Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan aktiivimalli - kursseille ei mahdu, eikä pätkätöitä löydy ja haen töitä päivittäin, vituttaa!!!!!!

3vk_työttömänä
23.01.2018 |

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt jo kymmeniä työhakemuksia, mutta edes haastatteluun ei pääse. Olen työhaluinen, työkykyinen ja ammattitaitoinen. Paikkoihin on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita. Yli nelikymppisiä ei enää edes huomioida hakijoiden joukosta.

Vierailija
2/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko karenssiin,jos et mene kurssille? Jos et, niin ei silloin kannata mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko karenssiin,jos et mene kurssille? Jos et, niin ei silloin kannata mennä.

Tuskin vielä tässä vaiheessa joudun karenssiin, kun vasta jäin työttömäksi vuoden alusta alkaen.

Tuon lyhyen kurssin olisin voinut käydä, koska siitä ei olisi minulle koitunut matkakuluja, koska muuten työttömyysetuuteni putoaan noin 70 eurolla per kuukausi. Se on iso raha, kun on lapsia elätettävänä. ap

Vierailija
4/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nyt on yhdet vaalit menossa. Äänestämällä voi osoittaa mielipiteensä hallitukselle ja viime vuosien päättäjille, näkevät mikä on ihmisten sietokyky.

Vierailija
5/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nyt on yhdet vaalit menossa. Äänestämällä voi osoittaa mielipiteensä hallitukselle ja viime vuosien päättäjille, näkevät mikä on ihmisten sietokyky.

Suomessa on vain yksi puolue, joka ei hassaa rahojamme koko maailman elättämiseen tai vain rikkaalle eliitille ja maajusseille.

Vierailija
6/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallia vastaan voi taistella hakemalla työkyvyttömyyseläkettä: https://www.aamulehti.fi/uutiset/aktiivimallista-paljastui-porsaanreika…

Vierailija
7/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee aktiivimalli veronmaksajille. Sipilän kaverien pupuleikkifirmat takovat hyvät voitot. Samoin hyvää voittoa (veronmaksajien kustantamalla) ilmaistyöllä käärivät yritykset.

Vierailija
8/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vain yksi puolue, joka ei hassaa rahojamme koko maailman elättämiseen tai vain rikkaalle eliitille ja maajusseille.

Eliitti ja maajussit jos katoaa maailmasta, niin Mitenkäs sinä köyhä eläisit, kun kukaan ei elättäisi sinua.

Vierailija
9/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallia vastaan voi taistella hakemalla työkyvyttömyyseläkettä: https://www.aamulehti.fi/uutiset/aktiivimallista-paljastui-porsaanreika…

Hienoa eli oikeasti työkyvyttömät kärsivät taas entistä enemmän, kun joukkoon tulee turhia hakemuksia. Melkoisia älypäitä meidän päättäjämme, jotka ovat tämän järjettömän aktiivimallin hyväksyneet.

Vierailija
10/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliitti ja maajussit jos katoaa maailmasta, niin Mitenkäs sinä köyhä eläisit, kun kukaan ei elättäisi sinua.

Minä olen elättänyt maajusseja ja eliittiä. Minun selkänahasta revityillä veroilla maksetaan maajussien tukiaiset. Samoin minun selkänahastani revityllä tuottavalla työllä eliitti on rikastunut.

Vierailija
11/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin tarkoitushan ei ole ketään työllistää. Se on ainoastaan keino leikata työttömyysturvaa, ei mitään muuta. Sitä ei vaan voi suoraan sanoa niin pitää keksiä hienoja "aktiivimalli" nimityksiä ja myydä se jollain paskapuhe arvioilla kuinka nyt Suomeen tulee tuhansia työpaikkoja lisää.

T: Työllisyyspalveluiden työntekijä

Vierailija
12/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähettänyt jo kymmeniä työhakemuksia, mutta edes haastatteluun ei pääse. Olen työhaluinen, työkykyinen ja ammattitaitoinen. Paikkoihin on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita. Yli nelikymppisiä ei enää edes huomioida hakijoiden joukosta.

Mä kerran annoin armon käydä oikeudesta. Mulla oli paikka haussa ja mulle soitti kahteen kertaan yksi viisikymppinen mies. Sanoin moneen kertaan, että tämä paikka voi olla vähän liian vaatimaton ja palkkakaan ei ole tuollaisen pitkän linjan konkarin palkkatoiveen mukainen.

Kaikki oli hyvin. Palkasta aina päästään sopuun ja vähän hankala työmatkakin meni jutuissa sen piikkiin, että pitäähän sitä ihmisen joustaa. Ensimmäinen haastattelukin meni hyvin ja missään kohtaan ei mitään ongelmia pitänyt olla. Sitten toisen haastattelun päätteeksi tarjosin työsopimusta, niin siitäpä riemu repesi. Palkkatarjous oli kuulemma nöyryyttävä ja loukkaava. Vaikka miten kerroin, että palkkaluokastahan jo puhuttiin ja voin ehkä satasella korottaa tarjousta, niin minusta tuli riistäjä. Loppu viimein kommentit oli sitä, että "no ota tähän joku poikanen koulun penkiltä, et sa ammattimiestä tuolla hinnalla saa".

Niin ja kun lähtökohta oli hakea sen koulun penkiltä tullut untuvikko. Mutta kun tämä henkilö itse soitti ja aneli päästä hakuun mukaan, koska hänen mielestään oli suuri vääryys jos liika kokemus onkin este.

Toista kertaa en tee tuota virhettä!

Vierailija
13/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran annoin armon käydä oikeudesta. Mulla oli paikka haussa ja mulle soitti kahteen kertaan yksi viisikymppinen mies. Sanoin moneen kertaan, että tämä paikka voi olla vähän liian vaatimaton ja palkkakaan ei ole tuollaisen pitkän linjan konkarin palkkatoiveen mukainen.

Kaikki oli hyvin. Palkasta aina päästään sopuun ja vähän hankala työmatkakin meni jutuissa sen piikkiin, että pitäähän sitä ihmisen joustaa. Ensimmäinen haastattelukin meni hyvin ja missään kohtaan ei mitään ongelmia pitänyt olla. Sitten toisen haastattelun päätteeksi tarjosin työsopimusta, niin siitäpä riemu repesi. Palkkatarjous oli kuulemma nöyryyttävä ja loukkaava. Vaikka miten kerroin, että palkkaluokastahan jo puhuttiin ja voin ehkä satasella korottaa tarjousta, niin minusta tuli riistäjä. Loppu viimein kommentit oli sitä, että "no ota tähän joku poikanen koulun penkiltä, et sa ammattimiestä tuolla hinnalla saa".

Niin ja kun lähtökohta oli hakea sen koulun penkiltä tullut untuvikko. Mutta kun tämä henkilö itse soitti ja aneli päästä hakuun mukaan, koska hänen mielestään oli suuri vääryys jos liika kokemus onkin este.

Jos se untuvikko mokaa töissä tai ottaa loparit niin toista kertaako et koskaan enää palkkaa alle 30- vuotiaita vai koskeeko tämä mustavalkoisuus vain yli nelikymppisiä?

Vierailija
14/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä puolue? Kokoomus ja persut ottivat 30 000 pakolaista ja tarjosivat ylöspidon ympäri Suomea ja kuljettivat busseilla Torniosta! Näitä elätetään pitkään! Osa on laittomasti jo maan alla ja kontrollin ulottumattomissa. Tämä hallitus on katastrofi mutta myös persut täysin vastuussa hallitusohjelmasta.

Vierailija
15/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se untuvikko mokaa töissä tai ottaa loparit niin toista kertaako et koskaan enää palkkaa alle 30- vuotiaita vai koskeeko tämä mustavalkoisuus vain yli nelikymppisiä?

Ei se nuori tyyppi tee tuossa tehtävässä virheitä yhtään sen todennäköisemmin, kuin se kokenut konkarikaan. Tehtävä kun ei ole niin vaativa, että siinä siis pitäisi olla kokenut konkari. Mutta kaikeasta tästä huolimatta tuo konkari vaati päästä hakuun mukaan.

Vierailija
16/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallin tarkoitushan ei ole ketään työllistää. Se on ainoastaan keino leikata työttömyysturvaa, ei mitään muuta. Sitä ei vaan voi suoraan sanoa niin pitää keksiä hienoja "aktiivimalli" nimityksiä ja myydä se jollain paskapuhe arvioilla kuinka nyt Suomeen tulee tuhansia työpaikkoja lisää.

Kun kerran tekin tiedätte tuon ja voitte itsekin pian olla kortistossa, niin reiluuden nimissä voisitte järjestää turhanpäiväiset työvalmennuskurssit niin suurissa saleissa, että sinne mahtuvat kaikki halukkaat. Samalla puheellahan kouluttaa yhtä hyvin 40 tai 400 kurssilaista.

Muutamalla tällaisella tyhjänpäiväisellä kurssilla olen istunut ja voin kertoa, ettei siinä todellakaan tarvita mitään pienryhmiä. Anti on ihan yhtä tehokas/tehoton isommassakin ryhmässä.

Vierailija
17/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ajatteleva ihminen on tajunnut jo kauan siten tämän. Poliitikkojen valehtelunhalu on vain aina liian suuri!

Vierailija
18/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tarinasi ei liity mitenkään minun tapaukseeni. Vai mitä yrität tällä kertoa? Ap

Vierailija
19/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää yhtään ihmettele, että työttömät katkeroituvat, kun joutuvat sietämään tällaista kyykytystä. Porkkanalla saisi varmasti aikaan paljon parempia tuloksia. Nyt vaikutus on päinvastainen. Ap

Vierailija
20/87 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3vk_työttömänä kirjoitti:

Hain kurssille, jotta minulta ei leikattaisi työttömyysetuutta. Siitäkin huolimatta että turhanpäiväiset valmennuskurssit ovat pois oikeasta työnhausta ja rasittavat turhaan veronmaksajia. Tämä kurssi rasittaisi veronmaksajia mahdollisimman vähän, koska kesto on vain 6 pv ja opetus on ryhmämuotoista. Yllätys yllätys, kurssit ovat kuulemma jo täynnä (työkkärin tädin mukaan).

Työkkärin täti yrittää kovasti tunkea minua yksilövalmennuskurssille, jota ei edes hyväksytä aktiivimalliin ja kyseisestä yksityisestä yrittäjästä olen kuullut pelkkää huonoa. Toiminta on pelkkää rahastusta (veronmaksajien), eikä henkilö osaa auttaa valmennettaviaan mitenkään. Lisäksi valmennuksen kesto on määritelty useammaksi kuukaudeksi ja siihen liittyy paljon kotitehtäviä. Käytännössä valmentajaa tavataan vain 7-10 kertaa pikaisesti, joten tämä nostaa muhkean palkkion olemattoman pienestä työmäärästä. En edes periaatteessa halua tuhlata verorahoja tällaiseen toimintaan, vielä vähemmän nyt kun viedän valmennuksen olevan pelkkää ajanhukkaa. Lisäksi itselleni valmennuksessa käymisen matkakulut olisivat suuremmat kuin työttömyysetuudesta leikattu osa, mikäli valmennus hyväksyttäisiin aktiivimalliin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytä ja en halua itse maksaa yli 100 euroa turhanpäiväisestä kurssituksesta.

Aktiivimallin tarkoituksena näyttää olevan ainoastaan leikata ahdingossa olevilta työttömiltä työttömyysetuutta (koska kursseille ei pääse) ja paisuttaa konsulttifirmojen voittoja veronmaksajien piikkiin.

Mitäpäs, jos työllistäisit itse itsesi ja perustaisit oman yrityksesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi