Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkonomista tradenomiksi - saako paljon hyvitystä opiskeluissa?

Vierailija
23.01.2018 |

Onko joku pystynyt opiskelemaan työn ohessa tradenomiksi vai onko koulu käytännössä pakko vetää päätoimisena? Tradenomiksi opiskelu näyttäisi kestävän 3,5 vuotta. Lyheneekö aika, jos pohjalla on suht tuoreet merkonomin paperit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin kokemusta asiasta? Kävitkö päivälinjalla vai jotain monimuoto-opiskelua?

Vierailija
2/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siitä aika hyvin anteeksi. Määrää en muista ja sillon laskettiin opintopisteet eri kuin nyt (valmistuin 2005).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse opiskelin aikuispuolella. 3,5v meni valmistumiseen, mutta meillä vähän opinnäytetyö venähti, tosin siitä tuli hyvä.  t: 2

Vierailija
4/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa siitä aika hyvin anteeksi. Määrää en muista ja sillon laskettiin opintopisteet eri kuin nyt (valmistuin 2005).

Kuinka kauan sinun opiskelusi kesti kaiken kaikkiaan? Siis tradenomiksi. Sisältyikö siihen työharjoittelujakso? Jos sisältyi, niin kuinka pitkä?

Minulle työkkärin täti väitti, ettei siitä saisi juurikaan anteeksi, mutta sama täti on väittänyt kaikkea muutakin perätöntä.

Vierailija
5/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse opiskelin aikuispuolella. 3,5v meni valmistumiseen, mutta meillä vähän opinnäytetyö venähti, tosin siitä tuli hyvä.  t: 2

Tarkoittaako aikuispuolella opiskelu käytännössä iltaopiskelua vai työn ohessa opiskelua?

6/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri opiskeli merkkarista tradeksi ja ei saanut hyvitystä opintopisteistä, kun keskiasteen opinnot eivät ole laajuudeltaan amkin opintoihin nähden verrannollisia ja saman tasoisia. Heidän ryhmässä oli myös joku yliopistossa opiskellut, joka taas sai opintopisteitä anteeksi.

Vierailija
7/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lukion kursseista myös hyvitystä yliopistossa?

Vierailija
8/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudelliset resurssini eivät riitä 3,5 vuoden opintoihin, siksi on pakko valita koulutus, joka kestää maksimissaan 2 vuotta eli on tyydyttävä perustutkintoon. Olen lähes 50 v alanvaihtaja ja perhe vielä elätettävänä.

Vierailija
9/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sinun opiskelusi kesti kaiken kaikkiaan? Siis tradenomiksi. Sisältyikö siihen työharjoittelujakso? Jos sisältyi, niin kuinka pitkä?

Minulle työkkärin täti väitti, ettei siitä saisi juurikaan anteeksi, mutta sama täti on väittänyt kaikkea muutakin perätöntä.

Se oli sen 3,5v mutta työharjoittelua ei tarvittu koska olin töissä. Tosin tuohon aikaan sitten äitiyslomalla ja opintovapaalla, mutta töissä olin alalla ollut jo v. 1988-

Vierailija
10/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudelliset resurssini eivät riitä 3,5 vuoden opintoihin, siksi on pakko valita koulutus, joka kestää maksimissaan 2 vuotta eli on tyydyttävä perustutkintoon. Olen lähes 50 v alanvaihtaja ja perhe vielä elätettävänä.

Oletko tarkistanut opintovapaarahan? Sitä sai aika hyvin ainakin silloin. t: 2

Vierailija
11/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako aikuispuolella opiskelu käytännössä iltaopiskelua vai työn ohessa opiskelua?

Sekä että. Ainakin mulla.

Vierailija
12/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkistanut opintovapaarahan? Sitä sai aika hyvin ainakin silloin. t: 2

En saa opintovapaarahaa, koska jäin työttömäksi. Sen takia joudun opiskelemaan uuden tutkinnon ja pystyn rahoittamaan opintoni ainoastaan työttömyysetuudella. Ap

Vierailija
13/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamkissa sai tuttuni merkkarin papereista ja työkokemuksesta hyväksluettua ainakin kursseja. En tajua kyllä millä järjellä:Dd Opiskelee monimuotoisena tradeksi. Nyt tänä vuonna alotti. Ota yhteyttä suoraan kys. ammattikorkeaan johon haluat, niin saat oikeaa infoa.

Vierailija
14/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkgkfkdlfkfkxkdk kirjoitti:

Tamkissa sai tuttuni merkkarin papereista ja työkokemuksesta hyväksluettua ainakin kursseja. En tajua kyllä millä järjellä:Dd Opiskelee monimuotoisena tradeksi. Nyt tänä vuonna alotti. Ota yhteyttä suoraan kys. ammattikorkeaan johon haluat, niin saat oikeaa infoa.

Ehkä tuossa painoi myös työkokemus.

Vierailija
15/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi joku näkisi vaivaa opiskellakseen merkonomista tradenomiksi. Käytännössä samat paikat jaossa. Itse ainakin olen onnistunut saamaan merkonomina paikan, josta tradenomitkin kilpailisivat. Jos lähtisin jatko-opiskelemaan, niin opiskelisin mieluummin yliopistossa, ensin vaikka avoimen puolella.

Vierailija
16/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2/3

Vierailija
17/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi joku näkisi vaivaa opiskellakseen merkonomista tradenomiksi. Käytännössä samat paikat jaossa. Itse ainakin olen onnistunut saamaan merkonomina paikan, josta tradenomitkin kilpailisivat. Jos lähtisin jatko-opiskelemaan, niin opiskelisin mieluummin yliopistossa, ensin vaikka avoimen puolella.

Mä olen onnistunut saamaan paikan, josta maisterit kilpailevat. Korkeakoulutus on aina korkeakoulutus eikä noita kahta todellakaan voi verrata keskenään. Ei silti, en ole kyllä liiketalouden trade.

Vierailija
18/18 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin merkonomitutkinnon jälkeen heti tradenomiksi nuorisopuolella ja en saanut mitään hyvitystä opinnoista. Perusasteen opintotaso on eri kuin ammattikorkean.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan