Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syöt sinkku jonka ruokakulut alle 200/kk?

Vierailija
23.01.2018 |

Siinä se tulikin!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kasvisruokaa, vähän kalaa ja juustoa. Suurimman osan leivästä teen itse.

Tykkään tehdä itse ruokaa, mutta käytän kyllä esim. pestoa, currytahnaa, salsoja, ja niitä en jaksa aina tehdä itse, joten niitä tulee ostettua valmiinakin.

Vierailija
2/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, keittoja, kaalilaatikkoa - kaali halpaa sesonkina, kuten nyt -, riisiä ostettuna etnisestä liikkeestä (halvempaa, eikä se kallista muutoinkaan ole). Vaihtelua lisukkeisiin pakastevihanneswokkipussista, esim. aterialla pääosin riisiä ja lihaa, mutta lisänä myös noita wokkivihanneksia.

Itse tehtyjä piirakoita, torttuja tai pipareita, en osta koskaan niitä kaupasta valmiina.

Syksyllä sienimetsään, jotka säilötään tai kuivataan, sama pätee kesällä mustikoiden, puolukoiden ja muiden marjojen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanisti :) Pavut, soija yms ei paljoa maksa!

Vierailija
4/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jaksa tähän alkaa listaamaan kaikkia ruokia, mutta siis ihan tavallisia ruokia syön (lihamakaronilaatikko, keittoja, wokkeja, perunamuusi + kalapuikot/lihapullat, pastaruokia jne...), sekä puuroa, hedelmiä, kasviksia, leipää, juustoa, leikkeleitä, ja sen sellaista. Teen lähes kaikki ruoat itse, mutta joitakin eineksiäkin käytän, mm. maksalaatikon ostan valmiina.

Tuohon n. 150-200e mitä käytä kk. kuuluu myös hygieniatarvikkeet ja taloustavarat.

Vierailija
5/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna ollessa meni tuon verran. Ihan normaalia kotiruokaa söin. Tein esimerkiksi makaronilaatikkoa, karjalanpaistia, uunibroileria riisillä, lohtaja ja kermaperunoita jne. ja pistin annospurkkeihin pakkaseen. Niin ei tarvinnut syödä samaa ruokaa edes peräkkäisinä päivinä. Söin niitä samoja ruokia samaan rahaan myös töissä eväänä.

Vierailija
6/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko sama kuin ykkösellä, eli lähinnä kasvisruokaa ja silloin tällöin kalaruokaa. Maitotuotteita ja kananmunia syön myös. Leipää leivon paljon itse. Syön usein kaurapuuroa joko ilta- tai aamupalaksi. Teen paljon kasviskeittoja, jotka annostelen ja pakastan. Samoin teen usein pellillisen kasvispiirakkaa tai kasvispitsaa, jonka annostelen ja pakastan. Myös kastikkeita tehdessä, teen isomman satsin kerralla, jotka pakastan annoksina. Soijarouhetta käytän paljon.  Samoin papuja, juureksia, pähkinöitä ja siemeniä. Ja syön myös ihan riisiä, pastaa, perunaa jne. Hedelmiä ja kasviksia yritän ostaa sesongin mukaan. Turkkilaista jogurttia ostan myös usein. Sitä voi käyttää ruuanlaitossa tai välipalana erilaisen hedelmien ja marjojen kera. On aika tuhtia, eli pienikin annos riittää hyvin sörsseleiden kera. Kahvia ja lasillisen appelsiinimehua juon aamulla. Iltaisin juon teetä. Muuten juon vain vettä, eli juomiin (limsa, mineraalivedet yms.) en laita rahaa. En osta karkkia, keksejä, suklaata enkä jäätelöä tms. kotiin. Joskus leivon herkuksi esim. marjapiirakkaa tai pannaria. Sipsit ovat herkkupaheeni, mutta niitä ostan yleensä vain muutamia kertoja vuodessa, en säännöllisesti.

Vierailija
7/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sunnuntaisin kaksi isoa laatikollista ruokaa ja syön niitä koko viikon. Esimerkkinä vaikka tämän viikon ruoat: Täysi pannullinen chili con carnea ja riisiä, uuni vuoallinen kanakiusausta. Välipalana mysliä, hedelmiä ja pähkinöitä.

Viikon ruokakustannukset vaihtelee 10e-20e välillä

Vierailija
8/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normiruokaa.

Paljon kasviksia, kanaa, munia jne. Teen lähes kaiken ruuan itse, siten saa mitä haluaa ja tietää mistä se on tehty.

Teen kerralla isomman satsin ja syön samaa paripäivää. Pakastan annospakkauksiin ja käytän tarpeen mukaan.

Tuohon n. 200 € sisöltyy myös perushygieniatarvikkeet ja koiranruuat.

Vierailija
9/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan avoliitossa, mutta vastaan kuitenkin.

Syödään ihan perus safkoja, mutta isoja satseja kun tekee kerralla.

Vierailija
10/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön hyvin samankaltaisesti. Varsinkin kotimaiset juurekset ja soijaruohe on siitä hyvää, että ne säilyvät pitemmän aikaa joten ei tarvitse vaivutua ihan joka ilta töiden jälkeen kauppaan ;)

Kanaa menee myös, ja tykkään leipoa makeita.

Jos konkreettisia ruokia halusit, niin viimepäivinä olen syönyt mm. makaronilaatikkoa, chili con carnea, riisipuuroa ja maa-artisokkakeittoa.

Vierailija
11/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinelävä sinkku, käytän ruokaan noin 25 viikossa eli 100 kuussa. Pääasiassa syön leipää ja makarooneja, sekä juon maitoa. Joskus ostan S-ruhmän ilta-alesta valmis salaatteja.

Vierailija
12/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja (jäätelö, suklaa, sipsit, limsa ym.) tulee aika usein nautittua, joskus toki taukoakin pidän niistä.

Ruokapuolelta suosin helppoja perusruokia:

Ruokaisat salaatit tai "pastasalaatit", esim. tonnikala-omena-makaronijuttu, jossa saattaa olla lisäksi kurkkua, suolakurkkua tai he-ma-paa.

Itse tehdyt sämpylät. Laitan sekaan esim. kaurahiutaleita, kasvissosekeiton jämiä, siemeniä tai täysjyvävehnäjauhoja.

Joskus lohtakin, esim. kerran kuussa (lisäksi vain mausteita ja kasviksia).

Keitot.

Makaronilaatikko, laitan vähän pakastevihanneksia sekaan.

Viimeksi tein ruokaa, jossa oli broilerisuikaleita, vokkivihanneksia, ruokakermaa + mausteita, lisukkeena oli riisiä (täysjyväriisin ja tavallisen riisin sekoitus).

Vierailija
13/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskansa

Vierailija
14/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee viidellä kämppiksellä (3 naista, kaksi miestä) 65 e/viikko ruokaan, siivousaineisiin ja vessapaperiin.

Syödään kasvisruokaa, pääasiassa itse alusta asti tehtynä, mutta joskus esim valmistortilloita. Pyritään ostamaan kaikki luomuna. Joskus harvoin ostetaan lihaa, mutta sillei, että jokaiselle on pieni annos, ei sillä tarvitse vatsaansa täyttää.

Iso osa menee varmaan leivnpäällisiin; erilaisiin tahnoihin ja pähkinälevitteisiin.

Asun maassa, jossa on aika sama hintataso kun Suomessa. Tosin luomukasvikset saa melkein samaan hintaan, kun tavalliset Suomessa.

Vierailija
15/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia X-tra ketsupilla

Vierailija
16/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Samoin teen usein pellillisen kasvispiirakkaa tai kasvispitsaa, jonka annostelen ja pakastan ...

Mä olen tosi tumpelo kaikenlaisessa leipoimisessa, joten mielelläni kuulisin joitakin ohjeita / vinkkejä helppoon kasivispiirakan tekoon. Millainen taikina pohjaksi ja mitä täytteeksi? Mielikuvitus ei tosiaan riitä edes täytteisiin, ruuan laitto ei ole kuulu ylipäänsä vahvuuksiini :D

Vierailija
17/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eron jälkeen saa tehdä justiin niitä sapuskoita mistä tykkää. Ei 200 euron budjetilla tarvitse kuin vältellä kaikkein kalleimpia aineksia. Esim. viikonlopuksi ostin 2,5 kilon lohen, 8 euroa per kilo. Toisen fileen savustin sähkösavustimella, säilyy toista viikkoa. Toisesta fileestä osasta sushi-aineksia ja lopuista uunilohta&uunikasviksia. Perkeet pakasteeseen kalakeittoa varten. Sitä savufilettä vaikka salaattiin tai munakokkelin kanssa, hyvää!

Toisena viikonloppuna samankokoinen 2,5 kiloa parasta possun osaa eli kassleria. Tavara viipaleiksi, ruskistus paistinpannulla ja perunoiden, sipulin ja juuresten kanssa tekeytymään 1,5 tunniksi uuniin hyvässä mausteliemessä.

Mitäs muuta, aamulla kaurapuuroa, täyttävä lounassalaatti evääksi, jutun alkuosan herkullisia valmisruokia päivälliseksi, kauden kasviksia ja joskus niitä pakasteinakin. Tietysti myös pakastamiani marjoja ja kuivaamiani sieniä. Ja tietenkin välillä kunnon aineksistä tehtyä hernekeittoa! Yleensä kannattaa kerralla ruokia tehdä iso satsi, muutama annos lähipäiville ja loput pakkaseen.

Eli 200 euron ruokabudjetilla voi päivittäin herkutella, itse en viitsi huonoja ruokia tehdä!

Vierailija
18/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vegaanisesti. En ole sinkku, mutta vastaan silti kun ruokaan menee kuussa alle 200€ vaikka pari kertaa viikossa ruokinkin miesystävään. Arkisin syön koululla lounaan. Käyn useissa kaupoissa sen mukaan mistä tiedän tiettyjen tuotteiden löytyvän halvimmalla. Halpoja nuo pavut ja linssit on, tosin linssejä tulee käytettyä harvemmin. Syön enimmäkseen riisiä päivällisillä. Pakastevihanneksista teen erilaisia kastikkeita kuten currya (kaupan valmiita) teriyaki kastikkeita. Pastaan tomaattipohjaista kastiketta. Tosin pastaa syön aika harvoin. Tofua ostan halvalla aasiamarketeista, niistä löytää helposti puolet halvemmalta kuin perus marketeista. Jos olen oikein väsynyt laitan itselleni vain pussillisen nuudeleita pakastevihanneksien ja papujen kera. 

Curryn tykkään tehdä kookosmaitoon, laitan sekaan parsakaalta tai kukkakaalta (rainbowlta pakasteena 450g alle eurolla), kikherneitä, pirkan pakastemaissia n 45snt/200g, lehtikaalta ja joskus saatan laittaa sekaan tofua. Tarjoilen tämän riisin kanssa. 

Ostan vihannekset ja hedelmät kauden mukaan, tällä hetkellä appelsiinit on halpoja ja todella hyviä. Ostan myös tarjousten mukaan tuotteita. Tykkään laittaa iltapalaksi soijarahkaa/jugurttia hedelmien kera. Joskus lisään mysliä. Leipää syön suhteellisen vähän. Perunaa en syö oikeastaan ollenkaan, mutta sen sijaan tykkään syödä bataattia. Bataattiranskikset on todella helppo ja herkullinen ruoka tehdä itse. Kasvissosekeitot ovat todella helppoja tehdä tehosekoittimella. 

Kaupasta ostan esimerkiksi falafeleja (Pirkan falafelit on suht halpoja ja todella hyviä), joitain Tescon kasvispihvejä pakasteesta ja vegepuikkoja. Syön ulkona harvoin, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Kotona saa tehtyä halvalla ruokaa :)

Vierailija
19/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaisi tietää, mitä syö sinkku jonka ruokakulut on yli tuon.

Vierailija
20/58 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi aikuista syö kahdellasadalla, ja hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän