Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäytymisestä

Vierailija
23.01.2018 |

Poliitikkojen ja muiden ammattipätijöiden ja -ihmettelijöiden pitäisi ymmärtää, että syrjäytymistilastot ovat osittain pikemminkin syrjäänvetäytymistilastoja. Itse olen hyvännäköinen 26-vuotias kouluissa hyvin menestynyt mies, jolla on sosiaalista elämää ja parisuhdekin takana, mutta on niin saatanan comfya vain pötköttää kotona nopean netin äärellä, että se on tähänastisista kokemuksistani osoittautunut eniten puoleensa vetäväksi.

Joskus puhutaan siitä, että ihmiset eivät osaa arvostaa sitä mitä omistaa, tai että ei ymmärretä kuinka jumalaisen korkea elintaso modernilla "vähävaraisellakin" on, mutta minä ymmärrän sen niin hyvin, että eipä ole motivaatiota sykkiä paremman eteen. Kelailen välillä ihan tosissani, kuinka suorastaan naurettavaa se on, että minulla on käytännössä vastikkeeton mahdollisuus loputtomaan vapaa-aikaan, ruokaan ja viihteeseen. Olen jumala 99% elävien ja ikinä eläneiden ihmisten silmissä. Ja sitten yhteiskunta kertoo olevansa surullinen minun puolestani.

Ilmeisesti on yksi iso tragedia siunaantua riittävän isolla älyllä, että pystyy näkemään kaiken tämän suhteellisuuden ja kilpailullisuuden läpi, ja sisäistää, että minullahan pyyhkii ihan järkyttävän hyvin, vaikka naapurillani olisikin hienomman värinen iphone.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusmaailmasi on lähes sama kuin varakkailla ihmisillä. Heilläkään ei ole tarvetta kiinnostua siitä, että naapurilla on näppärämpi iPhone.

Vierailija
2/5 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hullua, että ihmisiä on paljon enemmän kuin ennen ja paljon tiheämmässä kuin ennen ja silti ihmiset haluavat olla yksin. Toiset tahtomattaan.

Tulos on suoraan politiikasta, jossa ihminen halutaan pitää peloissaan sisällä, ettei hän vain lähde turuille ja toreille osoittamaan mieltään eliittiä (poliitikkoja) vastaan. Tätä varten on tissiviihdettä, tittytainmenttia, jonka käsite tuli kirjassa Globalisaatioloukku esille.

Menemme täysin kyseisen kirjan mukaisen ennusteen mukaan ja harva vain herää näkemään sitä, mihin kehitys johtaa. Paitsi ehkä Trump.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi elää nyt murrosvaihetta, jossa päättäjätkin kuvittelevat, että vanhat strategiat ja tavat toimivat kuten ennenkin.

Aktiivimalli näyttäytyy kipuilevana yrityksenä vanhaan hyvään tapaan. Esiin tulleet ongelmat ja epäoikeudenmukaisuudet heti esiin.

Malli rankaisee vain osaa porukkaa ja toimeentulotukea saavat pääsevät täysin pälkähästä!

Vierailija
4/5 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelu arvottomasta ja arvokkaasta johtaa ihmisen toimintaa. Arvottomaksi itsensä kokeva syrjäytyy ja itsensä arvokkaammaksi toisten yläpuolelle nostava ylpistyy. Siinä on ristiriitainen soppa joka maistuu pahalle.

Vierailija
5/5 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin ketjuun, miten olen menestyksellisesti elänyt omaa elämääni vailla yhteiskunnalllisia rasitteita kuten palkkatyön teko, mutta viestini moderoitiin. Mitään rienaavaa saati rasististista siinä ei ollut. Isoveli ei vaan tykännyt.