Mitä sellaista teet töissä, mistä et haluaisi jäädä ”kiinni”?
Luetko kenties vauvapalstaa työpäivän aikana? Meillä on kaikilla omat työhuoneet. Usein venyttelen samalla kun teen töitä. Meillä on sähköpöydät ja monesti seison ja nostan jalan pöydälle. Olen myös päässyt hieman lihomaan, joten istun aina välillä housut auki. Paita on toki tässä päällä niin eipä sitä kukaan näe, vaikka kävelisikin sisään. Joskus luppoajalla vauvapalstailen, tosin tämän teen puhelimella.
Kommentit (77)
On vain priorisointitaitoa pystyä tekemään omia juttujaan työpäivän lomassa, sanokaa muut mitä sanotte. Meilläkin on töissä näitä superkiireellisiä vanhempia ihmisiä joilla menee 2 päivää samaan työhön kuin useampi tekee päivässä...
Meillä on yhdessä tilassa näytekappaleita, josta löytyy myös sänky. No useimmiten olen huoneessani toimistossa, mutta yhden aikaan livahdan sängyn luokse ja vedän puolen tunnin unet. Tämä onnistuu kun muut ovat useimmiten siihen aikaan kahvipöydässä. tavallaan van käytän 20 minuuttia työaikaa tähän nukkumistoimitukseen. Nukkumisen jälkeen menen välillä 15 minuutin tyhjennystoimitukseen vessaan.
Olisi ihan huippua, jos tähän lisäisi vielä missä on töissä ;) Esim. sairaalassa, toimistolla, raksalla...
Vierailija kirjoitti:
No kaikista nolointa olisi varmaan jäädä kiinni vessapaperin vohkimisesta. Meillä vessapaperitelineet muuttuivat sellaisiksi isoiksi pömpeleiksi ja se rulla sisällä on nykyään todella iso. Joudun siis viedä laukun koppiin ja oikein survoa sen laukkuun. Jos tämän tapani joku työkaverini huomaisi, niin voisi olla selittelemistä kun tiimimanagerilla on vähän tiukkaa ton kauppalaskun kanssa :D
Miten köyhä pitää olla, että vessapaperitkin pitää vohkia? Ja kohta on managerikin kusessa kun tilit ei täsmää. Hienoa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kerran ollut joku tutkimus, jonka mukaan joka kolmas mies vetää käteen työpaikalla?
Varmaan olisi noloa jäädä kiinni housut kintuissa.
Kyllä se taitaa olla maksimissaan 1/3 miehistä, jotka eivät vedä käteen töissä.
Höpö höpö. Miesten ammateissa yleensä tehdään töitä niin ettei tuollaiseen ole aikaa. Siksi varmaan naiset eivät yleensä niille aloille hakeudukaan ja niistä maksetaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikset alkaisi syödä paremmin ja liikkua enemmän, jotta ei tarvitsisi vetoketjua avata ison mahan takia?
Et oo tosissas?
No höh, miksei hän olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis jos näistä on edes puolet totta, niin miksi ihmeessä teidät on palkattu sinne töihin? tekemään mitä? anteeksi vaan että olen niin kateellinen, koska hyvä jos lounaalla ehdin käydä ja sekin omalla ajalla. päivässä tulee sellainen 150 sähköpostia, joista pitäisi kunnialla selvitä.
Mieleesi ei pälkähtänyt sellainen ajatus että työt ja työpaikat ovat erilaisia? Joissain töissä on "aina tekemistä", toisissa on päivittäin tietty määrä hommia tehtävänä ja niiden tekemisen jälkeen ei voi muuta kuin pyöritellä peukaloita. Jotkut ovat myös sellaisia, että tekevät työosuudet spurttina keskittyen niihin 100%:sesti ja pitävät sitten pidemmän tauon, silti kunnolla työnsä tehden.
Mutta asiaan: työpaikallani järjestetään myös asiakastapaamisia, ja niihin on varattuna aina jotain leipää tai leivonnaista kahvin kanssa. Niitä olen syönyt aina kun jää yli. Asiakkaille varattuja keksejäkin olen syönyt ties montako pussillista vuosien saatossa. Joskus kun lähden työautolla työasioille niin hoidan omiakin asioita siinä samalla.
Jos joku työpaikka on niin "erilainen" että siellä on varaa jopa koko päivä neppailla, silloin on jollakin firmalla aika paljon löysää budjetissa. Mutta eihän se ole tyhmä joka vetää palkkaa..
hgfhgfhdfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikista nolointa olisi varmaan jäädä kiinni vessapaperin vohkimisesta. Meillä vessapaperitelineet muuttuivat sellaisiksi isoiksi pömpeleiksi ja se rulla sisällä on nykyään todella iso. Joudun siis viedä laukun koppiin ja oikein survoa sen laukkuun. Jos tämän tapani joku työkaverini huomaisi, niin voisi olla selittelemistä kun tiimimanagerilla on vähän tiukkaa ton kauppalaskun kanssa :D
Miten köyhä pitää olla, että vessapaperitkin pitää vohkia? Ja kohta on managerikin kusessa kun tilit ei täsmää. Hienoa toimintaa.
Pöljä. Tiimimanagerihan itse juuri niitä vessapapereitä pöllii.
ghdfhgfhdfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis jos näistä on edes puolet totta, niin miksi ihmeessä teidät on palkattu sinne töihin? tekemään mitä? anteeksi vaan että olen niin kateellinen, koska hyvä jos lounaalla ehdin käydä ja sekin omalla ajalla. päivässä tulee sellainen 150 sähköpostia, joista pitäisi kunnialla selvitä.
Mieleesi ei pälkähtänyt sellainen ajatus että työt ja työpaikat ovat erilaisia? Joissain töissä on "aina tekemistä", toisissa on päivittäin tietty määrä hommia tehtävänä ja niiden tekemisen jälkeen ei voi muuta kuin pyöritellä peukaloita. Jotkut ovat myös sellaisia, että tekevät työosuudet spurttina keskittyen niihin 100%:sesti ja pitävät sitten pidemmän tauon, silti kunnolla työnsä tehden.
Mutta asiaan: työpaikallani järjestetään myös asiakastapaamisia, ja niihin on varattuna aina jotain leipää tai leivonnaista kahvin kanssa. Niitä olen syönyt aina kun jää yli. Asiakkaille varattuja keksejäkin olen syönyt ties montako pussillista vuosien saatossa. Joskus kun lähden työautolla työasioille niin hoidan omiakin asioita siinä samalla.
Jos joku työpaikka on niin "erilainen" että siellä on varaa jopa koko päivä neppailla, silloin on jollakin firmalla aika paljon löysää budjetissa. Mutta eihän se ole tyhmä joka vetää palkkaa..
Helsingin yliopistolla on ainakin tällaisia suojatyöpaikkoja. Eräskin muita jatkuvasti panetteleva naishenkilö käyttää suurimman osan työajastaan kahvittelemalla eri porukoissa. Yksityisiö kahvipaikkoja on tehty lorviville salaseuroille varastokoppeja myöten.
Viestittänyt lapselle whatsappilla vessasta ja soittanut, että kuinka hän pärjää yksin kotona kesällä.
Vierailija kirjoitti:
On vain priorisointitaitoa pystyä tekemään omia juttujaan työpäivän lomassa, sanokaa muut mitä sanotte. Meilläkin on töissä näitä superkiireellisiä vanhempia ihmisiä joilla menee 2 päivää samaan työhön kuin useampi tekee päivässä...
Samon meillä nuorempia somettajatyyppejä, joilla menee 2 päivää samaan työhön kuin vanhemmat tekevät päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa työssä ehdin jutella työkaverien kanssa ja surffailla netissä silloin tällöin. Nykyään ihan mahdotonta. Koko työaika menee puurtamiseen, kahvitaukojakaan ei ole.
Oletko vaihtanut toimistotyön hoitoalaan?
Vierailija kirjoitti:
hgfhgfhdfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä. Tiimimanagerihan itse juuri niitä vessapapereitä pöllii.
No sitten tuo on vielä älyttömämpää, kun siitä voi vielä tulla oikeita hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
ghdfhgfhdfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopistolla on ainakin tällaisia suojatyöpaikkoja. Eräskin muita jatkuvasti panetteleva naishenkilö käyttää suurimman osan työajastaan kahvittelemalla eri porukoissa. Yksityisiö kahvipaikkoja on tehty lorviville salaseuroille varastokoppeja myöten.
Aaa, akateeminen maailma. No siellä tietenkin. Siellähän on muutenkin kaikenlaisia höpöhöpöaloja, kuten naistutkimus ja vastaavat. Missään muualla ei saa tehtyä uraa siitä, että olen nainen tai vaikkapa mustaihoinen.
Laitan oppilaat tekemään _usein_ ryhmätöitä ja esitelmiä kaikesta turhasta atk luokkaan, että voin itse palstailla 😂
Opetan ammattikoulussa.