Joulu-uupumus
Tämä ja edellinen viikonloppu vierähti lahjojen hankinnassa/itse tekemisessä, kodin joulukoristeluissa, joulusiivouksessa jne eikä jäänyt laisinkaan aikaa palautumiselle töistä... Nyt vannon, että ensi vuonna ripottelen hommat loka/marraskuulle ja joulukuussa vaan nautin! Mites teillä muilla sujuu?
Kommentit (23)
Sammutan valot ja sytytän kynttilät. Ja kas joulu on taas 🎄🕯🎅
Pikkuhiljaa valmistellen, ei mitään kiirettä eikä stressiä.
Itselläni oli jo tänä vuonna ajatuksena aloittaa ajoissa. Nyt olen monta viikkoa sairastellut, joten ajatukseksi jäi. Ehkä ensi vuonna.
Hyvin menee. Lahjat ostettu kivijalkaliikkeistä jo marraskuussa. Helppoa, kun paketoivat kaiken valmiiksi. Petivaatteet pidin pihalla jo viikolla, kun oli pakkasta. Ollaan oulu omalla perheellä, joten perussiivous riittää. Teinit leipoo piparit, mies hoitaa kuusen ja paistaa kinkun. Jotain leivon ja laatikot ostan leipomosta. Kodin koristelu on ihanaa, sitä tehnyt hiljalleen, eka kausivalot, sitten tähdet ja jouluverhot ja tyynynpäälliset ja viimeisenä tänään tontut.
Otan aina pari kolme päivää ennen joulua lomaa , niin silloin pystyy tehdä jouluvalmistelut ja ehtii rauhoittuakin. Mitä sitä turhaan hössöttämään kovin aikaisin.
En hössötä. Lahjat on ostettu viime viikolla. Ensiviikolla vois ostaa kaupasta valmista jouluruokaa jääkaappiin odottamaan joulua.
Tuollainen pieni muovinen kuusi on ollut kohta kuukauden pöydällä koristeena.
Tarviiko edes mitään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Otan aina pari kolme päivää ennen joulua lomaa , niin silloin pystyy tehdä jouluvalmistelut ja ehtii rauhoittuakin. Mitä sitä turhaan hössöttämään kovin aikaisin.
Aika harva saa AINA lomaa ennen joulua. Lienet suosiossa työpaikalla?
Me tehdöän mitä ehditään ja jaksetaan. Kohta 2 kk oltu taaperoperheessä kipeinä, joten kovin paljoa ei. Viimeksi perjantai aamuna oksensin itse ja totesin vaan että jospa nyt oltais terveinä edes jouluna, niin että pysyisi sapuskat sisällä, olkoon Saarioisen valmista laatikkoa tai mitä tahansa. :D
Miksi joulusta pitää stressata? Ihana vaan hiljentyä ja hankkia pari semmosta ruokaa, joita sillä hetkellä mieli. Jos en keksi jollekin lahjaa, niin en osta. Olen aika itsekäs kai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee firma kiinni pari päivää ennen joulua, niin kaikki saavat pitää lomiaan silloin, jos haluavat. Aukaistaan taas uuden vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
En oo vielä tehny mitään. Ylihuomenna toivottavasti jotain pientä.
Eipä siivousta voi vielä marraskuussa tehdä ja monet ruuatkin pakko valmistaa vasta jouluna
Akat uupuu töissä, kotona, harrastuksissa, onkoVITTUmitään paikka missä ette valita ja uhriudu????
Emme osta lahjoja, lapsille rahalahjat tilille, jouluviestit lähetämme korttien sijaan, ruuat ostan kaupasta ja viikkosiivous riittää. Ei yhtään stressiä! Yhdessäoloa, kirjaston kirjojen lukemsita ja rauhaa. Joulu.
Mikä joulustressi?? 🤪🤬🥵🥵🥵😈🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🤼🤼🤼🚴🧟🧟🧟🌀🌡🐷🐷🐷🦘🦘🦘🦘🦘🦘🍖🍗🍗🥩🍆🍆🍆🍑🍑🍑🥵🥵🥵😵
Olin viikonlopun kylpylälomalla. Huomenna vapaapäivä ja käyn ostamassa lahjat. Perjantaina siivotaan ja käydään ruokakaupassa. Siinä se. En leivo. Joulu relataan.
Minäkin aina ajattelen, että teen sitä ja tätä hyvissä ajoin, mutta kas, ei ole joulumieltä vielä ruska-aikaan. Ehkä olen niitä, jotka lopulta nauttivat siitä hösellyksestä ja tarvitsevat vähän buustia kiireestä. Siksi yritän ottaa tästä joulunajasta kaiken irti ja teen ilolla sen, mitä ehdin ja jaksan. Joulumusiikki päälle siivotessa, niin ei tunnu edes työltä. Eikä koko maailmaa tarvitse saada valmiiksi, kaappeja ei kannata joulukuussa siivota, nehän ehtii keväälläkin.
Isällä oli muistisairaus.. Kiukutteli sen joulukinkun kanssa, tilannut kyydin Lidliin: "ei siellä ollut kuin potkakinkkua ja minä kun en potkakinkkua osta". Kysyin, et ostitko edes potut ja loorat? - Ei. Minä sitten selkävääränä (ja -vikaisena) kannoin täyden repun ja muovikassit täynnä.Palkaksi sain kahvit ja homettunutta leipää. Isä lähti vessaan, niin sillävälin linkosin sen voikkarin ulos ikkunasta.
Ja mitä tekisin toisin? Vaikka uudestaan, kunhan vaan isä olisi elossa.
Miksi yritit tehdä käsin lahjoja yhtäkkiä paljon vai oliko se yksi. Kenelle joulukoristeet, onko muita koristelemaan. Miksi kerralla siivous eikä jaettuna eri päiville. Ehkä ajoissa voi ensi vuonna.