Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syöt sinkku jonka ruokakulut alle 200/kk?

Vierailija
23.01.2018 |

Siinä se tulikin!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on mennyt tässä kuussa ruokaan 188 €. 2 henkeä ja hyvin ollaan syöty.

Vierailija
22/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihaa ja broileri suikaleita. Tykkään wokista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vegaanista ruokaa. Kauden kasviksia ja hedelmiä paljon, lisäksi täydennystä pakastetuotteista esim. pinaattia, ja säilykkeistä (pavut lähinnä). Keittoja, esim yhdestä sipulikeittopussista (joku 70 senttiä kaupassa) saa 2-4 annosta riippuen kuinka nälkä on, ja siihen sitten vaan heittelee vähän jotain proteiinia sekaan, vaikka tofua, härkistä, soijaa, papuja tms.

Teen mahdollisimman paljon itse juttuja mitkä monet ostavat kaupasta, esim. ISOON annokseen hummusta tarvitaan purkki kikherneitä (maksaa alle euron), öljyä ja mieleisiä mausteita ja tästä sutii leivän päälle hummusta jonkun pari viikkoa ainakin.

Just kävin kaupassa ja ostin viikon ruuat, ehkä jotain pikku juttuja täytyy käydä ostamassa vielä kuten kauramaitoa, mutta ei mitään isompaa, ja hintaa tuli 27 euroa vaikka kävin kalliimmassa k-kaupassa - s-marketissa olis varmaan tullut loppusummaksi joku 23-24 euroa.

Vähän mielikuvitusta kehiin :)

Vierailija
24/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kg kanaa, reilu kilo täysjyväriisiä, 40 kananmunaa, pari kiloa porkkanoita ja kukkakaalia, muutama desi öljyä sekä parisataa grammaa pähkinöitä menee viikossa. Saa tuurilla 50e / vko.

Vierailija
25/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 per naama on aika reilu ruokaraha kuussa, ei edes pihistelyä. Itse teen ja ostan ihan normaalia jopa vanhanaikaista ruokaa: jauhelihakastiketta, pihvejä, lihapullia, broileria eri tavoin, kalaa eri tavoin, perunaa, pastaa, riisiä, hedelmiä, puuroja, leipää, juustoja, jogurttia, rahkaa, vihanneksia, leikkelettä sekä joskus valmiskeittoja tai muuta valmista sekä mehua ja maitoa. 100 e lisää niin saan herkkuja, alkoholia, hygieniatuotteet ja siivoustarvikkeet. Toki saisin kaiken pihistettyä tuohon 200 mutta voin ostaa laadukkaampaa ja luomua.

Vierailija
26/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin monilla täällä, paljon kasvisruokaa ja satokauden mukaan, eli nyt talvella on tullut syötyä paljon kotimaisia juureksia ja sitten taas ulkomaisia hedelmiä, varsinkin sitrushedelmiä. Niistä sitten paahdettuja uunijuureksia, sosekeittoja johon päälle raejuustoa/paahdettuja kikherneitä, muutenkin paljon papu/linssiruokia. Aika usein teen myös pizzaa, edullinen, hyvä ja helppo itsetehtynä :) Toinen on tortillat jos ite jaksaa tehdä lätyt niin edulliseksi tulee. Sit myös erilaiset thai/curryruuat kuuluu viikottaiseen ruokavalioon, aika usein jotain thaikeittoa mihin purkki kookosmaitoa, kasvislientä ja jotain vihanneksia ja sit jotain maustetahnaa ja siitäkin syön ainakin 2-3 kertaa. Joskus innostun leipomaan suolaisen piirakankin ja sitä mussutan pari päivää. 

Aamiaisella syön usein puuroa ja pakastemarjoja tai sitten munia.

Vierailija
27/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia kotiruokaa, ehkä noin puolet lämpimistä aterioista kasvisruokaa ja lopuissa on mukana munia/kalaa/lihaa. Esim. aamulla puuroa margariinisilmällä ja teetä, lounaalla edellisen päivän kirjolohipastasalaatin tähteet, leipää, vettä, kahvia, keksi, iltapäivällä kahvia, kotona porkkanakeittoa ja sämpylää tuorejuustolla ja suolakurkulla, myöhemmin illalla vielä teetä.

Oleellista on, että olen pienikokoinen nainen ja teen toimistotyötä, joten energiantarve on ihan toinen kuin jollakin 190 cm pitkällä bodaavalla raksamiehellä.

Vierailija
28/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Samoin teen usein pellillisen kasvispiirakkaa tai kasvispitsaa, jonka annostelen ja pakastan ...

