sitten noita pomoja, jotka tykkäävät ns. pe*seensä nuolemisesta. Uudessa työpaikassa ottaa aikansa päästä "sisään" taloon ja tutustua muihin työntekijöihin eli löytää paikkansa.

Sellaisen huomion olen itse vuosikymmenien saatossa tehnyt, että vaikka vaihdan työpaikkaa löytyy sieltä uudesta "samat työkaverit" eli mieleen tulee, tuohan on juuri kuten se ja se sieltä edellisessä paikassa. Olenko ainoa?

Vierailija
34/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se elämä ja varsinkin työelämä (joskus) on! Ei koskaan aina voi onnistua ja olla  se työporukan tyyppi jota kehutaan jokaisesta asiasta. Välillä vaan pitää epäonnistua ja myöntää epäonnistuvansa. Täytyy Osata myöntää omat virheet ja osata korjata virheet jatkossa, eli kehittää itseään. 

Olet oikeassa, mutta just nyt ei vaan pysty. Painetta vähän joka puolelta.. En halua sitoutua vaan tehdä töitä vaikka vuokra firmojen kautta mieluummin.

ap

Vierailija
35/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallista ja aiheellista. Ei menty henkilökohtaisuksiin tms niin kun monilla on tapana. Eikä uhkailtu satuttamisellakaan. Kyllä, kaikki on kuultu. Narsisteja löytyy. Silti olen ollut kysytty työntekijä. Hassua sinänsä.. Olen ylikiltti reppana, tiedetään.

ap

Jos palaute oli asiallista ja aiheellista, eikö se olisi kannattanut ottaa vastaan ja korjata puutteet, jos mahdollista?

Vierailija
36/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä nyt on ongelma? Itse myönsit että kritiikki on asiallista ja aiheellista, eli otti siis vain egon päälle?

Tottakai palautetta annetaan vaikka olisit ollut kaks tuntia töissä, jos sille palautteelle on aihetta. Tietysti jos olet joku opiskelija ensimmäisessä paikassa töissä, niin voisi ehkä olettaa saavansa sitä armonaikaa, mutta kyllä ammattilaisia saa kehua ja kritisoida jos aihetta on.

Vierailija
37/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos palaute oli asiallista ja aiheellista, eikö se olisi kannattanut ottaa vastaan ja korjata puutteet, jos mahdollista?

En halua että työ kuormittaa kohtuuttomasti. Sopivasti, mutta jatkuva riittämättömyyden tunne ei, ei..

ap

Vierailija
38/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tässä nyt on ongelma? Itse myönsit että kritiikki on asiallista ja aiheellista, eli otti siis vain egon päälle?

Tottakai palautetta annetaan vaikka olisit ollut kaks tuntia töissä, jos sille palautteelle on aihetta. Tietysti jos olet joku opiskelija ensimmäisessä paikassa töissä, niin voisi ehkä olettaa saavansa sitä armonaikaa, mutta kyllä ammattilaisia saa kehua ja kritisoida jos aihetta on.

Mulla on nyt vähän sama tilanne, kun opiskelijalla ensimmäisessä työpaikassa.. Eli ei juurikaan kokemusta alalta.

Ap

Vierailija
39/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaisin homman, ymmärtäisin kritiikin täysin.

ap

Vierailija
40/47 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ensimmäinen työpaikka, jossa olet saanut tuontyyppistä palautetta?