Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sotatraumat vaikuttavat tähän päivään?

Vierailija
23.01.2018 |

Osaisiko joku selkokielellä selittää, että millä tavalla ne sotatraumat kantavat tänne asti? Ja mitä ne ylipäätään ovat? Ja miten näkyvät nykypäivänä meidän nuorempien elämässä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli talvi- ja jatkosodan sotaveteraani ja äiti sotasairaanhoitajana lähellä rintamaa. Minulla itselläni ei kylläkään ole mitään henkilökohtaisia sotatraumoja.

Purkakaa te 1990-luvulla syntyneet niitä isoisänisänne sotatraumoja täällä täysin rinnoin ja kaikin mokomin oikein sydämenne kyllyydestä.

Minä lähden tästä nyt lämmittämään saunaa..

Hyvät löylyt ja samaa mieltä kanssasi!

Vierailija
42/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnevammaiset ihmiset kasvattavat tunnevammaisia jälkeläisiä. Luontainen paraneminen kestää ties kuinka monta polvea. Vaatii vahvuutta ja viisautta nopeuttaa kehitystä.

Minä kostan isien synnit 3 polveen saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Sodan satuttamat sukupolvet

16 min

la 31.3.2018

toistaiseksi

2781 katselua

Heitä oli satojatuhansia. Nuoria miehiä ja nuoria naisia, suurin osa iältään pari-kolmikymppisiä. Sukupolven nuoruus meni sodassa ja tulevaisuus sen kovia muistoja kantaen. "Sodan satuttamat sukupolvet" on dokumentti siitä, miten sota vaikuttaa meissä ja tulevissa sukupolvissa. Siinä suomalaiset kulttuurintekijät pohtivat omaa suhdettaan sotaan Sukupolvi.Nyt. -valoteoksen äärellä. Dokumentissa nähdään Kansallisteatterin pääjohtaja Mika Myllyaho, muusikko Tuure Kilpeläinen, kirjailija Kjell Westö, näyttelijä Marja Salo, toimittaja Riku Rantala, kirjailija Sirpa Kähkönen, historoitsija Ville Kivimäki ja kirjailija Katja Kettu. Toimittaja on Marko Gustafsson ja ohjaaja Joonas Josefsson.

https://areena.yle.fi/1-4369431

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme