Miksi jätät sonnat pitkin pönttöä työpaikalla?
...tai millään paikalla? Vessaharja löytyy kyllä, miksi et käytä sitä vaan jätät kauheat laastit pönttöön?
Kommentit (94)
Koska se pönttö on siellä ihan sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä edelleen joku käy aamuisin räjäyttämässä hanurinsa pönttöön ja jättää siivoamatta. Oikein sellaiset mahtipontiset roiskeet. Saattaa kyllä nykyään siivoillakin vähän, mutta siihen "kaulukseen" jättää silti kauheat roiskeet. Miksei niitäkin siivoa, ken tietää.
Oon ajatellut, että vois ihan nyt ottaa tavoitteeksi saada selville, kuka tämä perseenräjäyttäjä on. Beware...
Ymmärrän, että kun joka aamu noin käy niin täytyy olla jotain aika ikävää vaivaa suoliston kanssa. En silti käsitä, miten kehtaa olla siivoamatta jälkiään.
Mä niin hajosin pari päivää sitten samaan. Aamulla wc oli siisti, lounaan aikoihin toinen pytty oli räjäytetty ja iltapäivällä se puhdaskin oli käyty räjäyttämässä ja sirottelemassa roiskeet istuimelle sekä kannen selän taakse jäävään osaan.
Jäljistä päätellen saman ihmisen toimesta. Ei siis ollut aamun sotkuillensa halunnut istua ja päätti sotkea toisen pöntön vielä pahemmin.
Ei uskoisi, että tässäkin toimistossa kaikki wc:n käyttäjät ovat aikuisia :/
Samaa ihmetellyt omalla työpaikalla. Joku käy päivittäin heittämässä varpusparven niin, että koko pöntön takaseinä ja osin renkaallakin on kakkaroiskeita. Pöntössä lisäksi liejua, kun ei ole viitsitty edes vetää kahteen kertaan.
Sitten käsipyyhetelineestä revittyjä paperinpalasia on pitkin lattiota.
Ihan käyttökelvoton vessa, paitsi heti siivoojan käynnin jälkeen. Onneksi on useampi vessa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei paljon vettä säästellä, kun av-armeija putsaa pönttöjään.
Suomessa pöntön voi vetää vaikka 10 kertaa koska vesi valuu muuten jokia pitkin mereen. Eri asia jossain aavikolla.
Ihanaa, kohtalotoveri. Mun työkaveri käy joka aamu sotkemassa toimiston ainoan naistenvessan. Usein olen hänen jälkiään siivonnut ja ihmetellyt, miksi ei voi a) hoitaa hommaa ennen töihin lähtöä b) siivota omia jälkiä kuten normaalit ihmiset. Kyseessä on kuitenkin korkeasti koulutettu 30-vuotias nainen. Tällä hetkellä hän on lomalla ja kummasti on vessa pysynyt puhtaana.......
Ulostesiirto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu työtehtäviin.
Käykö sulla joku assistentti pyyhkimässä sun hanurinkin, kun ei kuulu sun työtehtäviin?
No ei kai se kuulu, jos ei ole firman siivoojana?
Tottakai olen sitä mieltä, että jokainen korjaa jälkensä vessassa. Vetää vessan ja suihkuttaa ne paskat pois, panee roskat roskiksiin jne.
Mutta mun duunissa ainakin kaikki pesuaineet ova siivoojan kärryssä ja kärry lukon takana. Meillä tämä ihana siivooja-mies käy kerran päivässä pesemässä vessat, pytyt, Lavuaarit ja pinnat pesuaineiden kanssa ja hänelle maksetaan siitä.
Siksi en rupea hänen töitään tekemään.Ihan kuin kukaan olis väittänyt, että pitäisi jollain kloriitilla ruveta kuuraamaan...
Ei kloriitilla, mutta vastustan sitä harjapesua juuri siksi, että moni ei halua koskea siihen harjaan ja nähdä sitä mönjää siellä kupissa.
Olen keskustellut tästä asiasta työkavereiden kanssa.
Jos ei ole pesuainetta, en koske harjaan vaan suihkuttelen.Pari pointtia:
1. Olen samaa mieltä, että se mönjä ja harja voi olla vähän ällöttävä. Mielestäni se on kuitenkin vähemmän ällöttävä kuin se laasti pöntössä.
2. En vastusta suihkuttamista. Kuitenkin juuri tuosta johtuen en ikinä käytä sitä bideetä sen varsinaiseen tarkoitukseen eli alapään huuhtomiseen. Voin kuvitella mitkä paskapöpöt siinä "luurissa" on kun porukka sillä painepesee paskojaan.
Ap
Vieraat ulostebakteerit ovat itseasiassa hyvinkin terveellisiä ja suojaavat ylihygieniasta, lääkkeistä ja ruokavaliosta johtuvilta suolistosairauksilta.
Sairaalassa tehty ulosteensiirto on EHKÄ hieman eri asia kuin vahingossa työkaverin ulostemonsterit likaisesta bideesuihkusta suoraan limakalvoille..
En jaksa vetää pulttia näistä, vaan otan sen harjan ja pyyhkäisen toisen raidat pois. Itse olen joskus niin kiireessä ja hajamielinen että pelkään unohtavani tarkistaa pöntön tai vetää sen. Nolottaa ihan ajatella, että jos joskus on vahingossa unohtanut vetää vessan ja just on ollut menkat tai joku kaamea ripuli. Sellaista on joskus kotona sattunut.
Ja koska tiedän, että vahingossakin voi unohtaa ja ihmisillä on kiire niin en jaksa manata muiden raitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu työtehtäviin.
Käykö sulla joku assistentti pyyhkimässä sun hanurinkin, kun ei kuulu sun työtehtäviin?
No ei kai se kuulu, jos ei ole firman siivoojana?
Siivvojan tehtäviin ei kuulu keneköään peruskoulun käyneen roskien tai paskojen siivoaminen
Mistä erottaa peruskoulun käyneen paskan yliopiston käyneen paskasta?
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää vielä enemmän vetämättä jääneet pökäleet pöntössä. Kaiken kruunuksi MONESTI niiden seurana ei ole uiskennellut lainkaan paperia. Jo vuosia olen miettinyt, että eikö jotkut oikeasti pyyhi paskomisen jälkeen persettään.
Voi kuule, tietäisitpä kuinka moni mies ei pese käsiään tultuaan vessasta. YÖK!
Kannattaa vetää vessa kertaalleen ennen koko toimitusta. Sinne pöntön alapohjaan jää usein jotain sellaista melkein näkymätöntä, johon ne laastit sitten jäävät helpommin kiinni.
Olen usein ihmetellyt että missähän kunnossa joidenkin ihmisten vessat ovat kotonaan, kun jättävät yhteiskäytössä olevat niin siivottomaan kuntoon.
En jätä.
Mulla on tapana laittaa vessapaperia siihen posliiniosaan, johon muuten jäisi kakkaraidat. Todella kätevä tapa, ei tarvitse kuurata harjalla, itseäni jotenkin inhottaisi koskea siihen.
Siinä ei paljon vettä säästellä, kun av-armeija putsaa pönttöjään.