Mä olen tosi tumpelo kaikenlaisessa leipoimisessa, joten mielelläni kuulisin joitakin ohjeita / vinkkejä helppoon kasivispiirakan tekoon. Millainen taikina pohjaksi ja mitä täytteeksi? Mielikuvitus ei tosiaan riitä edes täytteisiin, ruuan laitto ei ole kuulu ylipäänsä vahvuuksiini :D

Marttojen suolaisen piirakan pohja on ainakin tosi helppo. Ainekset vain sekaisin. Tämä on siis piirakkavuokaan. Jos teet pellillisen, niin kaksinkertaista ainekset:

2 dl vehnäjauhoja/sämpyläjauhoja

1 dl kaurahiutaleita

1/2 tl suolaa

1 tl leivinjauhetta

0.5 dl öljyä

1 dl vettä

Voitele/öljyä vuoka ja taputtele jauhoisin käsin taikina piirakkavuokaan. Tai sitten pellille levitellylle leivinpaperille.

Täytteeksi voit laittaa ihan, mitä kaapista löytyy, esim. tällaisina yhdistelminä:

- feta + pinaatti/parsakaali  (parsakaalista kannattaa raastaa varsi myös mukaan) Tähän sopii kivasti kirsikkatomaattien puolikkaat ripoteltuina munamaidon päälle

- aurinkokuivattu tomaatti + paprika + ananas

- porkkana + kaali

- soijarouhe + kesäkurpitsa

Itse paistelen kasviksia sipulin ja valkosipulin kanssa hieman ennen piirakkataikinan pohjalle ripottelua ja maustan samalla, jos haluan mausteisempaa. Esim. lisään currya, yrttimausteita jne. Valitettavasti ei ole määriä, kun laitan vähän summanmutikassa. Mutta netistä löytyy paljon ohjeita, joista voi katsoa mallia, kuinka paljon aineksia kannattaa varata minkäkin kokoiseen piirakkaan. 

Sitten vain munamaitoa tms. seosta päälle:

2-3 munaa + 2 dl maitoa/kermaviiliä/ruokakermaa + n. 1/2 tl suolaa, ripaus mustapippuria

Päälle voi ripotella vielä juustoraastetta ja siemeniä, paprikarenkaita, kirsikkatomaattia tms. koristeeksi ja lisämakua antamaan.

Uuniin 200 asteeseen noin puoleksi tunniksi. 

Vierailija
29/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin kahvia, ruisleipää, munakas,kurkkua ja tomaattia

Lounaalla pinaattikeittoa, tai bataattikeittoa, välipalana banaania, manteleita, kreikkalaista jugurttia, hunajaa.

Illalla broilerin koipia tai jotain perunasta, porkkanasta, sipulia,

Illalla kaurapuuroa ja teetä

Vierailija
30/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 30 € tienoilla saa yksi henkilö ravitsevaa ruokaa riittävästi viikossa, eli kuukaudessa sanoisin riittävän 120-150 €. Itse kannattaa valmistaa ruokansa, jos on aikaa. Esim ruoka-aineina: riisi, peruna, kana, kaurahiutale, kasvikset, hedelmät (+mahdollisesti itseleivotut leipä jne).

Noista saa loihdittua jo vaikka mitä.

Vierailija
31/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihviä, juustoja, perunafondueta, lihaa, halloumia, ruunebergintorttuja lidlistä jne.. just kaikkea sitä mitä näillä palstoilla on itketty rikkaiden touhuksi :D

Mutta joo ravintoloissa en käy, tupakka tai alkoholi ei oikein maistu ja työpaikalla voi valmistaa ruokia itse. (konttori on asunnossa)

Vierailija
32/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vegaanisesti. En ole sinkku, mutta vastaan silti kun ruokaan menee kuussa alle 200€ vaikka pari kertaa viikossa ruokinkin miesystävään. Arkisin syön koululla lounaan. Käyn useissa kaupoissa sen mukaan mistä tiedän tiettyjen tuotteiden löytyvän halvimmalla. Halpoja nuo pavut ja linssit on, tosin linssejä tulee käytettyä harvemmin. Syön enimmäkseen riisiä päivällisillä. Pakastevihanneksista teen erilaisia kastikkeita kuten currya (kaupan valmiita) teriyaki kastikkeita. Pastaan tomaattipohjaista kastiketta. Tosin pastaa syön aika harvoin. Tofua ostan halvalla aasiamarketeista, niistä löytää helposti puolet halvemmalta kuin perus marketeista. Jos olen oikein väsynyt laitan itselleni vain pussillisen nuudeleita pakastevihanneksien ja papujen kera. 

Curryn tykkään tehdä kookosmaitoon, laitan sekaan parsakaalta tai kukkakaalta (rainbowlta pakasteena 450g alle eurolla), kikherneitä, pirkan pakastemaissia n 45snt/200g, lehtikaalta ja joskus saatan laittaa sekaan tofua. Tarjoilen tämän riisin kanssa. 

Ostan vihannekset ja hedelmät kauden mukaan, tällä hetkellä appelsiinit on halpoja ja todella hyviä. Ostan myös tarjousten mukaan tuotteita. Tykkään laittaa iltapalaksi soijarahkaa/jugurttia hedelmien kera. Joskus lisään mysliä. Leipää syön suhteellisen vähän. Perunaa en syö oikeastaan ollenkaan, mutta sen sijaan tykkään syödä bataattia. Bataattiranskikset on todella helppo ja herkullinen ruoka tehdä itse. Kasvissosekeitot ovat todella helppoja tehdä tehosekoittimella. 

Kaupasta ostan esimerkiksi falafeleja (Pirkan falafelit on suht halpoja ja todella hyviä), joitain Tescon kasvispihvejä pakasteesta ja vegepuikkoja. Syön ulkona harvoin, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Kotona saa tehtyä halvalla ruokaa :)

Tuo säästää kyllä paljon ruokakuluissa. Eli menisikö enää alle 200€/kk, jos ei söisi koululla...

Vierailija
33/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia, kalaa, marjoja, puuroa, smoothieita, vihanneksia. Nykyään karkki ja herkkulakossa niin niihinkään ei mene rahaa. Ruokaan menee kuussa noin 150 euroa.

Vierailija
34/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista kotiruokaa syön. Keittoja, laatikoita, paistoksia. Olen sekasyöjä eikä minulla ole allergioita tai muita rajoitteita. Teen isoja satseja kerralla ja pakastan osan annoksina, niin ei tarvitse syödä samaa makaronilaatikkoa neljää päivää putkeen. Pakastimesta on myös helppo ottaa eväät töihin mukaan.

Vierailija
35/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikossa menee 25 e ruokaan, ei voi ostaa mitään ylimääräistä? Ostan itse aina jotain ylimääräistä keskimäärin 1,50-5 eurolla päivässä, kuten jälkiruuaksi rahkan, laten, jäätelöä tai sipsejä. Siihen kuluu vähintään kymppi viikossa. Pelkkien papujen tai puuron syöminen alkaisi olla pakkopullaa nopeasti. Jos teen yhtenä päivänä vähänkin monimutkaisemman kasvispastan, sen ainekset maksavat arviolta yli 6 euroa. Hieman halvemmalla pääsee ostoksissa, kun käy lidlissä, mutta 25e viikkobudjetti olisi silti kidutusta.

Vierailija
36/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleita paljon,juustoa,kananmunia.Vähemmän meetwurstia ja muuta.

Vierailija
37/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa, sekä eineksiä että itse tehtyä. Ravintolalounaita ei tohon budjettiin mahdu, mutta kaupasta saa ostaa melkein mitä haluaa. (Ok, kalliimpaa lihaa ja kalaa pitää varmaan säännöstellä.)

Vierailija
38/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kiinnostaisi tietää, mitä syö sinkku jonka ruokakulut on yli tuon.

No minäpä kerron.

Syön lähes pelkästään eineksiä (eli valmiita mikroaterioita) ja ostan leivät tuoreena kaupasta (ns. paperipussileipiä).

Ostan lähes joka päivä myös leivoksia, tuoretta pullaa ja croissantteja - kahvilasta tai kaupan paistopisteestä. Usein sieltä kahvilasta tarttuu mukaan myös suolaisia piirakoita tms.

Syön aika paljon erilaisia juustoja ja leikkeleitä.

Tykkään tuoreista marjoista yli kaiken ja niitä ostan myös lähes päivittäin.

Rahaa saan menemään varsin mukavasti noihin. Pystyisin kyllä elämään toisinkin, jos olisi pakko (ja opiskeluaikana näin teinkin).

Vierailija
39/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että olen taipuvainen reiluunkin alipainoon, ja siinä osasyy sille, miksi herkuttelen näin paljon, enkä ihan helposti aio syömisistäni tinkiä.

T. Nro 38

Vierailija
40/58 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 200e/henkiin näin perheelliselle kuullosta mitenkään vähältä? Meitä on 5 henkeä, kaksi aikuista (toinen syö lounaan töissä), yksi teini joka syö enemmän kuin aikuiset (lounas koulussa, vaikka saattaa syödä toisen lounaan kotonakin) ja taapero sekä leikki-ikäinen. Meillä kuluu 100e/vk ja siinä on mukana 1-v vaipat ja 3-v yövaipat. Syömme terveellisesti paljon kasviksia sisältävää sekaruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi