Olen pasifisti. Onko kysyttävää?
Vastaan järkeviin kysymyksiin sitä mukaa kun niitä tulee.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pasifismi kytketään usein vasemmistolaisuuteen? Eikö äärioikeistolainen voi olla pasifisti?
Tämä on oikeasti hyvä kysymys. Voisi jopa jättää tuon ääri- pois. Eikö oikeistolainen voi olla pasifisti?
Vierailija kirjoitti:
Jos Hitler olis sun keittiössä, ja sulla ois ase kädessä, niin ampuisitko?
No ampuisitko sinä sitten Napoleon Bonaparten , jos esim. sattumalta löytäisitkin sen vessastasi paskalla istumassa ja sinulla olisi sattumalta ruutiase, sanotaan vaikka ladattu musketti käsissäsi ?
Vierailija kirjoitti:
Avaatko kesällä oven ja pyydät kärpäsiä kiltisti poistumaan asunnostasi?
Huono vertaus : sota-aikana ne kyllä pörräilisivät mielummin ruumiskasoissa...
Kuinka pasifismi näkyy päivittäisessä elämässäsi?
Pasifistit eivät vastusta suoraan väkivaltaa vaan aseita ja sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pasifisti tekisi, jos Suomea vastaan hyökättäisiin aseellisesti?
Toimisi esimerkiksi lääkintämiehenä, autonkuljettajana tai tekisi osuutensa kotirintamalla tehtävissä jossa ei joudu vahingoittamaan toisia ihmisiä.
Olen pasifisti myöskin. En lähtisi mihinkään suoriin enkä epäsuoriin toimiin mitkä tukee sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko valmis sotimaan ja taistelemaan oasifismin puolesta sekä henkeen että vereen?
Olen valmis käyttämään väkivaltaa vain oman ja perheeni välittömän turvallisuuden takia.
omahyväinen pska - sitten hyväksyn ajatuksesi kun eroat täysin yhteiskunnastamme etkä koskaan tai missään käytä sen palvelua, luovut sossutuistasi jne
Kokeile kauanko tulet toimeen, en pidätä hengitys sitä odottaessa
Pasifismi on ihan ok juttu. Tosin mieleeni tulee lähinnä joku vanha sarjakuva jossa joku guru oli meditoituaan partansa pitkäksi keksinyt ikuisen elämän salaisuuden, mutta jätti sen absurdina asiana kertomatta kun taivaalla lenteli yhdinohjuksia.
Ihminen on melkoisen haitallinen elämänmuoto sekä itselleen että etekin telluksella ja luonnolle.
Miksi Tyyni valtameri on mielestäsi parempi kuin esim. Atlantti?
'No sir, I'm not a pacifist, sir. I'm a coward.'
Jos Hitler olis sun keittiössä, ja sulla ois ase kädessä, niin ampuisitko?