Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 17v ja 15v tytöt olla keskenään viikonlopun (2 yötä)?

Vierailija
23.01.2018 |

Meillä on neljä lasta, nuorimmat 10v ja 12v ja isommat 15v ja 17v. Lähdettäisiin nuorempien kanssa risteilylle, mutta mietityttää jättää isommat tytöt keskenään kotiin. Eivät halua lähteä risteilylle, mutta eivät toisaalta ole koskaan olleet edes yhtä yötä yksin kotona. Tai kaksin.

Itse muistelisin olleeni jo kovinkin aikuinen tuon ikäisenä, mutta omat tuntuvat niiiiin vauvoilta vielä.

Biletystä on turha pelätä, ovat sellaisia hiljaisia kotihiiriä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noiden olisi aika pärjätä.

Vierailija
2/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tai somessa lähtee jutut ja kämpässä bileet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Vierailija
4/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei pärjää niin aika huonosti menee. Kyllä ton ikäsen jo pitää pystyä olemaan yksin viikonloppu. 

Vierailija
5/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15v kun olin ensimmäistä kertaa yötä kotona yksin.

Kyllä tuon ikäiset voi jättää, kun heidät kunnolla tunnet. Käyt läpi muutamat perusasiat, mihin ovat yhteydessä jos tulee oikeasti joku hätä tai paniikki. (Tulipalo, sairausasia tms) joku aikuinen, jolle voi soittaa.

Kaksistaan jättäminen voi olla jopa riskialttiimpaa kuin yksin jättäminen. Ovatko hyvissä väleissä keskenään, ettei tule heidän välillä mitään konfliktia esim. TV:n käytöstä tai muusta asiasta joka nyt tuntuu pikkuasialta, mutta mikä voikin yllättäen paisua isoksi, kun aikuinen ei ole vieressä "vahtimassa."

Vierailija
6/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän monet tuon ikäiset opiskelijatkin asuvat kokonaan omillaan..huhhuh..

Vierailija
7/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jättää. ei tarvitse pelätä että laittaisivat toisensa raskaaksi.

Vierailija
8/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka sun silmissä vaikuttavat pieniltä ja kotihiiriltä, niin bileet voi silti olla ihan mahdolliset. Kahden tytön kaksi kaveripiiriä ja koko viikonloppu aikaa: melkoinen täystuho voi olla luvassa. Onko ketään tuttua, joka voisi käydä välillä kattomassa, et kaikki on kunnossa?

Vierailija
9/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin ensimmäistä kertaa yksin kotona yön yli 15-vuotiaana, muistan katsoneeni telkkarista jalkapallon mm-kisoja. Myöhään yöllä tulivat, kun pelit olivat toisella puolen maapalloa. Ruotsi voitti pronssia. Kun pelit loppui, tuli toiselta kanavalta joku miesstrippariohjelma, jota hetken katsoin. Mies siinä heilutteli vehjettään suurelle naisyleisölle. Joten eivät ne tytöt ehkä tuon pahempaa tekemistä kotona keksi.

;-)

Vierailija
10/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 15v kun olin ensimmäistä kertaa yötä kotona yksin.

Kyllä tuon ikäiset voi jättää, kun heidät kunnolla tunnet. Käyt läpi muutamat perusasiat, mihin ovat yhteydessä jos tulee oikeasti joku hätä tai paniikki. (Tulipalo, sairausasia tms) joku aikuinen, jolle voi soittaa.

Kaksistaan jättäminen voi olla jopa riskialttiimpaa kuin yksin jättäminen. Ovatko hyvissä väleissä keskenään, ettei tule heidän välillä mitään konfliktia esim. TV:n käytöstä tai muusta asiasta joka nyt tuntuu pikkuasialta, mutta mikä voikin yllättäen paisua isoksi, kun aikuinen ei ole vieressä "vahtimassa."

Tulevat ihan hyvin toimeen, kunhan saavat tehdä omia juttujaan. Televisio-ohjelmien suhteen ei ole yhteistä makua, joten siitä voi tulla riitaa.

Lähellä on tuttuja aikuisia, joille soittaa, jos oikeasti tulee jotain. 

Olin itse tuon ikäisenä valmis lähtemään yksin maailmanympärysmatkalle, mutta jotenkin vain omat lapset tuntuvat niin paljon pienemmiltä ja avuttomammilta kuin itse oli :D

Pakkohan olisi alkaa jo harjoitellakin, kun ei ole montaa vuotta siihen, että lähtevät opiskelemaan!

ap

Vierailija
11/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Mä asuin jo omillani 15-vuotiaana. Ja 17v on jo käytännössä täysi-ikäinen.

Vierailija
12/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät jätettiin siskon kanssa viikoksi tuon ikäisinä. Isosisko käytti ruokarahat tupakkaan ja uusiin vaatteisiin, minä oman puolikkaani elokuviin ja dokaamiseen. Minä sain ruokaa poikkiksen luona, sisko oli kai syömättä.

Jättäkää ihmeessä tytöt keskenään, se on huisin hauskaa!

Vierailija
13/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin tuossa iässä jo pois kotoa pysyvästi. Jos tuon ikäiset nuoret eivät viikonloppua pärjää keskenään, niin olet kyllä tehnyt kasvatuksessa jotain väärin.

Vierailija
14/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin tuossa iässä jo pois kotoa pysyvästi. Jos tuon ikäiset nuoret eivät viikonloppua pärjää keskenään, niin olet kyllä tehnyt kasvatuksessa jotain väärin.

Ehkä enemmän on nyt vain kyse minun uskaltamisestani, eikä tytöistä. Ei ole ollut aiemmin tarvetta olla yksin ja siksi uusi tilanne jännittää. Lähinnä minua.

ap

Vierailija
15/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Huoli omista tyttäristä on varmasti suuri. Uskon, että luotat heihin ja tyttäresi ovat luottamuksen arvoisia. Joten aivan varmasti tytöt pärjää keskenään yhden viikonlopu. 

Voithan aina soittaa tai laittaa viestin ja kysyä onko kaikki ok.  Ja sama pätee toisinpäin - tytöt ilmoittaa jos jotain tulee. 

Joten ei muuta kuin hauskaa risteilyä sinulle ja nuorimmille lapsille! :)

Vierailija
16/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voivat olla kahden, elleivät ole kehitysvammaisia tai vakavasti mielisairaita.

Vierailija
17/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäävät pojat 17-v. ja 15-v. keväällä yksin 4 vrk. Arkipäivät ja koulua käyvät. Ovat olleet yhden yön yksin/kaksin monta kertaa ennen ilman ongelmia. Mun vanhemmat asuvat lähellä. Luotan kyllä, että pärjäävät.

Vierailija
18/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo seiskaluokalla eli 13-v. viikonlopun yksin. Lukiossa 16-v. jo viikon...

Vierailija
19/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäTy-bileet! Osoite olis kiva!?

Vierailija
20/22 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 15v viikon yksin kotona kun en halunnut ulkomaille lähteä, ei mitään ongelmaa